HELP!!! ze eten al het hout op!! tips nodig

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Re: HELP!!! ze eten al het hout op!! tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:25

@ merrieveulen
weet jij toevallig ook welke houtsoorten goed zijn?
Ik heb vanmiddag wat takken van knotwilgen afgebroken hier in de buurt, om het in stal te leggen zodat hij er wat aan kan knabbelen (maar nu twijfel ik eigenlijk het te geven???)

Mijne eet zijn stal raargenoeg niet op
maar ieder takje wat buiten ligt
wordt hij naartoe getrokken op 1 of andere manier
en daar gaat hij op zijn gemakkie op staan kauwen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:30

Wilgentakken zijn zowieso goed, die kun je onbeperkt geven.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:39

Ooow bedankt Anneliesdj voor antwoord Lachen
dan gooi ik ze van de week met een gerust hart in zijn stalletje Knipoog
haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:41

Meer ruwvoer. Zorgen dat ze altijd iets te doen hebben.... Iets erop smeren.... allemaal opties Haha! Al kun je beter de oorzaak bestrijden dan het gevolg.

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:16

dw pas je wel op met wilgentakken daar zit dezelfde stof in als in asperine dus niet teveel geven!!!! Als je met wedstrijden meedoet kan het zelfs positief op doping zijn, dan moet je wel een aardige hoeveelheid gegeven hebben maar weet niet hoelang het zichtbaar blijft in bloed, maar goed dat is in jouw geval nog niet ter sprake, maar vond wel dat ik je er even op moet wijzen. Klik maar eens in op google wilgentak en asperine..

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:11

Bij ons lopen ze in de winter in hun uitloop stal met paddock..

In de stal onbeperkt hooi, elke dag uitmesten met stro op de vloer..

Deuren dag en nacht open, en ze zijn met zijn drieen.

In de uitloop heb ik overal boomstammetjes liggen, knagen ze de schors lekker vanaf..

Fjord loopt op de dagen dat ik niet werk (werk onregelmatig 25 uur), komt op 3 a 4 keer per week..lange
ritten..

En toch....vreten ze de houten omheining op!!! Maaaaar...alleen dat vlak bij de stal, derest blijven ze af!!

Ik heb er al vanalles opgesmeerd, van antibijt, cribbox (of hoe noem je het), carboleum, en teer...ze blijven op die plek hun tanden in het hout zetten..

Mijn man zucht diep en vind het zo zonde van het werk van mijn pa (die heeft dat zo mooi gemaakt die omheining) en ik denk dan maar...dat stuk waar ze telkens aan knagen, vervangen we volgend jaar wel weer...(foto profiel van omheining)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:25

Je kunt bijna bij iedere paardenshop/ ruitersportzaak een anti-bijt middel kopen Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:40

ukoldaatje schreef:
Bij ons lopen ze in de winter in hun uitloop stal met paddock..

In de stal onbeperkt hooi, elke dag uitmesten met stro op de vloer..

Deuren dag en nacht open, en ze zijn met zijn drieen.

In de uitloop heb ik overal boomstammetjes liggen, knagen ze de schors lekker vanaf..

Fjord loopt op de dagen dat ik niet werk (werk onregelmatig 25 uur), komt op 3 a 4 keer per week..lange
ritten..

En toch....vreten ze de houten omheining op!!! Maaaaar...alleen dat vlak bij de stal, derest blijven ze af!!

Ik heb er al vanalles opgesmeerd, van antibijt, cribbox (of hoe noem je het), carboleum, en teer...ze blijven op die plek hun tanden in het hout zetten..

Mijn man zucht diep en vind het zo zonde van het werk van mijn pa (die heeft dat zo mooi gemaakt die omheining) en ik denk dan maar...dat stuk waar ze telkens aan knagen, vervangen we volgend jaar wel weer...(foto profiel van omheining)

Kan je er geen schrikdraadje spannen? Een dun draadje kan je bijna onzichtbaar plaatsen, en de paarden blijven dan wel van het hout af.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:52

Heey! Ik denk neit dat het echt aan een probleem van de paarden ligt (te kort aan mineralen ofzo), maar dat er 1tje het gewoon leuk vond, en de andere het overnamen ofzo

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:59

Een balkje hout in de box ophangen? zodat ze daar aan gaan vreten, moet je wel paardvriendelijk hout kiezen en iets wat ze lekkerder vinden dan de boxwanden.. Heb ik weleens ergens gezien.