Valse shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pensionnetje

Re: Valse shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:28

LADPR schreef:
Pensionnetje: Wat jij beschrijft is wangedrag dat heeft niks met een ras te maken

Je hebt gelijk, ik snap er ook niets van.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:29

Barmat schreef:
Maanling schreef:
Zijn we dan ook uitgenodigd voor de bbq?

*oeh, morbide, duikt weg voor de bokt-reakties*

Hij is dik zat voor een bokt BBQ hoor ROFL

Haha! Hahahahahahah
Wedden dat ie ineens spontaan beter luistert nu?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:30

Citaat:
En dan filmen, misschien is het wel iets voor alternatieve film ofzo?

"Terror Bert vs Young Mean Stallion"

Of zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:30

BBQ, lekker...
maar het is wel in verweggistan dan hoor Lachen

Maar ik neem wel wat knoflook saus mee Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:30

Pensionnetje schreef:
LADPR schreef:
Pensionnetje: Wat jij beschrijft is wangedrag dat heeft niks met een ras te maken

Je hebt gelijk, ik snap er ook niets van.

Net als vele anderen Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:31

runningkawa schreef:
BBQ, lekker...
maar het is wel in verweggistan dan hoor Lachen

Maar ik neem wel wat knoflook saus mee Haha!

Plek zat voor een mini-camping Haha!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:32

Nou Barmat ik denk dat het je wel gaat lukken, er zijn in elk geval goede tips gegeven vind ik. Misschien moet je wel het apporteren erin houden als je eens fazant wilt eten, wel zo handig.
Ik denk trouwens dat dit niet perse een schettenkwaal is. Echter is het wel zo dat deze kleine 'rotzakken' heel vaak alleen maar voor de sier/grasmaaier zijn en er dus niks mee gedaan word en ze dus nooit op hun plek gewezen worden of een taak hebben (ja om het gras kort te houden). Als je menig groot paard zo laat lopen en nooit in de hand pakt kunnen ze dit gedrag ook gaan vertonen. Kijk maar bij honden, een klein hondje wat trekt aan de lijn vind men niet erg dus word het als pup lang niet zo sterk afgestraft dan bij een pup wat uitgrooit tot een grote sterke hond. Daar word immers al bij gedacht van die is straks groot en dan kan ik er niet mee lopen (door de meeste mensen dan).

En als er een BBQ komt dan horen we het wel. Moet hij eerst wel wat extra vlees vangen lijkt me.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:39

Ik heb ( schande) niet al de pagina's door gelezen, maar heb je hem wel eens alleen gezet? En dan niet voor een dag, maar een paar weken?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:00

Top om te lezen dat hij nog een kans krijgt. Of het typsich shet is of niet maakt me niks uit, dat voorkomt het probleem niet en verhelpt het evenmin. Ik heb 2 shetten die samen een soort van Bert vormen, de een valt paarden aan en de andere mensen (niet meer sinds hij werkt).

Bij de eerste heeft het er in mijn geval mee te maken dat hij hengst is en zijn meissie weghoudt bij de ruin, of beter gezegd andersom. Dan heb je het inderdaad ook niet over een keer dreigen maar over opjagen en in elkaar trappen.
De ander heeft heel lang moeite gehad om met mensen om te gaan, vreemde mensen vind hij nog steeds erg vervelend of het moeten kinderen zijn, want die zijn weer super volgens hem. Ik heb hierbij gemerkt dat hij het nodig heeft om te werken en gewaardeerd te worden voor dat wat hij doet, zo niet dan gaat het mis. Verder heeft hij moeite met vreemde die oftewel willen laten zien dat zij hem wel even aanpakken oftewel bang zijn voor zijn benen en tanden. Hij gebruikt ze bij mij niet meer, maar als iemand met bravoure of angst de wei in komt dan heeft hij het heel snel door. Ik heb ook nooit vreemde in mijn wei want die bonjourt hij er net zo hard weer uit, wederom met als uitzondering kinderen. Aandacht en positief ingesteld met hem werken heeft bij mij de doorslag gegeven, als hij echt vervelend is, zeg ik foei of ik negeer hem. Slaan werkt bij mijne averechts, dan komt hij nog een keer op je af. Terwijl hij dus wel leidend voorwerp is geweest (hengstje staat apart tot de catratie) van het hengstje.

Ondanks het vervelende gedrag geef je om ze en als dan blijkt dat het op te lossen is met meer aandacht is het helemaal top. Ik hoop dat Bert net zo verbeterd als mijn Jimmy. Mensen als jou moesten er meer zijn, niet direct een enkeltjes slager, maar advies vragen en goed kijken naar de aanpak die je tot nog toe gevolgd hebt. Toppie

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:29

Ik heb wel alles doorgelezen, 10 pagina's lang Tong uitsteken
En vind het echt super tof! Dat je 'm nog een kans geeft, en dat je zelf toch ook weer wat hebt opgestoken van dit alles Lachen
Heel veel suc6 en ik blijf dit topic volgen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:48

He he,
Wat klinkt het goed zeg!
Ik hoop voor je dat het zo doorzet en dat we straks inderdaad een nieuw topic krijgen: "Van Vals Kreng naar Brave Bert" Tong uitsteken
HEEL veel succes ermee!

