Paard is 'boos' op me

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Re: Paard is 'boos' op me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:28

shadomagic schreef:
Ik kan moeilijk naar een ander stal gaan, want dan hebben we de stallen bij ons huis voor niks gekocht en gebouwd.

Kan je niet een paar vrijwillige verzorgers zoeken die wat aandacht aan de paarden besteden?
Kunnen ze er in iig meer uit + meer aandacht Knipoog

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:34

hoe kun je 10 paarden aan huis houden, als je niet eens de ruimte hebt om ze fatsoenlijk naar buiten te laten in een paddock...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:34

En ook erg raar dat je 10 paarden hebt en maar 7 stallen Knipoog

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:35

Ooit al eens bedacht dat je paard zijn stal leeg eet omdat het dier niet happy is??
En nu dat niet meer kan, moet ze ergens dr ei kwijt.. en ben jij de pineut..

Zie het 'de stal leeg eten' als zoethoudertje..
Wat zou jij doen als je altijd maar binnen staat op rubberen matten..
Stalondeugden werk je zo erg makkelijk in de hand.
Zo blijf je de gevolgen aan pakken, maar niet de oorzaak..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:35

Ik vind weidegang en/of paddocks echt een van de belangrijkste dingen die een paard nodig heeft!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:36

Ik denk datze boos is op je omdat die andere paarden op krullen staan en zij op rubbere matten.
Een paard kan daar prima op liggen,ik denk dat ze jalours is Lachen
Maar heb jij de matten erin gelegd dan is ze denk ik jou als de schuldige aan het aanwijzen Lachen
Veel succes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:39

femmiel schreef:
Ik denk datze boos is op je omdat die andere paarden op krullen staan en zij op rubbere matten.
Een paard kan daar prima op liggen,ik denk dat ze jalours is Lachen
Maar heb jij de matten erin gelegd dan is ze denk ik jou als de schuldige aan het aanwijzen Lachen
Veel succes

misschien moet ze dan een nieuw halster kopen en gaat het dan weg................

Jongens, zo tikt een paard niet!!!! Echt niet Lachen

dier zit niet lekker in haar vel, is aan het puberen........ en reageert dat af op de zwakste schakel, en de zwakste schakel is TS in dit geval.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:40

ik las dat je gaat proberen om haar vanaf vrijdag weer op de wei te zetten.als je dan merkt dat haar gedrag beter word,dan kan je duidelijk stellen dat het dus aan gebrek aan beweging of verveling is.blijft ze dan nog boos op je dan ligt de oorzaak ergens bij jou denk ik,misschien dat je dan meer met haar moet gaan doen om een band op te bouwen.
succes met je boos paardje. Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:43

Ik zou ook boos zijn als ik een hele dag alleen zonder sociaal contact in een kale box stond. Kun je er geen plak stro in gooien, klein baaltje kopen en elke dag een beetje geven zodat ze kan liggen, eventueel in combinatie met zand. En kan ze op stal contact maken met andere paarden?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:43

Dat is een goed idee Ja Even kijken of het beter wordt als je even kijkt hoe het op de wei gaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:46

Oakland1990 schreef:
Ik zou ook boos zijn als ik een hele dag alleen zonder sociaal contact in een kale box stond. Kun je er geen plak stro in gooien, klein baaltje kopen en elke dag een beetje geven zodat ze kan liggen, eventueel in combinatie met zand. En kan ze op stal contact maken met andere paarden?

Zou ik niet doen............. zand is niet zo goed voor een paard en blijft toch aan stro kleven Lachen niet een handige oplossing Lachen

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:46

Ja, we hebben 10 paarden en 7 stallen.
Waarom? omdat we 1 shetje, 1 welsh A ponytje en 1 KWPN.
Het shetje en het welshje staan bij kennissen van ons de wei leeg te vreten en de KWPN staat daar ook nog eens bij omdat ze al 2 keer door de brandweer uit de stal gehaald moest worden.

