Reageert een paard op zijn naam ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krak

Re: Reageert een paard op zijn naam ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:20

hier reageert iedereen op zijn of haar naam, zowel Dewy, de schapen, de caafjes als de honden Haha!
ze kennen perfect hun eigen naam en komen direct als ik ze roep (mijn schapen en paardje luisteren zelfs beter dan mijn honden Bloos )

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:23

al onze paarden kennen hun naam en kijken als je ze roept,als je zecht kom maar komen ze,heel handig

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:27

ja hoor,als ik ze roep komen ze meestal wel meteen aandraven Lachen

ik heb trouwens wel een xtje gehoord dat als je de naam te vaak zegt,ze dan op een gegeven moment er niet meer naar luisteren
maar of dit waar is ...

Renvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:11

Die van mij op de óóó klank. Op 'Picas', 'Piec' ofzo, reageert 'ie niet. Alleen op 'Picassóóóóóó'. Clown

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:13

Die van mij komen gewoon zodra ze me horen, of ik nou hun naam roep of iets heel anders, dat maakt niet uit. Ze reageren omdat mijn stem hun bekend voor komt ofzo.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:15

Pony van ee nvriendin van mij reageert op beide. op dr stem maar ook op zijn naam, als ik hem bij ze naam roept kijkt ie ook om

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:13

mijn oude verzorgpony die luisterd wel naar zijn naam, als ie op het land stond en je riep hem keek ie alleen om en ging weer verder met eten op stal hinnikte hij zachtjes Vork

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:12

Mijn paard reageerd super goed op dr naam. Vroeger had ze een andere naam maar dat was niet echt lekker roepen dus hebben we de naam veranderd inde omgang zeg maar Knipoog en ze luisterd alleen naar die naam Vork

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:15

Mijn paard reageert niet specifiek op zijn naam, daar geloof ik niet in. Hij reageert wel meteen op mijn stem, daar ben ik wel helemaal van overtuigd. Verder is hij sowieso gek op aandacht, getut en leuke mensen om hem heen. Hij is erg nieuwsgierig en loopt op iedereen af in het land, die hij ziet. Terwijl ik de enige ben, die hem ook meestal even komt halen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:34

hihi Nadya, dan heb ik met mn zusje toch een ander paard hoor. Hij reageerd wel duidelijk op zijn naam, wie hem ook roept, hij kijkt om, als hij de klank maar goed hoort van zn naam.
Was laatstz o vertederd, hij hoorde me aankomen lopen en hij zag me nog niet, ging hij snorkelen en zachtjes hinneken en met gespitste oortjes keek hij al richting de deur hoor Lachen ook als ik hem roep als hij in land stond, reed ik langs de weide in mn auto, die herkent hij icm mn geroep, dus hij kijkt op meteen en lopt richting hek..totdat ik op de fiets langskwam wat hij niet gewend was en ik riep hem, hij zag me niet, maar keek helemaal rondom om te kijken waar ik nou was..wat smelt ik dan..ennuh, hij weet dondersgoed als ik hem streng aanspreek (met zn naam volluit) dat hij een toontje lager mag zingen hoor Knipoog

Tevsn heb ik nog 2 ijslanders en die zien elke dag mij en paar anderen die hun roepen. Zij komen op de mens af..heb ze nog maar kort..maar laatst was ik op weide bezig en had allang met dr geknuffeld en riep dr, ze draait zich om en komt meteen naar me toe. Ja dat is leuk hoor als je hetd ier nog maar 2 maanden hebt en ze nu dr naam al herkent (klanken eigenlijk meer, ze heet Glóa maar als we Lola zeggen is het ook goed voor dr, haha)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:15

Ik denk niet dat het specifiek zijn naam is, maar vooral de klemtoon en je stemtoon, en natuurlijk de bekende geluidjes die je nog wel eens wilt maken!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:21

De paarden die ik ken reageren wel op hun naam.
Mijn vorige lievelingspony kwam altijd als ik zn naam riep, en mn vorige lievelingspaard reageerde er ook op.
Als ik nu van een afstandje al 'Roover!' roep, dan staat meneer al te kijken vanuit zijn stalletje, terwijl hij niet vaak opkijkt als hij aan het eten is Knipoog

Avary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:08

Mijn verzorgshetje reageert wel op z'n naam. Als ik er langsfiets en roep 'Jooordy' dan hinnikt hij.. Hij reageert ook als andere mensen hem roepen.. Maar volgens mij wil hij gewoon eten Vork Maar mijn eigen paard reageert niet op haar naam, wel op de klank van mijn stem denk ik..