Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Mijn pensionstaleigenaar zegt altijd: Lastige mensen hebben lastige paarden..., aan het paard herken je de eigenaar/ruiter
.
.
, dus dat argument gaat niet altijd op. Ik denk ook niet voor dat paard met het kindje op zijn rug.. avaluna schreef:Mijn pensionstaleigenaar zegt altijd: Lastige mensen hebben lastige paarden..., aan het paard herken je de eigenaar/ruiter.
hallo het is en blijft een kudde dier. paarden zijn geen popjes!! unicumW schreef:de paarden worden naar mijn mening schijterig en heet gemaakt.
een meisje wat ik ken rijd z met haar paard, elke dag trainen in dezelfde saaie bak.
ik ging lekker buiten rijden met me paard, zij ging niet mee. paard was te heet en niet te rijden buiten de bak.
ja als je paard geen nieuwe indrukken op mag doen dan zal hij altijd dat nerveuze bange heete paard blijven!!
en zoals veel prestatie gerichte ruiters hun paard niet met andere paarden in de wei zetten, want dan loopt hij een blessure ophallo het is en blijft een kudde dier. paarden zijn geen popjes!!
unicumW schreef:dat klopt, ben het helemaal met je eens dat het aan de ruiter ligt. en dan zeggen ze dat ze super kunnen rijden want ze zitten in de Z.
maar als het paard een beetje knort en een keer springt is ie al helemaal gek in hun ogen..
ik vind dus ook dat het niet aan de paarden maar aan de ruiters ligt.
Uppojono schreef:Ik denk dat het ook zeker heeft te maken met het voer.. Ik denk dat dat vroeger ook anders was.. Ik kan bij verschillend voer ook zeker verschil merken bij mijn paard, wanneer hij teveel energie krijgt, gaat hij dat tegen mij gebruiken.. Ik wil ook heerlijk een buitenrit kunnen maken, dus staat hij op normale sportbrok, geen "PAVO Explosive" bijvoorbeeld. Zo hebben wij bij de manegepaarden ook wat heethoofdjes, maar die krijgen gewoon geen biks dan, en zoveel kuil als zo op kunnen.. Zijn mooi dik dan en dat hete is er dan wel af.
Adil18 schreef:Z rijden zegt me tegenwoordig niet zo veel
maar goed we gaan off topic
Urielle schreef:Over dat buitenrijden: er zijn ook steeds minder plaatsen waar je nog normaal buiten kunt komen met je paard zonder dat hij binnen honderd meter van het erf af al ergens op de motorkap van een auto zit. Als er dan een natuurgebied in de buurt zit mag je als ruiter veel paden niet eens op.
Ik heb een beetje een hekel aan die veroordelingen. Die komen meestal van mensen die een bomproof paard hebben of die zelf ergens in de middle of nowhere gestald staan. Maar het gros van de mensen moet te paard over drukke wegen, niet ideaal om daar paarden mak te maken en ook niet leuk om daar te gaan rijden uberhaupt.

Borg schreef:Nou, het karakter heeft imo toch wel een grote invloed.
Natuurlijk vertrouwt mijn knul wel op mij, we hebben een goede band en met mijn stem kan ik hem overtuigen, maar dat gaat toch echt niet bij ieder paard zo gemakkelijk. Die wennen dan misschien wel aan alle drukte op concours, maar een gele prullenbak die ze normaal nooit tegenkomen is dan heeeeel eng.
Urielle schreef:Over dat buitenrijden: er zijn ook steeds minder plaatsen waar je nog normaal buiten kunt komen met je paard zonder dat hij binnen honderd meter van het erf af al ergens op de motorkap van een auto zit. Als er dan een natuurgebied in de buurt zit mag je als ruiter veel paden niet eens op.
Ik heb een beetje een hekel aan die veroordelingen. Die komen meestal van mensen die een bomproof paard hebben of die zelf ergens in de middle of nowhere gestald staan. Maar het gros van de mensen moet te paard over drukke wegen, niet ideaal om daar paarden mak te maken en ook niet leuk om daar te gaan rijden uberhaupt.
Urielle schreef:Ik heb een beetje een hekel aan die veroordelingen. Die komen meestal van mensen die een bomproof paard hebben of die zelf ergens in de middle of nowhere gestald staan.