Wie ook meegemaakt: paard op hol geslagen met jou erop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Re: Wie ook meegemaakt: paard op hol geslagen met jou erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:21

Ja hoor Tong uitsteken
Kreeg de boswachter achter me aan pony schrok zo erg en vloog op hol met de boswachter achter me aan in zijn auto Tong uitsteken

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:21

2x Bloos

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:23

Ja heb het trouwens ook een keer gehad toen ik met iemand mee was. De boswachter wou ze gaan bekeuren maar het paard was een beetje nerveus voor de kar. Ze raakte m iets aan met de zweep en hij scheurde er vandoor. Dat was geen boete.!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:41

Ik had ook geen boete, ben opeens een pad in gescheurd waar de auto niet doorheen kon Clown

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:10

Ik op mijn 2de paardrijles.
Ik keihard gillen door die manege.
En die Instructrice daar die zei dat ik niet kon paardrijden en er maar af moest gaan.
Ja daag, ik ben maar op een andere manege gaan rijden hoor, en daar kan ik het welgoed, lekker puh!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:20

Ik heb het ook een keer gehad, alleen met minder goeie afloop.
Ik reed in de buitenbak en het paard van mijn vriendin sloeg op hol, waarop mijn paard een reactie gaf en dacht even leuk mee te gaan rennen Clown .
Vervolgens stormde die recht op het hek af, en hij kantelde iets naar links dus ik ging naar links zitten vervolgens gaf die een paar bokken en ging die alsnog naar rechts. Wat als gevolg had dat ik uit het zadel gelanceerd werd richting het hek, en met mijn rug tegen het hek aan knalde en langzaam naar beneden gleed. Daardoor was mijn hele rug open, een aantal gekneusde ribben, splinters in je rug ook heel fijn kan ik je vertellen Vork en brandwonden.

Na een week mocht ik van de dokter weer proberen te rijden, dit keer had ik een wedstrijd die ik wel graag wou rijden. Vervolgens sloeg in de ring mijn paard op hol en uit angst voor herhaling van die keer daarvoor heb ik mezelf laten vallen. Toen kon ik niet meer opstaan, iedereen was geschokt en begon te schreeuwen dat er een dokter moest komen. Maar ik was meer even 'verlamd' van de schrik. Heb uiteindelijk mijn proefje met veel pijn nog afgemaakt en ben daarna gelijk naar de dokter gegaan. Enkel gekneusd. Wat een pech, 2x achter elkaar vallen. Had toen overigens mijn proefje nog wel gehaald omdat de jury het zo knap vond dat ik daarna gewoon weer verder reed Duivel

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:34

Hoi, Gelukkig niet toen ik erop zat is een paard op hol geslagen maar toen ik er naast stond en ik moet bekennen dat ook dat er angstaanjagend uit ziet en het doet echt wat met je zelfvertrouwen. Het eerst volgende jonge paard dat ik hielp door te rijden ging er de eerste 10 minuten altijd met me vandoor, terwijl na een half jaar ik er overal mee naar toe kon.

Ik dnek niet dat je een paard dat er echt vandoor gaat kunt stoppen. Eraf is de enige oplossing. Zo'n paard denkt namelijk niet en is niet te kalmeren.

Wat ik heb gedaan om weer zelfvertrouwen te rkijgen is opnieuw bij een manege gaan rijden. Daar hebben ze over het algemeen betrouwbare paarden en ponies. Ze kunnen ook bokken en je eraf gooien, maar het is er over het algemeen veilig. Het gaat heel langzaam voor je het vertrouwen terug krijgt. Echter, nu durf ik weer op ieder paard te stappen. Ik weet dat ze er vandoor kunnen gaan, maar een paard gaat minder snel met je rennen als je zelfvertrouwen uitstraalt. Overigens de manege waar ik reed, deden ze ook moeilijkere dressuuroefeningen dus het was ook leuk en uitdagend om er te rijden, niet saai rondjes lopen achter elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:14

ben ook 1 keer op hol geslagen, maar lees daar maar mijn bericht over op pagina 9, maar ik ben ook een keer met paard en al gevallen, weliswaar in een rijbak, maar toch, paard schrok ergens van, ging rennen, keihard in verkeerde galop door de bocht en boem, daar lag ik en het paard....

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:59

Ik had dat met een paard van 1.85 hoog Bloos

Ze waren bezig met vliegtuigenshow stukje verder op, dus die vliegtuigen kwamen van nog geen 30 meter boven ons over vliegen..

