Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:57

Ik ben ook ech niet van het 'geknuffel' en als ik er zin in heb pak ik wel een knuffel Huilen van het lachen Maar voor af en toe een iets grotere aai over haar nek of even hangen aan de nek van mijn paard en even het hoofdje omhelsen van de shet (hij doet het ook nog zelf hihi knuffelkont Clown ) vindt ik dan wel weeer even leuk Clown

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:01

soms vinden paarden het wel iritant, maar dan laten ze het meestal wel merken Haha!

Mijn paard komt soms op mijn schouder gehangen met z'n grote hoofd, en dan kan ik het toch niet laten om hem even te knuffelen.
Maar ik ken niet veel doodknuffelaars bij mij in de buurt, dus kan er ook niet heel veel over zeggen Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:03

ik knuffel ook met mijn paardjes Haha! ik kriebel dan ook meteen op lekkere plekjes en volgens mij vinden ze het helemaal niet erg. bij mijn bontje zakken haar ogen zelfs half dicht door ontspanning Clown

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:06

RianneH schreef:
Ik erger me er al een tijdje aan, maar vraag me nu af of er mensen zijn die er hetzelfde over denken.

Ik zie steeds meer foto's of situaties waarin de persoon het paard helemaal omhelst, knuffeld enz. alsof het leven ervan af hangt. Beestje wordt bijna fijn gedrukt en is gelukkig zo braaf het hoofd te laten hangen of de ruiter om de hals te laten hangen. En oke, meiden tot een jaar of 10-12 zitten misschien nog in zo'n fase en zullen met die dunne armpjes niet zo veel uitwerking hebben, maar daarna Verward

Ben ik nu zo erg dat ik de mijnen een aai geef, ze kriebel op hun nek maar er niet omheen hang? Tuurlijk vind ik het wel fijn om na het werk even lekker te kroelen, beetje tegen ze aan te staan (=lees, op te warmen) en ze net die aandacht geven die ze nodig hebben. Maar ze zoeken mij wel op als ze dat willen. Dat platknuffelen lijkt me niet iets wat een paard nu zo prettig vind..

Of stel ik me aan en valt het onder de betutteling van het paard? Samen met de setjes en de bontjes?
Of zijn er meer mensen die er last van hebben?

Voor de mensen die zich aangesproken voelen, ga er gerust mee verder, laat je vooral door mij niet tegenhouden Knipoog

Amen!! Afgod

Ik ben het hier helemaal mee eens!!
Als ik mijn paard aan het werk heb gezet, dan geef ik haar best een paar aaien, of ga ook lekker kroelen,
Maar zelfs als klein meisje heb ik nog nooit om een pony/paard zijn/haar nek gehangen, vind dit ook een beetje onzin..
En tijdens het borstelen enzo dan krijgen ze ook best een paar klopjes op de hals!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:13

Dat je het zelf niet doet kan ik begrijpen maar waarom erger je je eraan dat anderen om hun paards nek hangen?
Als het paard er niet van gediend is dan merkt de knuffelaarster het snel genoeg hoor Knipoog

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:23

Weet je trouwens wat ik gisteren heb gedaan Tong uitsteken Mn paard helemaal gewassen en daarna lekker cremespoeling in zn manen en staart Clown

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:33

Charlenexx schreef:
Weet je trouwens wat ik gisteren heb gedaan Tong uitsteken Mn paard helemaal gewassen en daarna lekker cremespoeling in zn manen en staart Clown

is dat niet wat koud Bloos Tong uitsteken ??

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:35

sethlover schreef:
Charlenexx schreef:

is dat niet wat koud Bloos Tong uitsteken ??

Wij hebben gewoon een stal met warm water en verwarming hoor Knipoog

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:38

goh ja verschilt ook per paard denk ik mijn arabier doe je daar echt geen plezier mee een klopje fijn een aaitje ook fijn. maar mijn tinker die wil wel 10 meiden om zich heen hebben en idd wel doodgeknuffeld worden vind ie heerlijk. zijn hoofd naar beneden zijn oren opzij zijn lip word een cente bakkie en slaapt bijna zalig. Dus het verschilt ook per paard hoor. En dat jij dat niet doet omdat je het niet leuk vind of denkt dat je paard het niet leuk vind oke. Maar er zijn dus paarden die het wel fijn vinden. Ik laat de pennys op mijn stal lekker gaan hoor als ik zie hoe hij geniet ervan zalig!

enne wassen kan best hoor met lauwwarm water lekker daarna afdrogen en zweetmesje erover heen zewwetdeken op en lekker uit stappen (mar mischien heeft ze wel een solarium op stal)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:45

