uitleg van gedrag van mijn paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: uitleg van gedrag van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:41

hey, merries kunnen idd zachter worden na het krijgen van een veulen, relaxter, zeker weten.
maar als het karakter van de merrie zuur is is kans op dergelijk kind aanwezig.
Ik heb zelf met een aparte merrie gefokt en de merrie werd zachter en aanhaliger.
Zij is inmiddels verkocht, zit nog heel verhaal aan vast, maar goed.
Haar veulen is inmiddels een voorbeeldige jaarling en lijkt niet veel van haar zelfdestructieve karakter te hebben vererft.

Met alle respect: Ze kunnen schatten zijn, maar wel degelijk genen van een nutcase in zich dragen.

Verder ben ik een merrie mens dus zou niet weten waarom geen merrie en wel een ruin.

Ik vind die moody buien eigenlijk wel prettig, ze zijn wat uitgesprokener qua doen, maar kunnen zoveel meer voor je knokken..

Sterkte en ga je niet fokken, dan zou ik haar verkopen aan iemand die haar wel ziet zitten en een knuffel terugkopen.

Succes!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:27

suleilitha schreef:
Als je een knuffelpaard wilt kun je inderdaad beter een ruintje kopen.

Dat is niet altijd het geval. Mijn ruin is ook geen knuffelpaard, althans niet op stal. Daar moet je hem met rust laten (kan dan heel boos kijken haha) en dat vind ik geen probleem. Ook poetsen vind ie niet leuk (behalve zijn hoofd en hals).
Verder is hij met rijden en buiten de stal wel lief hoor en heel nieuwsgierig maar op stal wil ie met rust gelaten worden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:38

Mijn ene ruin was ook geen knuffel tot ik parelli met hem ging doen.
Oftewel ik ging meer begrijpen over het gedrag van een paard, dingen herkennen. Sindsdien komt ie wel graag bij me staan en heeft ie veel meer momenten dat ik met hem kan 'knuffelen' daaronder versta ik weer het aanraken over zijn hele lichaam.(kontje krabben is nu het einde vind ie heer
ik heb ook geleerd dat paarden het fijn vinden om gewoon op hun voorhoofd geaaid te worden.
Mijn andere ruin is wel een knuffel.

Ook staan er 2 merries op stal die knuffelen en aandacht heerlijk vinden.

verdiep je eens wat in parelli...misschien kun je de verstandhouding wat verbeteren. Kwaad kan het niet en het is nog leuk om te doen ook.