Je Paard Schoppen!???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Je Paard Schoppen!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:46

Als Vjesta echt vervelend is kan ze een rotschop krijgen. Ik ben altijd eerlijk, ik vraag het eerst 'Vjesta, blijf eens af?' Meestal is dat voldoende. De ze het nog een keer dan word t 'Vjesta, nééé'. Mocht ze dan nog niet stoppen (en dat gebeurd eigenlijk nooit meer) dan ist 'Vjesta BASTA'. Stopt ze dan niet dan krijgt ze n rotschop...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:49

Zolang ik geen schuldgevoel heb over het feit dat ik mijn pony een trap heb verkocht, is de reden voor mij terrecht geweest Knipoog

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:02

Welshcobfan schreef:
Zolang ik geen schuldgevoel heb over het feit dat ik mijn pony een trap heb verkocht, is de reden voor mij terrecht geweest Knipoog

Ja, maar zo zullen al die mensen ook denken die echt losse voetjes hebben en hun paard al een trap verkopen als ie een stap opzij durft te gaan. Dit soort 'straffen' gebeurt volgens mij echt vaak vanwege angst bij de baas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:03

Ik heb het ook alleen over mijn situatie Knipoog

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:20

Jonge paarden hebben duidelijkheid nodig. Als ze aan het kl.ten zijn zeg ik eens; "Hey! Kappen.", luisteren ze nog niet; "[naam] kappen daarmee!" en dan nog een waarschuwing; "Kappen!" Luisteren ze niet krijgen ze een tik. Maar als ze je mee gaan trekken omdat ze naar stal willen krijgen ze een schop, dat geldt ook voor het schoppen naar mensen. Ik ben streng, maar dan krijg je respect. Nu hoef ik simpelweg maar eens te zeggen "Kappen!" en dan luisteren ze. Dus nu hoef ik niet meer te slaan/schoppen/tikken.

[EDIT]Vergeet te zeggen dat er niets zieligs aan is. Wat voor dierenbeulerij zijn sporen en zwepen dan? Zie ze maar eens in het wild stoeien, dan denk je echt dat ze elkaar dood trappen. Dat zijn een stel beulen voor elkaar Nagelbijten / Gniffelen

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:25

Ik hou niet van mensen die paarden slaan/schoppen zonder dat ze stil staan bij wat ze nou eigenlijk doen en wat de rede van het gedrag van het paard is, ik heb m'n paarden soms ook een flinke schop gegeven, maar respect is nodig, en uiteindelijk geeft het resultaat!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:45

Esperanca schreef:
Jonge paarden hebben duidelijkheid nodig. Als ze aan het kl.ten zijn zeg ik eens; "Hey! Kappen.", luisteren ze nog niet; "[naam] kappen daarmee!" en dan nog een waarschuwing; "Kappen!" Luisteren ze niet krijgen ze een tik. Maar als ze je mee gaan trekken omdat ze naar stal willen krijgen ze een schop, dat geldt ook voor het schoppen naar mensen. Ik ben streng, maar dan krijg je respect. Nu hoef ik simpelweg maar eens te zeggen "Kappen!" en dan luisteren ze. Dus nu hoef ik niet meer te slaan/schoppen/tikken.

[EDIT]Vergeet te zeggen dat er niets zieligs aan is. Wat voor dierenbeulerij zijn sporen en zwepen dan? Zie ze maar eens in het wild stoeien, dan denk je echt dat ze elkaar dood trappen. Dat zijn een stel beulen voor elkaar Nagelbijten / Gniffelen

Dat is dan jouw mening, ik denk er heel anders over. Mijn jonge paard is nog nooit getrapt. Hij staat in een grote kudde en daar zie ik weinig geweld in voorkomen, hoor. Er wordt meer gedreigd dan daadwerkelijk geschopt naar elkaar. En daarbij vind ik paard tegen paard iets anders dan mens tegen paard.

Sporen en zwepen zal je mij ook niet zien gebruiken. Veel mensen gebruiken die ook niet op de juiste manier, helaas.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:48

Ik vind dat een hoop mensen hier veel te veel waarschuwingen geven Nagelbijten / Gniffelen
Als je wilt dat je paard onder het zadel voorwaarts gaat ga je toch niet eerst honderd keer gewoon kuitdruk geven en daarna pas een tik geven met de zweep? Waarom moeten ze onder het rijden sneller voor de hulpen worden en hoeft dat aan de hand niet?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:08

Nadya schreef:
Dat is dan jouw mening, ik denk er heel anders over. Mijn jonge paard is nog nooit getrapt. Hij staat in een grote kudde en daar zie ik weinig geweld in voorkomen, hoor. Er wordt meer gedreigd dan daadwerkelijk geschopt naar elkaar. En daarbij vind ik paard tegen paard iets anders dan mens tegen paard.

Sporen en zwepen zal je mij ook niet zien gebruiken. Veel mensen gebruiken die ook niet op de juiste manier, helaas.

Waarom is mens tegen paard anders dan? Beargumenteer dat eens...
En btw, ik heb het over een kudde in het wild, niet in 'gevangenschap'.

Kaitlin schreef:
Ik hou niet van mensen die paarden slaan/schoppen zonder dat ze stil staan bij wat ze nou eigenlijk doen en wat de rede van het gedrag van het paard is, ik heb m'n paarden soms ook een flinke schop gegeven, maar respect is nodig, en uiteindelijk geeft het resultaat!

