pony niet stil willen staan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Re: pony niet stil willen staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:52

Nou, op zich had ze volgens mij geen hekel aan me ofzo, maar ze was gewoon echt superpanisch. Kopschuw ook, dus die heeft vast wel genoeg meegemaakt vroeger. En dat kreeg ik er niet uit. Rijden hebben we wel een grote verbetering doorgemaakt, van rondcrossen in de bak, kon ik uitenidelijk rustig een paar uur buitenrijden (daar was t nog steeds een fanatiek dier, maar had wel een gevoel van controle zeg maar Knipoog ).

Over het achteruitlopen, ben daar ook niet zo'n fan van. Soort opgedrongen dominantie vanuit jou als mens zeg maar, respect afdwingen. Ik ben van mening dat je, als je op een respectvolle manier met je paard kan omgaan, je paard vanzelf respect zal tonen voor jou. Je pony zal voor jou achteruit gaan (respect tonen), als jij ook 'achteruit gaat voor je pony' (respect toont voor je pony). Weet niet goed hoe ik het moet verwoorden eigenlijk Tong uitsteken

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:06

Inderdaad, ik vind het ook geen nette manier om een paard daarmee te "straffen". Denk ook niet dat je daarmee alles overwint met je paard (ipv vertrouwen opbouwen leer je hem dat hij altijd voor jou aan de kant moet, dit kan ook weer andere problemen oproepen).

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:07

Het paard moet het voor jou willen doen, niet omdat jij zodanig doordringt dat hij niet anders kan.. (dat bedoelde ik eigenlijk)

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 20:42

Mar_84 schreef:
Die gewoonte had mijn paard ook.Niet alleen met rijden maar ook aan de hand.Wat bij mijn paard heeft geholpen is :iedere keer dat hij een stap zette moest hij van mij achteruit lopen.De meeste paarden hebben daar een hekel aan.
Met rijden was er iemand bij en iedere keer dat hij een stap zette moest hij achteruit lopen.

Succes!!

m mijn pony vindt het dus nog al leuk achter ruit lopen gaat namelijk nog al over dreven doen
ik weet mischien waardoor het komt mijn pony wilt dat je voor hem hem begeleid hij is heel goed in leren met longeren heb ik daar dan ook problemen mee
ook als ik ga rennen doet hij het ook als ik stil sta doet hij het ook als ik een stap naar achet doe om naast hem te staan draait die zich om en gaat weer naast me staan best schatig dat die het doet maar ook super iritant

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 20:45

Sannessep schreef:
Inderdaad, ik vind het ook geen nette manier om een paard daarmee te "straffen". Denk ook niet dat je daarmee alles overwint met je paard (ipv vertrouwen opbouwen leer je hem dat hij altijd voor jou aan de kant moet, dit kan ook weer andere problemen oproepen).

je ben er ook wel mee eens wat hier boven staat ik heb ook nog nooit van dit soort straf gehoord en je leert hem eigelijk achteruit lopen als je wilt op stijgen