.. Jong geleerd. oud gedaan...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: .. Jong geleerd. oud gedaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:06

Thanks, Cassidy, dat zadelmakke is er al, hoor, maar rijden? Tuurlijk niet, wil haar niet te vroeg rijden, alles met beleid, hoor! En ben zelf veels te zwaar. Bloos Clown

Oh ja, het is trouwens geen pony, ze is nu 1.56m en anderhalf, ik denk dat ze groot gaat worden, geen idee.. Ach gut

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:06

leuke foto!
ik vind hier niets mis mee hoor... je hebt een braaf peerd!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:07

LADPR schreef:
Die voordelen zie ik er niet in, net zoals ik er geen nadelen in zie.

Over dat er hier gezegd dat het dan van kwaad tot erger gaat vind ik een beetje overdreven.

Heb alleen mn vraagtekens bij de ouders, zeker als ze in de paarden zitten, snap ik het absoluut niet.

Of juist wel?.. omdat die ouders konde inschatten dat het dier dit aankon?.. Pling

Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:09

Nee juist absoluut niet, als die mensen in de paarden zitten dan weten ze dat zelfs het braafste paard kan schrikken, dus ook die van jou. Vind het schadlig dat die mensen dan een klein kind zonder bescherming op een paard zetten, verder snap ik het van jou ook niet dat je zoiets toestaat.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:10

Da's kwestie van keuzes maken, denk ik, LADPR, al snap ik jouw beweegredenen prima en heb je zeker een goed punt! Pling Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:12

Ja het is keuzes maken, maar dit is wel een onverantwoorde keuze geweest Knipoog

Verder ja kan ik me er niet druk om maken inderdaad jou keuze en niet mijn kind, haha

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:12

Ziet er allemaal gezellig en vertrouwd uit. Aan de houding en positie van de vader te zien heeft ie de kleine bij haar shirt of broek vast zodat ie haar vanzelf vast heeft mocht ze gaan glijden of wanneer het paard zou gaan hipsen. Het paard ziet er overigens niet uit alsof die het allemaal zo bijzonder vindt. Als eenmalige actie vind ik het wel een leuk plaatje geven.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:13

LADPR schreef:
Ja het is keuzes maken, maar dit is wel een onverantwoorde keuze geweest Knipoog

Verder ja kan ik me er niet druk om maken inderdaad jou keuze en niet mijn kind, haha

Da's een kwestie van meningsverschil, ik ken mijn dier door en door en zij hun kind.
Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:17

My dear Detour,
Weet je, jouw Esprit is een paard die je, als ze oud genoeg is, opzadelt en er zo mee wegrijdt, die hoef je niet eens te beleren!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:19

Nou, ik vrees dus dat ze gaat liggen slapen als ik er later opklim, maar goed. Dan zijn er gelukkig altijd tips welkom zoals op bokt, je weet maar nooit en is ze de eerste droogkloot niet.. Clown

Maflinger_S schreef:
Ziet er allemaal gezellig en vertrouwd uit. Aan de houding en positie van de vader te zien heeft ie de kleine bij haar shirt of broek vast zodat ie haar vanzelf vast heeft mocht ze gaan glijden of wanneer het paard zou gaan hipsen. Het paard ziet er overigens niet uit alsof die het allemaal zo bijzonder vindt. Als eenmalige actie vind ik het wel een leuk plaatje geven.

Thanks, wat een vriendelijke positieve reactie, ik maak me eerder druk dat ze zo stoicijns is dan dat ze echt reageert me wat er op haar rug gebeurt. Ach gut
Laatst bijgewerkt door Tanja op 09-10-08 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de editknop.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:19

Dat heeft niks met een meningsverschil te maken, ook jou paard kan schrikken en opzij springen of wat dan ook, gevolg kind ernaast op de grond.

Verder zou ik me daar helemaal niet druk om maken dat ze braaf is. Is gewoon een kwestie van haar opvoeding van jou en jullie band samen, hier zijn ze altijd zo braaf met inrijden of wat dan ook. Is juist een teken dat jullie goed bezig zijn samen. Dat is straks inderdaad opstappen en rijden maar, heerlijk

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:20

Da's waar maar heeft het dan niet te maken met een bewust genomen risico? En de hand vand e vader die achter de rug van het meisje leunt, geeft toch ook steun?..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:21

Ik vind het ook alleen maar een schattig plaatje en zie het probleem niet zo...
Wat Maflinger ook zei, je ziet de vader er zo achter staan dat ie gelijk kan ingrijpen mócht paardje gekke ideeen krijgen. En zo'n kleintje heeft dan weer wat te vertellen op school (al denk ik dat als haar ouders ook in de paarden zitten het vast niet een wereldschokkende gebeurtenis zal zijn geweest).
Mijn nichtje van net 4 rijdt weleens een rondje op Prair (al eeuwen zadelmak), als ze dan eens met haar klasje langs de paardjes lopen verteld ze er telkens bij dat ze op dat paard 'Prairie' heeft gereden en hoe de anderen heten, echt té snoezig gewoon...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:22

Ja jullie hebben het risico bewust genomen maar dat maakt het dan niet ineens verantwoord in mijn ogen. Verder kan de vader het kindje ondersteunen maar geloof mij het kind ligt er alsnog af als en plotseling wat gebeurd. Heb het vaak genoeg zien gebeuren en dan zaten die kinderen nog in een zadeltje en hadden dus nog veel meer steun als in dit geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:24

Esprit is geen Shetlander, LADPR Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:24

Maar was het ook met een eigengefokt veulen en waren het allemaal paardenmensen? Ik zie aan haar kop wanener ze zich gaat ergeren.. heb een driejarige lopen (sinds 3 maanden) en geen haar op mijn hoofd die dit kindje er op zou laten, hoe gek dat ook klinken mag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:34

Dat is dus hetzelfde verhaal als met mijn twenters, Detour. Op de ene ben ik gaan zitten, bij de andere zou ik dat echt nog lang niet doen, die vermoord me als ik op haar rug zou klimmen.