Naah, en alle paarden werden gek!
En de mijne rennen en rennen.
Ik wilde mij laten vallen, maar er stonden allemaal hindernissen en hij in alle blindheid rende maar door en door! Dus ik dacht alleen blijven zitten!!
Toen raakte ik, om het erger te maken ook nog mijn beugel kwijt..
Dus ik zoeken, gelukkig weer gevonden.

Sprong iemand voor Lars (het paard), maar hij liep hem gewoon omver, hij sprong net op tijd weg, ik schrok me dood!
Die vliegtuigen bleven maar komen, een stuk of 6, en weer terug!

Het wwaren straaljagers, dus die maken echt keiharde herrie!

Toen eindelijk rustig ik zo snel mogelijk afgestapt, paard geruststellen.

Hoorde later van iemand die het had gezien: Hij keek alsof hij dacht: O nee! Dit is het, nu ga ik kapot!

Nu heeft hij een trauma voor vliegtuigen, de week na de gebeurtenis lagen er 2 mensen af en 1 viel er bijna af..
Er vlogen vliegtuigen over, dus hij rende weer keihard weg..

Arm paard Verdrietig
Ik heb er niks aan overgehouden, behalve enorme schrik voor het paard..

perik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:10

ik heb dat meegemaakt tijdens een buitenrit..

Ze schrok ergens van en ging heel hard in rengalop.. en ik kreeg haar niet meer terug..
maar uiteindelijk is ze uit zich zelf gestopt,, omdat die moe werd!!

Polkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:27

Jhaa kheb het ook wel eens gehad..
Ben toen voor over syn nek erafgevallen! =O
Daarnaa moest ik huilen maar ben er wel weer opgegaan anders had ik het nooit meer gedurft..

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:17

Ik heb het 2 keer meegemaakt..

de eerste keer was op een manege.. ik was nog erg klein
we gingen galoperen.. ik weet niet wat er precies gebeurde..
maar opeens liet iedereen zich eraf vallen..
ik zat er nog als enige op.. er gingen zo'n 6/7 paarden mee
ik was nog onder de 10 jaar..
ik heb niet in de mond getrokken niks.. ik bleef er doodstil opzitten..
we reden allemaal wegen over... gelukkig zijn we geen auto's niks tegen gekomen..
opeengevend moment gingen ze steeds zachter galoperen.. ik sprong ervan af..
mensen zagen dat.. en pakte al die andere paarden.. ik was spierwit van de angst...

de 2e keer was mn paardje nogal fris Clown
Ik was rustig aan het draven, Rechts van mij rende een shetlander mee..
die sprong ondertussen aan in galop.. ging steeds harder..
en die van mij rende keihard mee.. gelukkig rende die wel naar huis!

EnitnoeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:38

Heb dit wel een aantal keren meegemaakt, met eigen paardje en mangepaard.

Die actie met het manegepaard was toch wel de engste ervaring die ik heb gehad met op hol slaan!
We gingen met een groepje het strand op, het was voorjaar, lekker weer en dus druk op het strand.
En gloeiende, net een meter of 20 op het strand en sjoefffffff..weg was ik en met mij nog een meisje en haar paard. En waardoor??? Weet het nog steeds niet!
Ik heb echt doodsangsten uitgestaan, omdat het druk was met mensen, loslopende honden, was echt zo bang dat ik iemand zou verwondden Verdrietig
En niets hielp...zwaar maken...achterover zitten...teugels aantrekken..bocht maken...uiteindelijk zijn ze zelf gestopt..naar mijn idee heeft het uuuuuuren geduurd, maar het heeft denk ik een minuut of 5 geduurd.
Trillende benen, me hart bonkte te met me keel en borstkast uit, mekken als gek en ik heb dat beest echt helemaal verrot gescholden Boos!
Heb die knol de vreselijkste dingen toe gewenst!

Verschrikkelijk..hoop het nooit meer mee te maken!

coekietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:28

oradorlover schreef:
Heyy ,

ik heb het al zovéél keren gehad.
Het paard kan schrikken ofzoo hé ....
Normaal dus !

inderdaad waarom maken jullie zo'n drama van een paard dat wegschiet
ik heb het al 1000 keren meegemaakt.Vergeet niet dat een paard een vluchtdier is.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:36

