Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
asjemenou schreef:Maar als het overdag heel koud is, blijft hij dan ook binnen staan? Het enige verschil is dat het `s nachts donker is.
Mijn worden idd erg slecht verzorgd hoor, heb je hele maal gelijk in.
Storm76 schreef:Hoeveel gras staat er nog in de wei? Hopelijk niet al te veel.
Ik zou hem ook laten staan, geen extra voer geven, en kijk er maar eens een paar dagen niet naar om. Als hij over een dag of 2 honger heeft, komt hij wel naar je toe, en zo niet, dan nog een paar dagen laten staan.
). eventueel ruim nadat de andere paarden gedaan hebben met eten nog een keertje vragen, maar als ze der dan nog nx van wilt weten laat je ze maar gewoon staan. weten ze ook na een paar keer hoor. tis of braaf meegaan of alleen op de weide en geen muesli enz op stal...
mn hond trouwens ook gisteren...we waren de paarden gaan voeren en ik zeg 'kom joh we zijn naar huis', maar zij schiet er met een rotvaart vandoor ipv naar mij te komen. ik dus: ' jij je zin' en ik start de auto. nog geen halve tel later staat ze naast me aan de deur
russel schreef:Misschien vandaar de schriktraining??
Storm76 schreef:Aeolusnr1, wat schrijf jij hier voor nonsens?
Een paard moet je laten werken totdat de liters zweet eruit komen? Nou, ik zal je vertellen dat de TS het paard de volgende keer helemaal niet meer te pakken krijgt omdat het paard dan bang geworden is. Hoe kan je een paard urenlang opjagen met een glimlach op je gezicht en niet boos worden? En dat je een paard aan het werk moet zetten als hij iets ongewenst doet, tja, ga vooral zo door, dan word het paard al zuur als je de stal in komt lopen omdat het paard jou met iets naars gaat associeren.
De 2e keuze (apart op een landje) is wel een goede keuze, maar dat is al meerdere keren verteld in dit topic, dus je verteld daar niks nieuws.
En je schrijft ook dat er hier zot gepraat word en dat 'normale' paarden altijd met ieder weertype buiten kunnen blijven staan, dat spreek ik ook tegen, ja er zijn rassen die dat kunnen, maar ons chique doorgefokte KWPNpaard, of welk warmbloedras dan ook, kan echt niet met ieder weertype buitenstaan zonder een schuilstal en een fatsoenlijk waterdichte deken.
Ik snap niet dat jij gedragscorrectie doet, ik zou nooit een paard bij jou brengen als je deze ideeën erop nahoud.