Paard vliegt mij aan....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard vliegt mij aan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:56

Mijn grote ruin breekt altijd uit, als er een paard voorbijkomt. Nu was vriend vanmiddag bezig met de omheining en meneer dorst het niet aan om er over of erdoor te vliegen. Wel stond hij rechtop te gillen en te brullen naar de voorbijganger en rende hysterisch heen en weer. Mijn vriend heeft hem op heterdaad een beste afstraffer gegeven, werkschoen maat 43 tegen de snufferd aan geparkeerd. Paard stoof zijn box in, met de neus bijna op de grond. Ze weten het dondersgoed en een goed gemikte mep of schop is voor een paard gemakkelijker te begrijpen dan "Foei Polly, dat is stout, dat mag niet!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:57

KiWiKo schreef:
nah tegen zoveel geleuter kan ik niet op Lachen

diegene die mij bij de V&D aanvalt ga ik geen grondwerk mee doen, die werk ik tegen de grond............ is die besodemieterd

Is ook een vorm van grondwerk! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:58

KiWiKo schreef:
vraagje.............. hoe zou jij TS reageren als jij richting de damesmode afdeling loopt van de V en D, plotseling komt er iemand op je afstormen die jou wel even op je gezicht wil slaan........

wat doe je dan?

bukken? Nagelbijten / Gniffelen

shera

Citaat:
En er keer flink op te rammen met een zweep ja tuurlijk gaat die daarvoor aan de kant maar als je kind kwaad is sla je hem dan ook met de zweep? dacht het niet ! of je moet niet wijs zijn.
mijn kind loopt ook niet de hele dag gras te vreten op het land, en vliegt me niet aan als ik haar benader. Trouwens ik vergelijk mijn paard niet met mijn kind, maar dat is een hele andere discussie....

TS : als onze pony in de bak loopt stuur ik haar geregeld weg. Dus waar zij staat wil ik staan. Dit helpt ook wel om je paard duidelijk te maken dat JIJ de baas bent.

Marigold

probleem is misschien wel een beetje dat het om een verzorg pony gaat.
ik durf dan zelf niet te slaan etc. (of het moet in een reflex gaan omdat het echt niet anders kan)
het is toch andermans dier.

KiWiKo

ach houden we het redelijk down to earth toch Lachen Lachen

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:59

dees_daan schreef:
My_Lord schreef:
ff voor de duidelijkheid, ik laat niet over me heen lopen en een tik vind ik zerker een goede oplossing bij dingen. ik heb het gewoon niet op zwepen. wel als hulpstuk bij het rijden maar niet als strafmiddel.
dus dat je mijn post als onzin herfstvakantie post afdoet, vind ik best beledigend eigelijk Clown

wat zou jij doen als een paard je van achter aanvalt? met je handje zwaaien en foei roepen? nou dan wens ik je succes..

hmm, ik zeg dat ik niet over me heen laat open he...
maar iig ik zou hem een mep verkopen maar NIET met een zweep. Met mijn hand of halstertouw (tenzij het een dolle hengst is...)
maargoed, ik stop wel met deze discussie. ti is toch gewoon mijn mening? snap niet dat mensen er zo'n punt van maken van wat ik vind en zou doen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:59

suleilitha schreef:
KiWiKo schreef:
nah tegen zoveel geleuter kan ik niet op Lachen

diegene die mij bij de V&D aanvalt ga ik geen grondwerk mee doen, die werk ik tegen de grond............ is die besodemieterd

Is ook een vorm van grondwerk! Haha!

ROFL ROFL

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:00

En een kind trapt je niet dood Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:01

Miryamk schreef:

knappe knul die dat bij een paard wel lukt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:01

My_Lord schreef:
dees_daan schreef:

hmm, ik zeg dat ik niet over me heen laat open he...
maar iig ik zou hem een mep verkopen maar NIET met een zweep. Met mijn hand of halstertouw (tenzij het een dolle hengst is...)
maargoed, ik stop wel met deze discussie. ti is toch gewoon mijn mening? snap niet dat mensen er zo'n punt van maken van wat ik vind en zou doen.

ah duidelijk! een dolle hengst mag je wel een mep met de zweep geven, een dolle merrie niet Haha! tik met je hand zal heel veel indruk maken, niet dus.. als ze je van achteren aanvallen staan ze te dichtbij om met het halstertouw goed te raken, en je hand maakt echt geen indruk..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:03