Er zit toch wel een redelijk verschil tussen een paard wat wegschiet en een paard dat op hol slaat hoor. Knipoog Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat mijn paard wegschoot dat ik daar niet meer van onder de indruk ben. Maar een paard wat op hol slaat is toch wel nét even iets anders. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:43

coekietjeh en oradorlover
de bokkers maken er geen drama van maar vertellen hier hun verhaal wat hun hebben meegemaakt en wat eng was op dat moment.
Jullie gaan mij niet zeggen dat jullie nooit iets hebben meegemaakt op het paard waar jullie hart niet harder van is gaan kloppen.
Ik heb meegemaakt dat ex renpaard en uitnaaide in volle ren galop hier is het ook te lezen een paar blz terug.
Dat is geen drama maar heel veel geluk.
Als je in nederland telt hoeveel volwassenen en kinderen op hun paard naar buiten gaan en die paarden naaien eruit omdat ze wat horen of zien nou geloof me die schrik draagje heel lang mee.
En geloof me in volle rengalop door een stad rijden is echt niet pretig.
of ergens anders.
Ik heb ook een x aantal keer geluk gehad en ik denk in de toekoms wel 10 keer na of ik alleen buiten ga rijden of als het paard niet getraind is en bang is.
Zolang het bang is blijf ik mooi op terein binnen rijden.

_Fleur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:13

op hol slaan he ik nog nooit meegemaakt, wel dat een paard een sprintje trekt zonder dat ik dat wilde maar dat stopt meestal aan de overkant van de bak Knipoog

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:34

Ik ben ook een keer met een toenmalig verzorgpaard vreselijk aan de kletter gegaan was echt niet te sturen.
Er kwam namelijk een trouauto met blikjes erachter langs ons rijden hij ging zo hard nog wel over een fietspad en nog richting een provenciaale weg ook.
Daarbij was het ook nog rod 5 en giga druk.
Kreeg hem echt niet meer stil toen heb ik maar een gok genomen dat er geen auto stond bij een erfje en heb hem met al mijn kracht daar het arf opgetrokken.
Gelukkig stond hij eigenlijk gelijk stil en het was heel stom maar ik moest hardstikke lachen toen we weer verderliepen (denk zenuwen)
Moet er toch niet aan denken als we over de provenciaale weg gerend waren ><
Heb hem trouwens toen ie stilstond en weer rustig liep uitbundig beloond want het was echt paniek ik was al lang al blij dat ie stopte toen ik hem het erf op trok.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:51

Haha, mijn paard is er ook al 3 keer met mij vandoor gegaan.. maar dan ook echt ernstig dat ik er helemaal niks op in te brengen had..
de eerste keer was toen ik hem net had gekocht.. hij was pas een paar dagen van mij en stond nog bij zijn oude (ren)stal.
toen was ik met iemand mee gegaan de renbaan op. Nouja eerst een rondje gedraafd op de baan, dat ging goed, hij was wel drammerig maar meer niet.
Toen een handgalopje.. ging aardig, alleen kwam dat andere paard steeds een stukje dichterbij hem, en toen was hij het zat en besloot om er ineens vaart achter te zetten.
Nou ik heb geloof ik 5 rondjes (topsnelheid) renbaan gedaan toen hij een beetje moe werd en ik hem eindelijk in draf kon krijgen.. Ik ben niet in paniek geraakt (de baan is tenslotte rond Knipoog ) maar achteraf schrik je wel even.. hoe weinig je eigenlijk te zeggen hebt over een paard dat echt doorzet.

Daarna is hij in het bos er ook nog een keer vandoor gegaan (omdat een brommer hem inhaalde Boos! ) maar toen rende hij met sneltreinvaart recht op een drukke weg af!!
Ik heb 7 kleuren in mn broek gescheten, ik kon doen wat ik wou maar het hielp niet, ik had geen stuur, geen rem, in zijn mond reageerde hij niet, op mijn zit niet, op mijn stem niet echt eng is dat!
Uiteindelijk is hij dus gewoon als een mongool die weg opgerend (thank god dat we nog leven.. echt we hebben zo veel geluk gehad toen) en heb ik hem aan de overkant tegen een muur aan gestuurd.. en toen stond meneer eindelijk stil. Ook flink geschrokken natuurlijk..

brrr maar t blijft altijd eng.. sindsdien zorg ik gewoon dan ik hem nooit 'kwijtraak' als we aan het rijden zijn.. want als ik hem eenmaal kwijt ben krijg ik hem never nooit meer terug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:37

Julez ik heb het op het strand mee gemaakt met ex renpaard.
Het enigen waar hij aan dacht was winnen.
Omdat er een ander paard mij voorbij kwam en oppeens een wedstrijd werd.
Ik heb nog nooit zon machtig paard als die onder mijn kont gehad.
Paard had echt een doel dat was best eng was het maar op een renbaan gebeurd had ik er alles uitgetrokken dan mag die maar niet op het strand met allemaal gaten ect.
Ik heb veel respect voor de dames en heren op de renbaan die echt op uiterste snelheiden rijden die weten wat hard is.
Ik heb ook respect voor de dames en heren hier die hun verhaal overgens vertellen.
En gewoon nog steeds paard rijden of pony Haha! Knipoog