@ juval: Ik wil jou wel eens zien klagen als je geen andere mogelijkheden hebt dan je paard op stal te laten staan.

Sorry hoor, maar Ik heb het geld niet om 10 paarden op een manege te zetten.
Het spijt me dat ik geen plaats voor een paddock heb, maar er zijn ergere dingen die er met paarden gebeuren.
Ik krijg geen sinterklaas en kerst cadeautjes, ik vraag voor mijn verjaardag altijd geld om ervoor te zorgen dat ik af en toe wat extra's voor mijn paarden kan kopen zoals wortels.

Ik heb al eens rondgevraagt en zelfs al op internet gezocht voor verzorgers, maar oftewel vroegen ze geld eof ze wilden alleen rijden Of ze waren veel te jong en konden onze paarden niet aan.

Al onze paarden die op stal staan krijgen onbeperkt ruwvoer.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:49

ik woon in hamont dat is in de buurt bij jou en ik heb een baal hooi voor ander halve euro en een baal sto voor 1,10
als je even verder zoekt dan je neus lang is dan heb je voor minder geld ook goed hooi en stro Knipoog

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:49

wij hebben, bij de stallen waar zijn in staat, in een vierkant staan.
Ieder binnenwand is vanonder kunstof latten en vanboven spijlen
Ze kan alle paarden zien langs wie ze staat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:50

waarom zoveel paarden houden als je er geen geld voor hebt..........

en wat moet ik me voorstellen bij tot 2 keer toe door de brandweer uit haar stal gehaald moeten worden?

Anoniem

Hallo. onbeperkt ruwvoer?? Hoe kan het dan dat ie nog tijd heeft om de bodembedekking op te vreten?

Twiggy2008

Ik word zo moe van dit soort verhalen. Allereerst gaat het hier om een jong dier, die gewoon nog lekker buiten in de kudde hoort om van haar jeugd te genieten. Daarbij vind ik dat niet een paard, jong of ouder, zo lang op stal opgesloten hoort te staan.

Hou je paarden, zorg dan tenminste voor een paddock waar ze overdag in kunnen 's winters, als de wei echt niet te doen is. Jouw paard verveelt zich kapot, vandaar dus dat ze alles opvreet. Dat ze dan nog eens nukkig wordt, betekent dat ze 'schreeuwt' dat ze een ander leven wil!!!
Ik vind dat je als eigenaar hiervoor verantwoordelijk bent. JIJ moet zorgen dat je paard een paardgerichter leven krijgt. Een jonkie die zo lang opgesloten staat met een paar longeersessies en een wandelingetje hier of daar in de week, dat is toch geen vervanging voor het leven in een kudde met wat gras of hooi??? Daarbuiten is het stukken beter voor haar weerstand en haar groei en kracht om veel te bewegen in vrijheid en het is ook nog eens goed voor haar mentale gezondheid.

Ik kan niet begrijpen dat mensen jonge paarden aanschaffen, die ze vervolgens zo gaan houden. Misschien klink ik heel hard, maar ik zie het zo ontzettend veel om me heen en het gaat me echt aan het hart wat die paarden betreft. Verdrietig

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:51

Het spijt me voor je dat je je aangevallen voelt maar de meesten hier (en ik dus ook) vinden redelijke bewegingsvrijheid en sociale contacten 1 van de allerbelangrijkste dingen als het gaat om paarden houden (direct na voldoende eten zo'n beetje). En kunnen zich voorstellen dat een totaal gebrek daaraan zorgt voor sjacherijnige paarden...