KiWiKo schreef:
Miryamk schreef:

knappe knul die dat bij een paard wel lukt Lachen

Ik bedoel dat een paard je maar 1 keer op een verkeerde plek hoeft te raken Clown
of begreep je dat wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:03

Normaliter vliegt een kind je ook niet aan. Bovendien staan een kind en een paard in geen enkele vergelijking tot elkaar.
Ik heb net even in de stal gekeken. "Rotzak" deed heel onderdanig tegen mijn wederhelft, de werkschoen-maat-43-methode werkt dus wel!
Dus een dolle hengst mag je wel meppen, terwijl dolle ruinen en dolle mina's. eh merries, net zo hard kunnen beuken? Waar kan ik die wet terug vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:04

suleilitha schreef:
Normaliter vliegt een kind je ook niet aan. Bovendien staan een kind en een paard in geen enkele vergelijking tot elkaar.
Ik heb net even in de stal gekeken. "Rotzak" deed heel onderdanig tegen mijn wederhelft, de werkschoen-maat-43-methode werkt dus wel!
Dus een dolle hengst mag je wel meppen, terwijl dolle ruinen en dolle mina's. eh merries, net zo hard kunnen beuken? Waar kan ik die wet terug vinden?

als je hem hebt gevonden wil je hem mij dan doorsturen?

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:05

dat heeft mijn jonge fries ook gedaan,je moet eigenlijk op het laatste moment gaan zwaaien of gaan schreeuwen ergens mee, en ook een zweep oid meenemen. en als hij jou dan wat doet mag jij hem heus wel slaan hoor want hij doet jou ook pijn ofniet? mijn friesje heeft ook wel eens een goed geplaatste dreun gehad hoor! gewoon streng zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:06

Ja, graag maar ik kan hem niet vinden Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:07

Miryamk schreef:
Ik bedoel dat een paard je maar 1 keer op een verkeerde plek hoeft te raken Clown
of begreep je dat wel...

ik heb ooit voor een handelsstal gewerkt waar een merrie verkocht werd die op stal lastig was........... kind had er jaren voor gespaard, heeft welgeteld 3 maanden van haar paard mogen genieten............ meiske had zo een oplawaaier gekregen dat ze het niet meer na heeft kunnen vertellen........

Ik was toen net 22, maar heeft mijn mening over paarden wel of niet op hun plaats zetten drastisch veranderd kan ik je vertellen.........

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:07

waarom moet er nou zo negatief of pesterig worden gedaan richting mylord?
als iemand meer ervaring heeft, dan is het toch vriendelijker om eea gewoon uit te leggen,
op bokt forum kan je elkaar juist helpen, en ervaringen delen lijkt me.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:09

@Kiwiko wat vreselijk! Ik kan me goed voorstellen dat dat je manier van omgaan met paarden beïnvloed!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:13

Ik heb gezien dat een kind van vijf een trap van een Shet tegen zijn hoofdje kreeg. Ik heb nog nooit zo'n ontzettende hoofdwond gezien, het was afgrijselijk. Gelukkig is het goed afgelopen, al heeft het kind wat inmiddels ook tegen de veertig loopt, nog altijd een litteken van wel 8 cm. op zijn hoofd. Hij werd net naast de slaap geraakt, wonder boven wonder!
Afschuwelijk relaas wat jij vertelt, Kiwiko.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:18

door zulke dingen worden je ogen wel geopend, vreselijk.. kennis van mijn neef is ook omgekomen, paard steigerde, klapte achterover op het asfalt, meisje lag er onder.. zij had dit paard vanaf dat hij veulen was, hij steigerde wel vaker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:19

Verschrikkelijk!
Vandaar dat ik ook een voorstander ben, om een steigeraar die het vaker doet, een klap met een slappe plastic fles tussen de oren te geven, zodra het dier omhoog komt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:20

dat bedoel ik............. het is allemaal wel leuk die dvds en boeken.......... maar als dit soort dingen je overkomen, dan ga je er toch even wat anders over nadenken.......

en dit soort dingen gebeuren......... ik voorkom het liever!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:21

Voorkomen is altijd beter dan genezen, vooral als de verwondingen zo erg zijn, dat er geen genezing meer mogelijk is!
Maar Kiwiko, wat zou dat zijn dat wij die boeken en DVD's helemaal niet nodig hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:24

voorkomen is beter dan genezen idd, maar dan moet je wel weten hoe, en sommige mensen weten dat gewoon niet.. die denken oh leuk! paardje leren steigeren, tot ze het tegen je gaan gebruiken.. en dan ben je te laat..