Trappen tegen de stalwand:S hoe oplossen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irenepene

Re: Trappen tegen de stalwand:S hoe oplossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:02

Waarom koop je niet van die grote rubberen tegels die men gebruikt in de speeltuinen voor kinderen? Knipoog

Deze kan je aan de stalwand schroeven wel met een rvc ringentje voor de schroef, dat zit steviger.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:05

Oh ik ken je probleem zo goed!
Ik heb ook een merrie gehad die dat deed.

We werden er gek van! Zelfs de buren begonnen erover.......
Wij hebben toen van die grote rubberen tegels gebruikt voor in speeltuinen Lachen Mooi tegen de stalwand aangeschroefd. Het dempt het geluid en de lol is er snel af.

Het is natuurlijk prachtig dat als hij/zij stampt, jij weer komt om het proberen te stoppen. Het is ook een vorm van aandacht vragen denk ik.

Veel succes!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:41

ik weet het niet:( word allemaal een duur grapje zo, van alles proberen maar niets dat helpt? miss gewoon naar buiten zetten...... Vandaag heeft ze finaal door het betonplex heengeschopt met gevolg dat de stal dus stuk is:S( Een gat erin niet normaal kan zo naar buiten kijken

Natuurlijk is het een vorm van aandacht.. En waar kun je zo speeltuinplaat krijgen en hoe duur is het ongeveer?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:44

wij zijn er nu achter dat ze het heel erg doet als ze hengstig is Clown

vorige week weer een paar deuken in de wand erbij, en nu is het weer de lieve rustige pony Haha!

ze gilt nu ook niet meer als de buurman komt neuzen en ze vliegt niet meer over de tussenwand maar snuffelt normaal Haha!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:47

dat doet die van mij dus altijd, niet als ze hengstig is. Ze vliegt de buurvrouw altijd aan.. Gister haar vorige eigenaresse gehad en die vertelde dus dat ze dat altijd al deed... had ze ook wel eventjes kunnen vertellen toen ik haar kocht:S

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:50

ken er ook een die dat deed, een tijdje een stroomdraadje in de stal gespannen, en het probleem was over!
Laatst bijgewerkt door Pannie op 08-12-08 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:51

ja maar hoe doe je dat dan gewoon rondom de stal een stroom draad spannen? is dat niet gevaarlijk. en op wat voor hoogte?
(klinkt me natuurlijk beter in de oren dan weer paar honderd euro aan rubberen matten) Clown

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:53

jep, gewoon door de hele stal heen. weet niet meer precies op welke hoogte. zal t morgen even vragen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:56

xx_ladyilse schreef:
Heb de dierenarts nogmaals laten komen, nu omdat haar benen dik werden. Virale infectie was het gevolg. Maar dus niet door het trappen:S:S:S en ze trapt nog!!!! ik weet het niet meer?? Ze komt genoeg naar buiten( de hele dag!) en heeft genoeg hooi en speeltjes voor snachts. ik word er langzamerhand echt gek van dat gestamp:S:S:S Heeft iemand hier een verklaring voor, medisch of kan ik dit verhelpen:S ik ben radeloos

ze komt dus niet genoeg naar buiten, genoeg naar buiten is 24/7. Zou ik jou eens een hele tijd in een hokje zo groot als een wc hokje stoppen? gooi ik er nog een boek in... je krijgt wat snoepjes en een boterham dan moet je toch wel stil zijn? tja als je dat boek dan al zeker 5x gelezen hebt dat geeft niks want je hebt iets om te doen dus verveel je je niet! Moet je je nu écht eens voorstellen dat jij in een hokje van 1 bij 2 meter gestopt zou worden (aangezien jij wat kleiner bent dan een paard zijn de maten van 't hokje ook wat kleiner) en je zou bijv een boek hebben etc. zou jíj dat leuk vinden? zou jij dan ook niet tegen de deur gaan slaan? en gaan schreeuwen dat je eruit wilt? tja.. wil je een oplossing? dan is dit de oplossing (overigens niet alleen voor jóuw paard) Knipoog

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:58

is zoiets niet gevaarlijk dan? Denk ongv op scheenbeen vant paard hoogte?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:59

jemig.. je zit toch niet écht te overwegen om schrikdraad in de stal van je paard te doen? Bloos!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 23:02

