Paard likt erg veel, erg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re: Paard likt erg veel, erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:47

BlueStar schreef:
Ik heb ook zo lik dier. Het is idd geen tekort ergens aan.
Maar in mij geval brengt het hem tot rust. Als hij een tijdje likt zakt zijn hoofdje, oogjes gaan half toe. Kijk maar eens hoe die van jou reageert als ie naar hartelust mag likken aan je, en er rust om hem heen is.

Ik ben wel blij met dat likken, scheelt weer een hoop kapot hout door bijvoorbeeld houtbijten. Het is dus een soort van onschuldige (in mijn ogen dan) (stal) ondeugd.

Mijn paardje heeft het ook al zolang als ik hem heb, die likt met gemakt zijn zoutblok (zo'n rode baksteen) op in 3 dagen, dus die krijgt hij niet zo vaak. Hij likt overal aan, heel zijn staldeur, voerbak, drinkbak, handen, benen jassen andere paarden, zie het ook als een stalondeugd omdat zijn bloed ook gewoon geod is. (word elk jaar gecontroleerd).

Liever likken, dan weven of kribbenbijten ofzoiets dergelijks!!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:48

Ik heb pas geleden ook een topic geopend over dit onderwerp, omdat mijn tinker het ook doet.
In dat topic werd gezegd dat het geen kwaad kan, tenminste als je zeker weet dat je paard geen tekorten heeft (liksteen ed.). Ondertussen ben ik gestopt met het geven van paardensnoepjes en hij is gestopt met likken waaraan maar te likken valt. Het enige wat hij nog doet is als hij brok heeft gehad hij zijn bak helemaal uitlikt. Ik denk zelf dat het aan die paardensnoepjes heeft gelegen (ik gebruikte ze nooit, maar eventjes een tijdje gebruikt en toen begon hij ermee). Nu ik ze niet meer geef, likt hij niet meer. Maar ik weet niet of het alleen bij mij helpt of ook bij anderen.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:49

Ik geef hem geen paardensnoepjes

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:09

Dan zal het daar dan wel niet aanliggen...
Bij mij was het heel duidelijk: hij begon met likken toen ik begon met paardensnoepjes geven en stopte ermee toen hij er geen meer kreeg. Hij krijgt nu niets meer aan paardensnoepjes.

pssstamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:46

die van mij is ook zo'n 'likker'! En als hij een emmertje slobber krijgt vindt ie het ook nog eens nodig om de slobber overal aan te likken. Heb je net even een deken over de staldeur hangen, zit ie helemaal onder! Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door Revanches op 19-11-09 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.