Ineens bang voor de voerbak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: Ineens bang voor de voerbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:49

lautje76 schreef:
Laat de voerbak en het ijzer van de stal eens doormeten of er geen spanning opstaat. Een hele kleine lading door het electriciteitsnet dat door een los draadje ofzo op de stal of de vloer komt te staan kan een paard wel voelen en wij niet.

Dat wilde ik ook zeggen!
Hier in de buurt heeft een paard dat eens met zijn drinkensbak gehad. Wat bleek: de electriciteit van de stroomdraad was op 1 of andere manier ergens tegen de waterleiding gekomen, waardoor het paard elke keer een schok kreeg als hij wilde drinken!

Kijk alles dus alsjeblieft even goed na!!!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:55

Arm dier, de keus tussen uitdrogen van de dorst of een schok krijgen.. Verdrietig

Ik heb eens gehoord (zo kwam ik hier ook op) van een paard wat totaal in paniek raakte in 1 box. In andere boxen had ie dat niet. Bleek er dus ook via de leidingen electriciteitsspanning onder de vloer van die box te zijn.

Andere paarden werden wel wat onrustig in die box maar niet zo erg als dat ene paard. Het verschilt dus per paard hoe gevoelig ze erop reageren.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:36

Het kan zijn dat er een spin of een muis in heeft gezeten, waardoor hij er een trauma van heeft overgehouden. Als hij in een andere stal staat met dezelfde voerbak, doet hij dan precies hetzelfde? Want als die voor andere voerbakken niet bang is moet je kijken of hij/zij in een andere stal kan staan.

mvg, Miriam.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:16

Ondertussen wil die er weer niet meer uit eten Clown
In een andere stal met dezelfde voerbak wil die er ook niet uit eten, maar in een andere stal met een ándere voerbak wel.
Waarschijnlijk is de oorzaak nu wel bekend, hij heeft twee kiezen waar een ruimte tussen zit, en in die ruimte gaat soms met eten z'n wang zitten, waardoor die daar nu een blauwe plek heeft. Ik denk dat hij tijdens het eten heel hard op z'n wang heeft gebeten, en de voerbak de schuld geeft Clown
verder moet ie het maar uitzoeken, hij heeft er een hele kilo brok uitgegeten en dat ging gewoon goed, maar de dag er na wou die het niet, hij heeft het denk ik gewoon liever van de grond ofzo Huilen van het lachen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:27

ER ontstaat hier wel een patroon zo lijkt het, soms wil hij niet een paar dagen later weer wel dan weer niet.. Ik zou echt die voerbak veranderen. Stel dat er wel lichte stroom op staat.. Hebben jullie genoeg katten enzo op stal ivm muizen en ratten??

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 11:11

Uhh nee, we hebben geen katten.
Maar als er stroom om zou staan, zou je dat dan niet zelf voelen als je hem aanraakt?

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 21:59

Vandaag weer normaal gegeten, hij was zelfs super gulzig en hij deed hem zelf al open Lachen 't komt vast wel goed Lachen

brazilll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:21

mijn paard is af en toe bang voor vrachtwagens ofzo of grote dingen die bewegen

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 14:27

Ja... en? Huilen van het lachen

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:42

Golan schreef:
Uhh nee, we hebben geen katten.
Maar als er stroom om zou staan, zou je dat dan niet zelf voelen als je hem aanraakt?

nee, niet als het maar een hele lichte spanning is. Paarden zijn daar veel gevoeliger voor.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 19:34

Weetje dat zeker?
Als ik onze stroomdraad aanraak krijg ik een schokje, maar we hebben een shetlander en die raakt het gewoon aan (lees: loopt er doorheen, gaat met z'n nek erover staan eten)
Maar volgens mij is het probleempje nu opgelost, hij eet er nog steeds uit Lachen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:20

Jullie hebben zeker zo'n draaiding?
Het kan idd wel zijn dat er iets ingezeten heeft of dat er iid lading op stond en hij een schokje kreeg..

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 21:12

Zou best kunnen, je kunt hem iig vanaf de buitenkant open maken en er brokken in doen en dan weer dicht Tong uitsteken

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:13

Ja die hebben wij ook, die draai je zeg maar voor de helft en die kun je ook terug draaien en je kan hem ook vast 'klikken' zeg maar Clown

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 21:14

Ja die ja, en als je dan zo'n ding verschuift gaat ie er bijna helemaal uit Huilen van het lachen

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 21:51

Oh nu weet ik het ff niet meer Clown
vanmorgen was ie gewoon aan het eten, tot dat ik de stroom erop zette (van de draad om de wei) Hij schrok heel erg als of hij dus een schok kreeg Verward Dus toen ging ik zelf voelen maar toen voelde ik niks. Weet iemand hoe je kan meten of er een inimini stroompje op staat ?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:17

Je hebt van die spanningsmeters maar het fijne weet ik er niet van, als ik jou was zou ik een electricien bellen en het daar aan vragen.