Vluchten, Steigeren en totale paniek.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Vluchten, Steigeren en totale paniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:37

Je hebt een goede instelling. Goed dat je voor hem vecht. Veel succes!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:28

sluit ik mij bij aan.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:46

Je bent al een heel eind, je kunt hem pakken, hij vertrouwt jou... dat is al een hele goede basis om mee verder te gaan.
Maar ik zou het idd héél langzaam aan doen, stapje voor stapje en pas een volgend stapje als het vorige stapje uit den treuren is uitgekouwd.
Ik heb zelf sinds 2,5 week een mega project in de vorm van een Merens... helaas ben ik nog niet eens zo ver dat ik hem kan pakken (zie link onderschrift).
Maar ook die van mij gaat er zéker komen, daar ben ik van overtuigd...

Mooi ventje, jouw tinker... geef hem de tijd, begin met hem alsof hij een groen en onbeleerd paard is, een veulen wat je net van de wei gehaald hebt, want ondanks z'n 4 jarige lijf, is hij dat tussen z'n oren ook eigenlijk nog...
Ik zou mentraining dus ook voorlopig even helemaal achterwege laten en eerst lekker met hem in een roundpen, grondwerk doen, wandelen, poetsen, desensibiliseren enz. en pas daarna weer héél rustig aan beginnen met mentraining, maar voor elke stap véél meer tijd nemen dan normaal...

Je kunt hem met Bach trouwens prima ondersteunen.
Ben krijgt nu Star of Bethlehem voor het opgedane trauma
Mimulus voor de angst (ben heeft duidelijk een trauma opgelopen door mensen, hij was nl. eerst wel goed toen hij uit Frankrijk is gekomen) en Honeysuckle voor het 'in zijn angst blijven hangen'.
Je zou voor die van jou nog es kunnen kijken wat goed bij zijn karakter als 'binnenvetter' zou passen... kan 't nu zo uit m'n hoofd niet zeggen, maar mocht je daar meer mee willen en 't zelf niet weten, wil ik het wel voor je uitzoeken... (of je adviseert een 'Bach-deskundige', dat ben ik niet... meer een 'hobbyist'/gebruiker zeg maar...)

Wat je vooral niet moet doen (betrap ik mezelf ook op) is 'op je tenen' om je paard lopen... doe rustig met hem, bedachtzaam en kalm, maar ga niet op je tenen lopen of 'extra voorzichtig' doen. Maak je dan een keer een 'normale' beweging, dan schrikt hij daar alleen maar weer van. Wees cordaat en direct, zonder 'agressief' of 'dominant' over te komen.
(Ja, ook ik moet daar aan denken... een dergelijk paard is ook voor de eigenaar één grote les).
Succes!!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:50

en de Animal Freedom (10 ned. bloesemremedies) werkt ook erg goed bij dieren met een trauma, zodat ze het los kunnen laten...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:21

Helaas lijkt ze een andere weg in te slaan... zie topic Harry

JesjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 10:48

liljebo schreef:
Helaas lijkt ze een andere weg in te slaan... zie topic Harry

Dat is niet waar, ik ben bij HH geweest en ben het nu aan het analiseren en laten bezinken, ik vind je antwoord te kort door de bocht.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:05

ja sorry... was te vroeg. Plaatste je bericht meteen na je verhaal waarbij je het wel nog eens was met HH en reageerde daardoor wat emotioneel. Excuses... je weet inmiddels wel dat ik die mening niet meer ben toegedaan en je veel beter inschat dan dat.

JesjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 20:43

Geeft niet joh, we zijn allemaal maar mens toch?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 06:27

Ja klopt, maar ik l**l af en toe te veel..