Mijn paard vind het heerlijk als ik hem lekker ga kroelen, met me armen over ze nek en dan blijft die gewoon staan.
Ook vind die het heerlijk als ik ze hoofd tussen me armen neemt en dan blijft die gewoon staan.
Ik vind het harstikke leuk om met me paardje te kroelen, en hij vind het ook fijn.
Als ik gewoon ff met me rug naar hem toe sta, dan legt die ze neus in me nek en gaat lekker friemelen.
Ook zeg ik gewoon tegen hem dat ik van hem hou, klinkt erg penny achtig maar ik ben zo super blij met hem en daarom moet die weten dat ik van hem houd!!! Bloos Haha!
Laatst bijgewerkt door DeniesRos op 02-11-08 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:45

Ik zou liever een paard knuffelen dan meteen zadel erop, sporen erin en trainen, trainen, trainen. Knuffelen, poetsen en gewoon vertroetelen geeft sneller een band denk ik hoor.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:47

@Intral.

Dat vind ik nou ook.
Zo probeer ik ook een stevige band met mijn paard op te bouwen zodat we elkaar meer gaan vertrouwen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:53

Voor mij is het rijden maar de helft van het plezier van het hebben van een paard.
De andere helft is het contact.
Nee, ik ben de 16 al lang gepasseerd (ben 42) en geen setjes-mens. Ben ook behoorlijk nuchter in het houden van mijn paard. Niet te beroerd een schop te verkopen als het nodig is en gebruik geen bontjes enz.
Maar ik vind het heerlijk om mijn paardje de kroelen. Hij legt zijn hoofd op mijn schouder of begint mij enthousiast terug te kroelen; op mijn schouder, in mijn nek, op mijn hoofd...ja dat vind ik heerlijk. Het is toch sociaal gedrag van zo'n dier naar mij toe en als ik daar de tijd voor neem, gaat het rijden ook beter, denk ik wel eens, hij is relaxter. het versterkt zeker de band.

Afgezien daarvan is het gewoon voor mij goed. Een kwartiertje wederzijds knuffelen en ik ben alle werkstress compleet vergeten. En daar is het toch ook voor?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:32

beantsje omschrijft precies wat ik ook heb en ik ben ook erg nuchter in het houden van paarden.
het echte tutten doe ik dan ook niet; denk aan de vlechtjes en strikjes etc etc

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:39

2 van mijn drie paarden houden er echt niet van om rond hun hals gegrepen te worden!

Mijn haflinger daarentegen zou een moord begaan voor een gigantische dikke knuffel! Die komt uit zichzelf haar hoofd op m'n schouders leggen voor haar knuffel. Amore kan er heel af en toe tegen, maar het mag absoluut niet langer dan 5sec duren Haha! Esquna moet er totaal niet van weten, ze komt uit zichzelf ook geen aandacht vragen. Dus ik denk dat ze geen knuffels nodig heeft Knipoog

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:45

dan is praten tegen je paard zeker ook raar? nou ik knuffel en praat tegen me paard.ik heb hem nu 11 jaar en hij vind het heerlijk al die aandacht.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:51

moet eerlijk zegen dat mijn vorige paard geen kroeldoos was, dus deed ik het ook niet.
maar ik heb nu een echte penny pony en dan sla ik mijn armen wel eens lekker (losjes Ja )eromheen hoor.
en volgen s mij vind ze dat helemaal niet erg want zij zit dan altijd lekker aan mijn broekzak te frummelen. Haha!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:55

Ik geef eerlijk toe dat ik een knuffeltante ben, die 'als ik later tante of wat dan ook ben' lekker in de wangetjes van mijn nichtjes en/of neefjes knijp Bloos.

Ik ben gek op knuffelen, hang vaak aan zijn nek, kriebel vaak onder zijn buik en geef veel kusjes op zijn neus Bloos Lachen

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:06

AprilSchat schreef:
RianneH schreef:
Ik erger me er al een tijdje aan, maar vraag me nu af of er mensen zijn die er hetzelfde over denken.

Ik zie steeds meer foto's of situaties waarin de persoon het paard helemaal omhelst, knuffeld enz. alsof het leven ervan af hangt. Beestje wordt bijna fijn gedrukt en is gelukkig zo braaf het hoofd te laten hangen of de ruiter om de hals te laten hangen. En oke, meiden tot een jaar of 10-12 zitten misschien nog in zo'n fase en zullen met die dunne armpjes niet zo veel uitwerking hebben, maar daarna Verward

Ben ik nu zo erg dat ik de mijnen een aai geef, ze kriebel op hun nek maar er niet omheen hang? Tuurlijk vind ik het wel fijn om na het werk even lekker te kroelen, beetje tegen ze aan te staan (=lees, op te warmen) en ze net die aandacht geven die ze nodig hebben. Maar ze zoeken mij wel op als ze dat willen. Dat platknuffelen lijkt me niet iets wat een paard nu zo prettig vind..

