agressief op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Re: agressief op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:27

Alleen een ranghogere jaagt anderen weg bij eten...
Dit betekend dus dat zij jou ziet als ranglagere, daar zou ik dus aan gaan werken.
Mijn paard wist dat hij als hij in de stal kwam en er lag voer hij pas mocht gaan eten als ik het zei. Wel zo handig met halster af kunnen doen enzo.
Tijdens het eten kon ik gewoon poetsen en deken opdoen.

En niet in zijn wei komen omdat dat zijn gebied is.. dan kan ik aan het hek gaan staan tot ik een ons weeg.
Gelukkig heeft bij ons geen van de 30 paarden de neiging mensen uit de wei te jagen als ze hun paard komen ophalen...

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:32

Ik heb ook 2 van dat soort paarden staan, maar ik mag altijd nog wel de stal in (als het moet, maar eigenlijk vind ik dat als een paard eet, deze met rust gelaten moet worden). Ze kijken wel altijd heel boos maar doen niet gevaarlijk naar me ofzo. Ik heb wel een keer m'n ruin (die zich toen nog een stoere jonge hengst voelde) een emmer water over hem heen gegooid. Die bokte ook naar me en ik liep net met een emmer water in m'n handen. Hij doet het nu helemaal niet meer, kijkt alleen nog maar boos.

Ik denk dat je als je zoals al eerder aangegeven aan de rangorde moet werken met je paard. Maar aan de andere kant, vind ik het onnodig om mijn paard als ie aan het eten is, te storen, vind ik nl ook niet leuk.

enssa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 15:00

Hallo allemaal!

De pony staat nu in een andere stal en het is echt helemaal over!
Ze vind het echt heerlijk als ik even in de stal kom om te knuffelen Bloos

MAar bedankt voor alle tips!