Vind ik dus ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:13

wij hebben een redelijk grote kudde shetlanders, en er heerst een strenge rangorde waarin ik bovenaan sta, dit betekend ook je mag elkaar best trappen zolang dat niet in mijn buurt is, en als dat een keer fout gaat wil ik ook wel eens een trap geven als dominantste Clown anders word tik zo onder de voet gelopen, gebeurd mn vriennd namelijk nog wel eens terwijl hij de helft groter is dan ik Bloos

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:15

Ik vind dit een beetje een raar topic

je paard schoppen......lekker diervriendelijk! Boos!

tuurlijk als je paard iets doet wat niet door de beugel kan verdiend hij een corigeerende tik of verhef je je stem of je neageerd hem werkt vaak het beste!

maar je lost het dan toch niet op door je paard te schoppen????!!!

ik denk ook niet dat een paard begrijpt waarom je hem schopt!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:17

Desnoods knijp ik eens in zijn/haar nek, maar echt schoppen, nee...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:18

Nog nooit getrapt in de kudde lijkt me echt sterk, sorry. Ik kom zowiezo wekelijks kijken bij onze jonge merrie, en die dreigen echt niet alleen! Ik ben daar dan echt een hele middag, bekijk de paarden, en ook wat ze doen. Ik weet dat mijn merrie laag staat in de groepsrangorde, maar ook zij verdedigd zich door dreigen, maar ook door een keer een klap te verkopen.

Tuurlijk schop ik niet zonder reden. Maar paarden kunnen dan wel een minder besef hebben dan mensen (of weet ik t wat hier werd aangehaald), maar wanneer het gedrag van mijn paard duidelijk neigt naar een testje: wie staat er hier hoger, jij of ik, dan maak ik wel duidelijk dat ík dat ben, wat begint met een boze lage stem. En aangezien ik niet ga slaan (vooral niet bij/op het hoofd), gebruik ik als ze te ver gaat een schop. En wanneer ik dat doe, heb ik er ook geen spijt van. Van een "corrigerende tik" heb ik meer paarden schuw zien worden dan van een sporadische schop.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:19

Ik snap niet dat sommige mensen het zielig vinden als een paard een verdiende[!] schop krijgt, of het zelfs niet zou begrijpen. Daar lach ik me echt rot om Haha!

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:19

Wat ik werkelijk idioot vind is, onder het rijden, van je
paard afstappen en hem dan een trap verkopen.
Werkelijk, hóe labiel ben je dan bezig? Zo paard zal
werkelijk nóoit meer stilstaan als je op- of afstapt.
Hij denkt dat hij die trap kreeg omdat hij je rustig
liet afstappen. Ráar als je zo doet, terwijl je hem
evengoed kan straffen met een tik met je zweep. Karanto
heeft het nog nooit zó bont gemaakt dat hij een schop
kon verwachten, hoogstens een tik. De ernst van
zijn straf hangt af van zijn streek, meestal denk ik daar
niet echt bij na, omdat het dan te laat is. Meestal is
het snel een reactie, tot nu toe naar mijn idee altijd
gepast geweest. Mijn pony had wel ergere streken, hem
heb ik wel eens een schop moeten verkopen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:20

Ik ook Esperanca! Nagelbijten / Gniffelen

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:21

Dat paarden geschopt worden dmv afstappen tijdens het rijden enzo, dat vind ik vreselijk! Een ander meisje deed dat eens bij een van mijn pony's en die wilde niet meer lopen. Omg; Ik was zo kwaad!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:21

Esperanca schreef:
Ik snap niet dat sommige mensen het zielig vinden als een paard een verdiende[!] schop krijgt, of het zelfs niet zou begrijpen. Daar lach ik me echt rot om Haha!

en ik snap jou niet...er zijn zat manieren om een paard te straffen!maar je gaat toch geen dier trappen dan ben je na mij weten een enorm zielig mens wat zijn hersens niet kan gebruiken!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:22

Dan kan je ook gaan discusieren, wanneer het verdiend is natuurlijk. Voor de ene is dat op je teen trappen, voor de andere je half dood pletten tegen de muur...

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:23

UpDate_ schreef:
Esperanca schreef:

en ik snap jou niet...er zijn zat manieren om een paard te straffen!maar je gaat toch geen dier trappen dan ben je na mij weten een enorm zielig mens wat zijn hersens niet kan gebruiken!

Ik zei toch een verdiende schop! Laat jij een paard trappen en ga je dan een klein tikje geven? Dan ben jij imo echt niet goed bezig.

Anoniem

@ LisetCharlot bedoel je mij? hoef je niet te geloven en ik krijg wel eens een duw mee als een pony weg probeerd te komen, maar dat gebeurd niet expres.

en idd verder schop ik ze echt niet, tijdens het rijden eraf springen voor een schop heb ik nooit begrepen.

Amaryllis

UpDate_ schreef:
Esperanca schreef:

Nou kom maar op dan met je diervriendelijke straffen!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:24

Omg; Die vind ik goed Tong uitsteken

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:24

Rijd met respect of rijd niet

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:26

Mensen die hun paard niet af en toe een schop onder hun kont geven, rijden die wel met zweep en met sporen? Geven die wel eens een tik als het paard vervelend is?
Want een zweep komt nog harder aan dan mijn voet Clown