Of stel ik me aan en valt het onder de betutteling van het paard? Samen met de setjes en de bontjes?
Of zijn er meer mensen die er last van hebben?

Voor de mensen die zich aangesproken voelen, ga er gerust mee verder, laat je vooral door mij niet tegenhouden Knipoog

ik snap helemaal wat je bedoelt mijn pony houd er ook niet zo van loopt weg en bijt.
ik kriebel hem wel eens aan zijn schoft en dan knabbelt hij terug maar van de dikke knuffels zijn we niet.
wel ken ik mensen die der paard zo betutellen dat dat beest ook helemaal geen paard meer is kan niet meer met andere paarden buiten (lees veel te dominant) en beschouwt mensen als gelijken met alle gevolgen van dien gelukkig is het een ruin en geen hengst meer.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:18

Tsja meestal merk je wel aan het paard of deze het prettig vind of niet. Ik ken paarden die het
heerlijk vinden en dan ook lekker terug kan krabbelen of tegen je aan gaan leunen. Of die hun hoofd
gewoon helemaal 'in je armen' laten hangen. Dan vind ik het zelf ook gewoon heerlijk om lekker met
ze te kroelen, daar ben ik eerlijk in.
Ik ken ook paarden die gewoon niet houden van dat 'gefrunnik', dat vind ik prima en dan doe ik het
ook gewoon niet.

Als je gewoon rekening houdt met je paard zie ik het probleem niet zo? Lachen

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:34

Na het borstelen wil ik nog wel eens over de kont van mijn paard (je 1.38; superhaflinger) gaan hangen. Dat vinden we beide fijn en waarom niet? Ben 50 jaar geworden deze zomer. Pennie-oma?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:40

Tuurlijk knuffel ik mijn paard, wat ik daar fout aan?
Dus jonge kinderen mogen wel knuffelen, en oudere mensen mogen niet met hun paard knuffelen? Nagelbijten / Gniffelen
Apart punt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:49

Charlenexx schreef:
you do realize that even a shet weights more than a human?

Er is een heel groot verschil tussen knuffelen of een paard over je heen laten lopen. Onze shet is wat rustiger en voorzichtiger, maar die komt wel even met zijn koppie vragen om wat aandacht, dat is prima. En we hebben hem al 8 jaar en het is een prima beestje. Mijn zoon van 11 kan er nog het beste mee omgaan..........En die knuffelt er ook mee.
Mijn D-pony is wat opdringerig, maar te ver is te ver. Een ander zou veel niet goed vinden wat ie van mij wel mag, maar als ik aankom en bezig ben een beetje gek doen vind ik prima en het is mijn pony. Na het rijden net zo......Het is ook niet van 1 dag, je leert elkaar kennen en bij deze pony weet ik zijn grens en hij de mijne. Hoewel het een enorme goedzak is net als die kleine.

Hinderlijk is het pas als mensen hun paard echt lastig vallen, dus door gaan met vasthouden er omheen hangen, terwijl het paard het echt vervelend vindt.

Verder ben ik ook geen tut met van alles. Ik heb wat ik nodig heb en ze krijgen goed voer en dagelijkse verzorging, maar verder eigenlijk geen poespas.....

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:51

ik snap niet waar ts zich druk om maakt,
zelfde met de setjes moet toch iedereen zelf weten,
nu heb ik een paard die totaal niet houd van knuffelen,
maar als ze daar van hield waarom zou ik mijn eigen dier niet mogen knuffelen Clown
Laatst bijgewerkt door corina21 op 02-11-08 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:51

Ik had een verzorgpaard en die wilde heel graag geknuffeld worden, deed ik het niet dan deed zij het wel. Ze klemde me helemaal vast met dr nek.
Mijn fjord vind het ook lekker het geknuffel en gekroel, om over mn shet maar niet te beginnen. Het liefst de hele dag door en graag door iedereen. Hij knuffelt ook echt terug.
En idd zoals beantsje het zegt, ze weten hun plek, maar om de werkstress of andersoortig stress kwijt te raken of gewoon om mn pony een plezier te doen ben ik de beroerdste niet om te tutten.

Ik las een opmerking over het niet hangen aan een jong paard. Scheelt dat ik een shet heb, maar ik hang veel over hem, zo weet hij dat het okee is.