Paard bang voor staleigenaar.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Paard bang voor staleigenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:20

ach peerd is niks bang voor de staleigenaar Haha! Haha! ze liggen elkaar gewoonweg niet, vinden elkaar niet aardig.......

kan je niks aan veranderen......... inderdaad als laatste uit het land, door het hek open te laten staan........

De boer is een echte boer Lachen lekker lomp waarschijnlijk net zo in gedrag als in woorden Lachen IK persoonlijk hou wel van dat soort mensen, heerlijk simpel Lachen en je weet altijd wat je eraan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:41

Ik heb ook zo'n dier gehad, die liet zich alleen maar door mij pakken. Verdomd lastig maar t was niet anders. Zelfde werkwijze als Kiwiko al aangeeft om haar uit de wei te krijgen...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:52

zoek een leuke andere stal waar je paard t naar ze zin heeft
niemand hoord een paard buiten te laten staan in ze eentje
als ik in de avond na stal zou gaan en mijn paard nog in de wei staat word ik echt boos!
en hij hoord jou paard niet te slaan toch?? als bij ons de stal eigenaar mijn paard sla waar ik bij ben is er een probleem. je bent de baas van je eigen paard toch? haar haar anders zelf binnen als dat kan is dat denk ik wel fijn?! Pling succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:58

Een keer een nacht alleen laten staan, daar leren ze juist van en laten ze zich de volgende keer makkelijker pakken, ik heb deze doodzonde ook wel eens begaan, hoor.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:41

KiWiKo schreef:
De boer is een echte boer Lachen lekker lomp waarschijnlijk net zo in gedrag als in woorden Lachen IK persoonlijk hou wel van dat soort mensen, heerlijk simpel Lachen en je weet altijd wat je eraan hebt.

klopt precies Ja en dat ben ik ook echt met je eens Haha!

prada laat zich alleen niet door de boer pakken.. de rest van de stalgenoten kunnen haar gewoon aanhalen Ja

ik denk om prada en chayenne (de andere die eens lnager buiten stond) elkaar alleen maar op gaan fokken door met zijn 2e weg te lopen, en dat werkt en voor de boer en voor de paarden alleen maar averechts Lachen

de beste manier lijkt me op dit moment de paarden zelf binnen te halen, dan na een aantal weken de boer het nogmaals laten proberen. vorig jaar is het ook gewoon gegaan Lachen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 11:45

Nou Mariska die verteld eigenlijk al wat ik wou antwoorde Ja
Ik ga er niet weg, dit is het enigste probleem, ik heb Prada bij andere paarden gehad en dat beviel ze niet, ze heeft het voor de rest reuze naar dr zin hier. En als ik het kan oplossen door haar zelf binnen te halen doe ik dat. Ja Maar ik vroeg me af of ik misschien toch iets kon doen om haar band te verbeteren.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:34

Het helpt ook echt niet bij alle paarden om ze maar alleen in de wei achter te laten, dat ze dan wel zouden willen komen

Ik denk ook niet dat die verhouding tussen boer en Prada zal verbeteren. Prada is een gevoelig paardje, wat averechts reageerd op de lompe bedoelingen van de boer.

Dorien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:10

Geeft de boer ook eten?

Je kan het proberen dat de boer, hem af en toe aait in de stal?!

succes ermee!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:02

ik ben een paar jaar geleden van stalling verandert omdat de staleigenaar blijkbaar vond dat als je zegt omdraaien...je paard METEEN moet omdraaien...
hoe werd mijn paard dit aangeleerd?
wel je neemt een grote houten stok mee in de stal...
je zegt: Pas op...
paard kijkt je met een scheef hoofdje aan???
krijgt ie een mep waar hij 3 maanden niet goed van is!!
gevolg: HEEEEEEL schuw en bang paard wat stilletjes aan het wegkwijnen is in zijn stalletje...

ik raad je toch aan om eens met die boer te praten en als hij echt niet wel zou ik weg gaan daar
een paard is heel snel zijn vertrouwen kwijt maar het duurt een eeuwigheid voor hij weer vertrouwen heeft!!