Maartje1990 schreef:
xx_ladyilse schreef:
Heb de dierenarts nogmaals laten komen, nu omdat haar benen dik werden. Virale infectie was het gevolg. Maar dus niet door het trappen:S:S:S en ze trapt nog!!!! ik weet het niet meer?? Ze komt genoeg naar buiten( de hele dag!) en heeft genoeg hooi en speeltjes voor snachts. ik word er langzamerhand echt gek van dat gestamp:S:S:S Heeft iemand hier een verklaring voor, medisch of kan ik dit verhelpen:S ik ben radeloos

ze komt dus niet genoeg naar buiten, genoeg naar buiten is 24/7. Zou ik jou eens een hele tijd in een hokje zo groot als een wc hokje stoppen? gooi ik er nog een boek in... je krijgt wat snoepjes en een boterham dan moet je toch wel stil zijn? tja als je dat boek dan al zeker 5x gelezen hebt dat geeft niks want je hebt iets om te doen dus verveel je je niet! Moet je je nu écht eens voorstellen dat jij in een hokje van 1 bij 2 meter gestopt zou worden (aangezien jij wat kleiner bent dan een paard zijn de maten van 't hokje ook wat kleiner) en je zou bijv een boek hebben etc. zou jíj dat leuk vinden? zou jij dan ook niet tegen de deur gaan slaan? en gaan schreeuwen dat je eruit wilt? tja.. wil je een oplossing? dan is dit de oplossing (overigens niet alleen voor jóuw paard) Knipoog

Dat is de oplossing niet;) denk je niet dat ik die zelf dan niet had gevonden. Overigens onze stallen zijn 5 bij 5 en dus echt niet klein of vergeleken bij een andere normale stal. Als ik haar snachts naar buiten doe breekt ze de boel af en staat ze te wachten voor de staldeur overigens vroeg ik om een oplossing niet om kritiek. Want dat is omdat jij er niet mee eens bent dat paarden in een stal staan. Je kunt ook lezen dat ze een infectie heeft en dus helemaal niet naar buiten mag snachts omdat het nu erg nat weer is.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 23:08

Maartje1990 schreef:
jemig.. je zit toch niet écht te overwegen om schrikdraad in de stal van je paard te doen? Bloos!

Nee ik ga allemaal ballonnetjes ophangen en als ze daar dan tegenaan trapt schrikt ze Clown

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:09

heb eigenaresse van dat paard op de hoogte gebracht van dit topic, dus die zal hier zelf wel reageren op hoe dat moet enzo Lachen

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 23:12

Pannie schreef:
heb eigenaresse van dat paard op de hoogte gebracht van dit topic, dus die zal hier zelf wel reageren op hoe dat moet enzo Lachen

Ik hoor het wel!

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:14

Bij boeren hebben ze vaak die matten in de koeien stallen liggen, ga de boer op en vraag of hun misschien nog oude matten hebben liggen. Scheelt je heeeeel veel geld!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:16

Stroomdraadje kan best. Ik zou dat op ongveer een meter hangen. Dan is de kans dat ze erin stappen vrijwel uitgesloten, en heb je genoeg kans dat als ze slaat ze ook daadwerkelijk in de buurt komt van die stroomdraad. Als ze maar weten dat die muur pijn doet, blijven ze er allemaal vanaf.

Snap die reactie niet van: "je gaat toch geen stroomdraad in je stal hangen"... In de wei staan 9 van de 10 paarden toch ook tussen de stroomdraden??

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:21

ja maar in de wei is genoeg ruimte om niet in het draad te rollen met de benen! vind t echt geen goed idee die draad echt belachelijk eerlijk gezegt..........vind t schandalig dat mensen daar uberhaupt aan denken!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:23

Maartje1990 schreef:
xx_ladyilse schreef:

Dat is de oplossing niet;) denk je niet dat ik die zelf dan niet had gevonden. Overigens onze stallen zijn 5 bij 5 en dus echt niet klein of vergeleken bij een andere normale stal. Als ik haar snachts naar buiten doe breekt ze de boel af en staat ze te wachten voor de staldeur overigens vroeg ik om een oplossing niet om kritiek. Want dat is omdat jij er niet mee eens bent dat paarden in een stal staan. Je kunt ook lezen dat ze een infectie heeft en dus helemaal niet naar buiten mag snachts omdat het nu erg nat weer is.[/quote]

en als ik het goed gelezen heb... hoe is die aan die infectie gekomen? jáwel door de stal! wil je dalijk ook nog hebben dat die al z'n benen breekt doordat die in de draad blijft hangen?

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:27

als je t draadje goed spant kan ie er echt niet in vast komen te zitten. kan op de wei net zo goed gebeuren.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:28

Mjay schreef:
ja maar in de wei is genoeg ruimte om niet in het draad te rollen met de benen! vind t echt geen goed idee die draad echt belachelijk eerlijk gezegt..........vind t schandalig dat mensen daar uberhaupt aan denken!

