Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Welshcobfan schreef:Zolang ik geen schuldgevoel heb over het feit dat ik mijn pony een trap heb verkocht, is de reden voor mij terrecht geweest

Esperanca schreef:Jonge paarden hebben duidelijkheid nodig. Als ze aan het kl.ten zijn zeg ik eens; "Hey! Kappen.", luisteren ze nog niet; "[naam] kappen daarmee!" en dan nog een waarschuwing; "Kappen!" Luisteren ze niet krijgen ze een tik. Maar als ze je mee gaan trekken omdat ze naar stal willen krijgen ze een schop, dat geldt ook voor het schoppen naar mensen. Ik ben streng, maar dan krijg je respect. Nu hoef ik simpelweg maar eens te zeggen "Kappen!" en dan luisteren ze. Dus nu hoef ik niet meer te slaan/schoppen/tikken.
[EDIT]Vergeet te zeggen dat er niets zieligs aan is. Wat voor dierenbeulerij zijn sporen en zwepen dan? Zie ze maar eens in het wild stoeien, dan denk je echt dat ze elkaar dood trappen. Dat zijn een stel beulen voor elkaar

Nadya schreef:Dat is dan jouw mening, ik denk er heel anders over. Mijn jonge paard is nog nooit getrapt. Hij staat in een grote kudde en daar zie ik weinig geweld in voorkomen, hoor. Er wordt meer gedreigd dan daadwerkelijk geschopt naar elkaar. En daarbij vind ik paard tegen paard iets anders dan mens tegen paard.
Sporen en zwepen zal je mij ook niet zien gebruiken. Veel mensen gebruiken die ook niet op de juiste manier, helaas.
Kaitlin schreef:Ik hou niet van mensen die paarden slaan/schoppen zonder dat ze stil staan bij wat ze nou eigenlijk doen en wat de rede van het gedrag van het paard is, ik heb m'n paarden soms ook een flinke schop gegeven, maar respect is nodig, en uiteindelijk geeft het resultaat!
anders word tik zo onder de voet gelopen, gebeurd mn vriennd namelijk nog wel eens terwijl hij de helft groter is dan ik
Esperanca schreef:Ik snap niet dat sommige mensen het zielig vinden als een paard een verdiende[!] schop krijgt, of het zelfs niet zou begrijpen. Daar lach ik me echt rot om
UpDate_ schreef:Esperanca schreef:Ik snap niet dat sommige mensen het zielig vinden als een paard een verdiende[!] schop krijgt, of het zelfs niet zou begrijpen. Daar lach ik me echt rot om
en ik snap jou niet...er zijn zat manieren om een paard te straffen!maar je gaat toch geen dier trappen dan ben je na mij weten een enorm zielig mens wat zijn hersens niet kan gebruiken!
UpDate_ schreef:Esperanca schreef:Ik snap niet dat sommige mensen het zielig vinden als een paard een verdiende[!] schop krijgt, of het zelfs niet zou begrijpen. Daar lach ik me echt rot om
en ik snap jou niet...er zijn zat manieren om een paard te straffen!maar je gaat toch geen dier trappen dan ben je na mij weten een enorm zielig mens wat zijn hersens niet kan gebruiken!