Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoyCiej007 schreef:.... wil wel even opmerken dat ik 'luchthappen' nu wel een vrij aparte benaming vind; dit geeft eigenlijk een verkeerde indruk en het gebruiken van deze benaming komt dan onbewust dicht in de buurt bij luchtzuigen en dat soort dingen.
Iedereen zal het wel anders noemen, alleen luchthappen, die had ik nog niet gehoord
eilleen333 schreef:Ehm... Ik vind toch wel, dat als je een veulen koopt en op wil gaan voeden dat dit toch wel wel iets is wat je zou moeten weten..
.Prummel schreef:Grappig om dit te lezen. Onze jaarling doet het ook tegen haar moeder nu ze uit de opfok is gekomen. Er was mij ook meteen duidelijk dat het lichaamstaal was en dus iets betekent, maar wist dus ook nog niet wat.
Eilleen33, ook ik vindt je opmerking nergens op slaan, of jij alles weet? Vast wel.
Is toch juist goed dat als iemand iets niet weet hij/zij erna vraagt.
Dit heeft niks te maken met wat jij zegt, dat je het moet weten voordat je een veulen koopt en gaat opvoeden!!
Prummel schreef:Eilleen33, ook ik vindt je opmerking nergens op slaan, of jij alles weet? Vast wel.
Is toch juist goed dat als iemand iets niet weet hij/zij erna vraagt.
Dit heeft niks te maken met wat jij zegt, dat je het moet weten voordat je een veulen koopt en gaat opvoeden!!
.Citaat:Ik vind het ook wel goed dat ze het vraagt, maar de reden dat ik geen veulen heb is dat ik er niet genoeg van weet om het goed op te voeden.
Ik denk dat het wel degelijk belangrijk is als je dergelijke dingen weet voordat je aan een veulen begint. Als je alles wil leren door 'fouten' te maken maak je het jezelf en je paard onnodig moeilijk.
Tenminste, dat is mijn mening.

eilleen333 schreef:Ik vind het ook wel goed dat ze het vraagt, maar de reden dat ik geen veulen heb is dat ik er niet genoeg van weet om het goed op te voeden.
Ik denk dat het wel degelijk belangrijk is als je dergelijke dingen weet voordat je aan een veulen begint. Als je alles wil leren door 'fouten' te maken maak je het jezelf en je paard onnodig moeilijk.
Tenminste, dat is mijn mening.
.

arans schreef:Dat vroeg ik me overlaatst ook af.Onze jaarling doet dit nog steeds zodra hij met eeN ander paard in aanraking komt. Laats was er een veulentje, en toen ze snuffelde deed de jaarling dit nog meer dan het veulen.
het is normaal gedrag hoor, maar waneer houden ze op?
Overigens toen hij nog hengst was, en met zijn moeder op een 'hengste' manier snuffelde deed hij dit niet.
hij kan dit nog tot zijn 2 doen! Die van mij deed dat ook.