Ennuh, mocht het toch niet lukken: dan hoor ik wel wanneer de BBQ is. Haha!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:02

GO BERTJUHHHHHHHHHHHHH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:02

Of GOOO Barmat?

Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:10

Wat ik niet snap is dat paarden pas opgevoed gaan worden als ze als hysterische gekken in je nek hangen(ik bedoel NIET de TS). En met opvoeden bedoel ik dan op zijn tijd een knal als te het ernaar maken.
Het is precies zoals pensionnetje zegt, aan een vals beest helpt niets anders dan opvoeden.

Ik heb al heel wat paarden gehad, sommigen brutaal anderen braaf maar stuk voor stuk waren ze na een half jaar hier zo braaf als een schaap.
Mijn paarden bijten en trappen niet, geven op commando een voetje, blijven op commando doodstil staan, gaan om en stapjes terug zonder protest. Allemaal gaan ze de trailer op zonder dat ik er vooruit hoef te lopen en allemaal kunnen ze los blijven staan tijdens het op en afzadelen, zelfs op een druk concours.

Mensen zeggen weleens tegen me; ik wou dat mijn paard zo braaf was, de mijne wil dat nooit.
Elk paard kan dat leren, de een wat sneller dan de ander maar bij de opvoeding van een paard moet je ze gewoon af en toe eens laten voelen wie er ook weer de baas was. Mensen doen dat tegenwoordig niet meer en daardoor krijg je paarden die overal bij lopen te *en om maar de baas te kunnen zijn.
Want als jouw paard niet stilstaat als jij dat wilt betekend dat dat hij de baas is, er zijn nog maar weinig mensen die dat snappen.

Nu zal ik wel heel bokt over me heenkrijgen omdat ik mijn paarden weleens een tik geef maar gelukkig weet ik dat dat meestal mensen zijn die zelf een paard hebben wat niet opgevoed is.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:15

Hoe durf je! Je paard een tik te geven! Foei! Geef em een aai als ie vervelend is, fluister hem in zijn oor en laat hem over je heen walsen, platdrukken, eraf bokken, bijten, slaan en de blaren op je handen trekken. Braaf paard, ohzo brááf! Jammer dat de eigenaar nu in een rolstoel zit. Maar ja, een tik gegeven hebben ze hem nooit! Want dat is pas sielugh!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:22

zeg dit topic wordt wel hilarisch hoor. Lachen
wat een valse shetter al niet kan veroorzaken... Nagelbijten / Gniffelen

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:34

Inderdaad, Ooooh wat is dat paard zielig, kijk eens wat die ruiter hem slaat! Oooooh hij kan wel hoog steigeren.
Maar het is niet zielig als de ruiter straks in het ziekenhuis ligt?>

Ik zou zeggen; die gekke shet met een zweep uit de wei halen en over de neus ermee, hengstenketting onder de kin en gaan met die banaan!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:56

Pensionnetje schreef:
Hoe durf je! Je paard een tik te geven! Foei! Geef em een aai als ie vervelend is, fluister hem in zijn oor en laat hem over je heen walsen, platdrukken, eraf bokken, bijten, slaan en de blaren op je handen trekken. Braaf paard, ohzo brááf! Jammer dat de eigenaar nu in een rolstoel zit. Maar ja, een tik gegeven hebben ze hem nooit! Want dat is pas sielugh!

Ik meen het serieus, als ze zegt dat je je paard af en toe eens een tik geeft wordt je bijna op de brandstapel gesmeten. Zeker hier op bokt is het erg, vind het dus ook apart dat hier wel weer wordt gezegd dat ie met harde hand opgevoed moet worden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 17:15

Opvoeden kán ik wel hoor Knipoog Als ik zie hoe mijn (bijna) 4 jarige Tinker zich gedraagt in mijn bijzijn.... en die probeert ook heus wel eens de grenzen te vinden, tenminste in het begin. Nu is het een prima paardje met dito karakter Ja

Daarmee ben ik vanaf het moment dat hij bij mij op stal kwam duidelijk geweest, en nu nog. Gewoon basisdingen. Stilstaan met opstijgen, niet bijten, trappen, platduwen, omverlopen. En Tinkers staan ook niet altijd bekend om hun subtiel gedrag Tong uitsteken

Overigens zie ik hierboven een advertentie van Google Ads - Bert's Animal Verhuur ROFL

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:27

hihi Nagelbijten / Gniffelen

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:09

Hahahahahah

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:22

LADPR schreef:
Een pony vals noemen die simpelweg de opvoeding en aandacht al die begin van zijn leven heeft gemist want dat begrijp ik uit jou verhaal dat hij als jonge pony bij zijn vorige eigenaar nooit in handen kwam vind ik echt grof en belachelijk.

Huh?

Hoe kom je hierbij? We weten helemaal niet hoe Bert zijn leven er uit heeft gezien. Ik weet alleen hoe het bij zijn vorige eigenaar was en dat was zeker niet slecht en hij werd ook zeker niet aan zijn lot overgelaten.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:23

Vals , vind ik ook een stom woord , valse genoemde paarden , hebben vaak pijn , hebben iets mee gamaakt , of er word verkeerd mee omgegaan !! ( niet dat ik het zo goed weet hoor , maar meestal is dit de reden ! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:24

Wat is dan wel het goede woord? Lachen

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:28

runningkawa schreef:
Wat is dan wel het goede woord? Lachen

Nee..