Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Aranel schreef:Het schijnt dat paarden die hinniken als ze je zien dus geen fijn leven hebbenOmdat ze zich zo vervelen op stal, en er komt iemand aan; yeahhh eindelijk eens contact met iemand!
Tenminste, dat heb ik een keer gelezen
Dus als ik jou was zou ik daar maar niet teveel aandacht aan besteden... Sorry als ik mensen hiermee op hun tenen trap maar helaas zie ik het wel zo.
Citaat:Ja dit heb ik ook een aantal keer gelezen. Maar dit zegseltje word over het algemeen gebruikt op bokt door een bepaald soort mensen dat aan een bepaalde manier van paardenhouden doet en anderen het liefst voor dierenmishandelaars uitmaakt omdat zij hun paarden op ijzers en niet 24/7 buiten hebben etc Schijnheilig Dus als ik jou was zou ik daar maar niet teveel aandacht aan besteden... Sorry als ik mensen hiermee op hun tenen trap maar helaas zie ik het wel zo.
Superlief! (ze stond 24-7 in de wei met een hele kudde, dus verveling zal het wel niet zijn
) 
Citaat:Denk jij dat het een goed teken is als je paard enthousiast
hinnikend in zijn stal je op staat te wachten? Volgens dr.
Van Dierendonck is dit waarschijnlijk meer een teken dat
hij zich de afgelopen periode vervelend heeft gevoeld en
nu blij is dat je hem eindelijk wat afl eiding komt bieden.
Een paard dat gezellig samen met een soortgenoot in
de wei staat is doorgaans ook niet zo enthousiast om te komen
Arabesk schreef:Citaat:Denk jij dat het een goed teken is als je paard enthousiast
hinnikend in zijn stal je op staat te wachten? Volgens dr.
Van Dierendonck is dit waarschijnlijk meer een teken dat
hij zich de afgelopen periode vervelend heeft gevoeld en
nu blij is dat je hem eindelijk wat afl eiding komt bieden.
Een paard dat gezellig samen met een soortgenoot in
de wei staat is doorgaans ook niet zo enthousiast om te komen
See it yourself??
http://www.horse-event.nl/bestanden/magazine_2007.pdf
bladzijde 11
Dat draagt niet echt bij aan een prettige manier van discussieren.
Arabesk schreef:Het ging mij om hoe jij 'sommige' bokkers beschrijft.Dat draagt niet echt bij aan een prettige manier van discussieren.
Maar da's offtopic
Jep, helaas beschrijf ik sommige bokkers zo en voorheen had ik ook veel respect voor deze bokkers hoor. En nu nog, het is alleen jammer dat een enkeling van die bokkers het verpest voor andere bokkers door hun manier van paardenhouden letterlijk en figuurlijk op te dringen. En helaas zie ik dat nog vaak voorkomen, zelfs als daar helemaal niet om gevraagd word, waardoor ik het een beetje gehad heb daarmee. Maar zoals je zegt, dat is een andere discussie. Er zullen er vast al heel wat te vinden zijn á 200 pagina's lang

Maar leuk is het wel
Arabesk schreef:Een paard dat hinnikt heeft in de uren daarvoor zich niet prettig gevoeld. Als mijn paarden hinniken is dat meestal omdat er wat aan de hand is. (waterbak omgegooid oid)
en dan hinnikt hij
(en hij crosst ook uren rond met het andere paardje
) Arabesk schreef:Een paard dat hinnikt heeft in de uren daarvoor zich niet prettig gevoeld. Als mijn paarden hinniken is dat meestal omdat er wat aan de hand is. (waterbak omgegooid oid)
Als onze paarden vrij zijn van ongemakken, eten hebben en drinken hinniken ze niet.