Toen ik een jaar of drie was, vonden mijn vader en opa het ook wel grappig om mij te pas en te onpas op jaarlingen neer te zetten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:09

Dus suleilitha? Hoe kom je er bij dat ik het over shetten heb dan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:44

Tjongejongejonge......

Detour, prachtige foto!!! Wat goed van Esprit en wat leuk voor dat kindje. Haha!
Nou, dat gaat helemaal goed komen met inrijden, hoor, hahaha..... Knipoog

Ik heb ook ooit eens een foto in mijn profiel gezet van mijn toen 1-jarige dochter op mijn jonge 2-jarige destijds. Nou, nou, nou, heel bokt viel erover, als ik me goed kan herinneren. Clown
Ik pretendeer ook niet dat ik de perfecte moeder ben, hoor, maar ik ken mijn kind en mijn paard als geen ander. Ze zijn me beiden heel, heel HEEL erg lief Lachen . Weet je, je houdt je kindje vast bij het aaien van je paard en ze wil er even op, so what??? Paard is koel in zijn koppie en zijn rug is er echt niet door beschadigd, hoor. Haha!
Het is 1x gebeurd, ooit, en nu is hij alweer 4,5 jaar oud, ingereden vanaf zijn 4de (hoezo te vroeg???), en mag ze er ook wel eens op. Tong uitsteken

Mijn stalhoudster laat haar kleinkinderen zelfs gewoon met de Shetjes rommelen, eentje van 2 en de ander is 3,5 jaar oud. Tja, daar ben ik dan weer wat voorzichtiger in, want ik vind een trap van zo'n pony enger dan mijn kind op mijn eigen paard, wat ik door en door ken. Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 15:47

Amen, heel herkenbaar, of jij je kind en paard door en door kent of dat je je kids laat aanrommelen met (jonge ) pony's, dat vind ik ook een groot verschil hoor! Knipoog

Werd jij er op aangevallen? Maar waarom dan? Jij weet toch ook prima waar je mee bezig bent? Knipoog
Alsof je als een blinde vink rondhuppelt op bokt, je bent juist zo betrokken en doordacht. Bloos

Naja, ach, je kunt het ook niet iedereen naar de zin maken he?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 09-10-08 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd. Direkt na de reactie quoten is nergens voor nodig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:54

Detour, ik heb zo mijn 'vijanden' op bokt, hoor, hahaha.... Mij een biet verder, ik ken ze toch niet in het echt en ik hou dat graag zo. Haha! Knipoog

Ja, kan me herinneren dat er een aantal mensen echt over me heen vielen met allerlei gezeur, toen ze dat ontdekten in mijn profiel destijds. Nou, mochten ze dit lezen: Mijn dochter leeft nog steeds en mijn paard is dit jaar pas ingereden en doet het prima. Tong uitsteken

Ik moet haar ook maar niet meer buiten laten spelen of in de speeltuin op klimrekken laten klimmen (en wat dacht je van een hoge glijbaan), want ook dan kunnen er ongelukken gebeuren. Clown
(Wil ik er effe bijzeggen dat als er 1 watje van een moeder rond loopt, IK dat zeer zeker ben Haha!. Lang leve de vaders, want die heffen die 'beschermende kant' vaak weer een beetje op).

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:58

leuke foto! voor zo ver het 1 malig is. las dat jij dit vertrouwde omdat jij je pony door en door kent. maar denk er asjebliefd bij na het is een DIER is, tjaa en zal dus altijd onbetrouwbaar wezen, hoe goed je dr ook kent en hoeveel vertrouwen je ook in dr hebt, het kan altijd verkeerd gaan. het had heel anders af kunnen lopen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 15:59

Het kan ook verkeerd gaan op de fiets, of lopen op de stoep, op de glijbaan, etc. Knipoog
Ik ben dolblij dat ze dier is! Pling En ja, ik voelde dat dit kon, Penny he? Bloos

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:02

Ja maar toch is dat wat anders.
Fietsen, spelen, e.d. is iets anders.
Je laat je kind toch ook niet op een drukke weg spelen? Dan is het risico groot.
Hetzelfde is zonder bescherming op een paard zitten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 16:04

Dat is een mening, LADPR.
Ik vind alle activiteiten risicovol, en de meeste ognelukjes met een kind egbeuren imo thuis, in huis, idem dito met paarden. Bij mij lopen ze wat op op stal of in de wei, niet tijdens het racen of springen. Clown

Daarom denk ik waarschijnlijk anders dan jij.
en dat maakt het ook boeiend. Knipoog

Wel wil ik even zeggen dat ik blij ben dat Esprit een DIER is, want ik heb er echt aan getwijfeld.. Koe