heeft me pony een hekel aan me?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien1991

Re: heeft me pony een hekel aan me?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:25

vickylover schreef:
hallo ,

ik heb gisteren voor het eerst echt heerlijk gereden Bloos
ik was heel erg rustig geen getrek in haar mond , gewoon lekker rustig aan.
ze ging ook uit zichtzelf aan de teugel en toen heb ik haar gelijk heel goed beloond Pling
ik heb nu pas door dat boos worden gewoon echt niet werkt bij vicky !.
ik ga deze week ook beginnen met lessen en het gaat denk ik helemaal goedkomen.

Dat is fijn voor je Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:00

gedragsveranderingen duiden vaak op pijn..
Ik heb dat met yv ook gehad; we konden helemaal niet meer fijn rijden en had het idee dat Yvke geen lol er meer in had... Dacht dat ik mss te zwaar voor haar geworden was ? Alleen buitenritjes vond ze nog een beetje fijn...

Achteraf bleek ze een ernstige peesblessure te hebben.. Het verradelijke was, dat ze verder helemaal niet echt kreupel liep. Dat kwam pas nadat ik in het bos een paar sprongetjes met der gedaan had ed.

Veel succes iig

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:27

Hey meid, fijn dat het nu wat beter ging. Je moet inderdaad zelf heel rustig blijven. Met lesgeven zeg ik ook altijd bijv. als een ruiter angstig is dat het paar wel eens een sprong opzij kon doen. Een paard houd je eigenlijk een spiegel van jezelf voor. Ben jij bang dat hij op hol o.i.d slaat dan voelt hij dit onmiddelijk. Geheid dat het dan zal gebeuren. Jij als leider bent gespannen dus ergens angstig voor dus moet hij toch helemaal bang zijn? Dit is ook zo met boos worden. Als jij kwaad word word je pony nog kwaaier. Haten zal hij je niet maar hij kan je misschien wel gaan assioseren(typ ik dit goed?) met een zere mond. En les is nooit verkeerd. Succes verder!!!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:31

ik ken het gevoel:( had eerst met m'n verzorgpaardje een super goeie band en toen ineens ik kom de wei in BAM! en ze heeft me ondertussen ook al een keer tijdens het poetsen aangevlogen:(

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:31

`fijn dat het goed gaat, lessen nemen en als je paard iets goed doet dat je dan goed beloond helpt meestal altijd heel goed. als je veel praat en knuffelt met je paard kan de band ook altijd sterk worden, maar ik denk dat als je paard je eerst wel mogt dan kan ik me niet voorstellen dat ze je nu oppeens haat.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:38

Fijn dat het beter ging.
Probeer hier wel mee door te gaan, want die foto in je profiel..........tja, die maakt ook mij erg verdrietig.
Zo hoor je geen enkel paardje te rijden en dan is het ook erg logisch dat haar gedrag veranderd.
Ik hoop dat je verstandig bent en op zoek gaat naar de juiste les.
Voor jou zelf, maar vooral voor je paardje.

Rkayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:27

je zegt zelf dat je heel druk bent, paarden vinden dat in t algemeen niet fijn. meschien ligt het daaraan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:44

Dapper dat je er eerlijk voor uit durft te komen dat je je paard in zijn mond zit en dat je heel erg kwaad word tijdens het rijden, maar ik snap niet dat je zelf nooit in hebt gezien dat dat dus echt niet kan/hoort en dat dat ook je probleem veroorzaakt! Ik hoop voor jou en vooral voor je paardje dat je snel een goede instructeur/trice vind, waardoor je met respect met je paard om leert gaan. Dan gaan jullie het beiden hopelijk weer snel leuk hebben samen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:55

He, top dat je advies vraagt en je eraan wilt gaan werken!

Ik hoop dat je een fijne instructrice treft en laat die teugels maar eens lekker helemaal los en probeer op je zit te rijden.

Probeer zelf niet druk te zijn maar lekker ontspannen en je begint gewoon weer met de basis, geen moeilijke dingen vragen maar kleine makkelijke dingen die je paardje goed kan en dan belonen (geen klappen op de hals maar lieve woordjes en kroelen op haar schoft).

Foto in je profiel zou ik eraf halen...Als je eens goed kijkt naar je paardje, naar haar ogen, haar mond, haar oren...je ziet de pijn ervan af stralen...

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:21

joyce2 schreef:
Dapper dat je er eerlijk voor uit durft te komen dat je je paard in zijn mond zit en dat je heel erg kwaad word tijdens het rijden, maar ik snap niet dat je zelf nooit in hebt gezien dat dat dus echt niet kan/hoort en dat dat ook je probleem veroorzaakt! Ik hoop voor jou en vooral voor je paardje dat je snel een goede instructeur/trice vind, waardoor je met respect met je paard om leert gaan. Dan gaan jullie het beiden hopelijk weer snel leuk hebben samen!

Ik begrijp het wel hoor.
Ik ben ook ooit jong geweest en heb ook wel eens dingen gedaan tijdens mijn rijden waar ik later spijt van had omdat ik wist dat ik het niet goed deed.
Ik werd dan ook kwaad (en de volgende dag weer)

Er zijn van die momenten dat je gewoon even helemaal vast zit met rijden.
Goed van haar dat ze hier om meningen heeft gevraagd, dit haalt haar even uit die moeilijk meer uit te komen circel waarin ze zat.

En nu nog goede instructie en dat gaat het helemaal goedkomen hoor! Knipoog