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:51

@ sibbe: Het kan best zijn dat we daar al een zijn gaan kijken.
Mijn vader vond het stro er niet zo goed uitzien.
Hooi persen wij zelf dus dat hoeven we niet te kopen.
Ik zoek echt wel verder dan mijn neus lang is hoor!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:52

laat je na het weekend even weten hoe het met haar gaat als ze op de wei heeft gestaan? ben erg benieuwd hoe haar karakter dan is tegen over jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:53

Verder is het voor de opbouw van spieren en dergelijke voor zo'n jong ding gewoon super super slecht om 24/7 opgehokt te zitten en alleen maar aan een touwtje de beentjes te mogen strekken.
Het brandweerverhaal snap ik ook niet zo.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:53

Kan je 2,5 jarige niet naar die kennissen om samen met hun de wei kaal te vreten? Knipoog En wat nou als die kennissen opeens geen plaats meer hebben voor je paarden, waar laat je je paarden dan?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:54

shadomagic schreef:
Ja, we hebben 10 paarden en 7 stallen.
Waarom? omdat we 1 shetje, 1 welsh A ponytje en 1 KWPN.
Het shetje en het welshje staan bij kennissen van ons de wei leeg te vreten en de KWPN staat daar ook nog eens bij omdat ze al 2 keer door de brandweer uit de stal gehaald moest worden.

@ juval: Ik wil jou wel eens zien klagen als je geen andere mogelijkheden hebt dan je paard op stal te laten staan.

Sorry hoor, maar Ik heb het geld niet om 10 paarden op een manege te zetten.
Het spijt me dat ik geen plaats voor een paddock heb, maar er zijn ergere dingen die er met paarden gebeuren.
Ik krijg geen sinterklaas en kerst cadeautjes, ik vraag voor mijn verjaardag altijd geld om ervoor te zorgen dat ik af en toe wat extra's voor mijn paarden kan kopen zoals wortels.

Ik heb al eens rondgevraagt en zelfs al op internet gezocht voor verzorgers, maar oftewel vroegen ze geld eof ze wilden alleen rijden Of ze waren veel te jong en konden onze paarden niet aan.

Al onze paarden die op stal staan krijgen onbeperkt ruwvoer.

waarom wil je dan wel 10 paarden houden, als je er niet genoeg ruimte en geld voor hebt... neem dan 1 of 2 paarden en verzorg die fatsoenlijk....

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:56

Sorry hoor ts; klinkt hard, maar als je geen tijd, geen plaats en geen geld hebt voor 10 paarden, doe er dan een paar van de hand. Er zijn genoeg leuke mensen die een eigen paard zoeken..
Denk in de eerste plaats aan het paard, dan pas aan jezelf Lachen ik weet dat je je best doet voor de beessies, maar kom op, denk zelf eens na. Je paarden staan het grootste deel van de dag op stal! En je jonkie dan, paarden van die leeftijd horen buiten te staan, met soortgenoten. Dat vind ik overigens gelden voor paarden van alle leeftijden..

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:58

Twiggy2008 schreef:
Ik word zo moe van dit soort verhalen. Allereerst gaat het hier om een jong dier, die gewoon nog lekker buiten in de kudde hoort om van haar jeugd te genieten. Daarbij vind ik dat niet een paard, jong of ouder, zo lang op stal opgesloten hoort te staan.

Hou je paarden, zorg dan tenminste voor een paddock waar ze overdag in kunnen 's winters, als de wei echt niet te doen is. Jouw paard verveelt zich kapot, vandaar dus dat ze alles opvreet. Dat ze dan nog eens nukkig wordt, betekent dat ze 'schreeuwt' dat ze een ander leven wil!!!
Ik vind dat je als eigenaar hiervoor verantwoordelijk bent. JIJ moet zorgen dat je paard een paardgerichter leven krijgt. Een jonkie die zo lang opgesloten staat met een paar longeersessies en een wandelingetje hier of daar in de week, dat is toch geen vervanging voor het leven in een kudde met wat gras of hooi??? Daarbuiten is het stukken beter voor haar weerstand en haar groei en kracht om veel te bewegen in vrijheid en het is ook nog eens goed voor haar mentale gezondheid.

Ik kan niet begrijpen dat mensen jonge paarden aanschaffen, die ze vervolgens zo gaan houden. Misschien klink ik heel hard, maar ik zie het zo ontzettend veel om me heen en het gaat me echt aan het hart wat die paarden betreft. Verdrietig

ik sluit mij daar bij aan Afgod