Grappige is dat de mensen die eraan denken, de mensen zijn met de ervaringen ermee Lachen
Maar goed, als je liever je paard zich zelf kapot laat slaan.. Moet je dat zelf weten. Als 1 van mijn paarden ooit dit probleem krijgt gaat ie lekker een nachtje tussen de stroomdraadjes, weet zeker dat ie het daarna niet meer doet.
En dat heb ik liever dan een paard dat zichzelf kapot heeft geslagen en 24 / 7 de wei opkan of erger omdat ie niet meer kan lopen.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 23:29

[/quote]

ze komt dus niet genoeg naar buiten, genoeg naar buiten is 24/7. Zou ik jou eens een hele tijd in een hokje zo groot als een wc hokje stoppen? gooi ik er nog een boek in... je krijgt wat snoepjes en een boterham dan moet je toch wel stil zijn? tja als je dat boek dan al zeker 5x gelezen hebt dat geeft niks want je hebt iets om te doen dus verveel je je niet! Moet je je nu écht eens voorstellen dat jij in een hokje van 1 bij 2 meter gestopt zou worden (aangezien jij wat kleiner bent dan een paard zijn de maten van 't hokje ook wat kleiner) en je zou bijv een boek hebben etc. zou jíj dat leuk vinden? zou jij dan ook niet tegen de deur gaan slaan? en gaan schreeuwen dat je eruit wilt? tja.. wil je een oplossing? dan is dit de oplossing (overigens niet alleen voor jóuw paard) Knipoog[/quote]

Dat is de oplossing niet;) denk je niet dat ik die zelf dan niet had gevonden. Overigens onze stallen zijn 5 bij 5 en dus echt niet klein of vergeleken bij een andere normale stal. Als ik haar snachts naar buiten doe breekt ze de boel af en staat ze te wachten voor de staldeur overigens vroeg ik om een oplossing niet om kritiek. Want dat is omdat jij er niet mee eens bent dat paarden in een stal staan. Je kunt ook lezen dat ze een infectie heeft en dus helemaal niet naar buiten mag snachts omdat het nu erg nat weer is.[/quote]

en als ik het goed gelezen heb... hoe is die aan die infectie gekomen? jáwel door de stal! wil je dalijk ook nog hebben dat die al z'n benen breekt doordat die in de draad blijft hangen?[/quote]

Als je goed leest staat erbij dat dit JUIST NIET door het trappen is veroorzaakt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:30

CarpeDiem schreef:
Mjay schreef:

Grappige is dat de mensen die eraan denken, de mensen zijn met de ervaringen ermee Lachen
Maar goed, als je liever je paard zich zelf kapot laat slaan.. Moet je dat zelf weten. Als 1 van mijn paarden ooit dit probleem krijgt gaat ie lekker een nachtje tussen de stroomdraadjes, weet zeker dat ie het daarna niet meer doet.
En dat heb ik liever dan een paard dat zichzelf kapot heeft geslagen en 24 / 7 de wei opkan of erger omdat ie niet meer kan lopen.

je meot je paard ook gewoon niet in de wei zetten.. de ts vraag voor oplossingen... nou die geef ik haar.. maar die is haar niet goed dus krijg ik zo'n aanvallende reactie terug.. nou best.... het is háar paard die dalijk tussen de schrikdraden ligt Lachen
en nee ik heb het zelf neit meegemaakt (ik zou nooit zo gek zijn om m'n paard tussen de schrikdraad te zetten in de stal) maar een meisje dat ik ken wel Lachen

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:32

waarom is het trouwens schandalig dat wij daar aan denken?
jij geeft je mening, en wij ook. hoef je niet af te kraken, doen we bij jou ook niet.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 23:33

CarpeDiem schreef:
Mjay schreef:

je meot je paard ook gewoon niet in de wei zetten.. de ts vraag voor oplossingen... nou die geef ik haar.. maar die is haar niet goed dus krijg ik zo'n aanvallende reactie terug.. nou best.... het is háar paard die dalijk tussen de schrikdraden ligt Lachen
en nee ik heb het zelf neit meegemaakt (ik zou nooit zo gek zijn om m'n paard tussen de schrikdraad te zetten in de stal) maar een meisje dat ik ken wel Lachen[/quote]

Nee je geeft mij geen oplossing maar verwijten en kritiek. Je leest ook niet goed en kan daardoor ook geen gevatte antwoorden geven.