ik een dierenbeul?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_Lab

Re: ik een dierenbeul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:59

Dat kan echt nog geen kwaad.. Als je maar zoals je zegt wacht tot met zijn 3e om te beleren Knipoog

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:08

piaelfje schreef:
ik vind het wel kunnen.
Het heeft er alleen even opgelegen en dan ook zon licht zadel.
ik vind het dus niet zilieg

ben ik het mee eens. maar heb je dat stalgenootje wel uitgelegd hoe en wat? en dat het maar voor de lol was en dat het niet serieus was?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:26

Als je paardje iets had van "ja bekijk het maar" zou die het zadel der dus gewoon af gegooid hebben, dus ik zie er het probleem niet van in. Knipoog

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:44

Neej. Wat een onzin! En die mensen van de paardenraces ( amerika ) dan? Die trainen ze al als je ong. 1 1/2 zijn. Als die 2 zijn starten die al in de races!!!! Dat is niet zielig, zeker! Ik heb een veulentje en hij stond los te drinken, heb heel ff het zadel van zn moeder op zn rug gelegd, ook een koele kikker, vond het wel best! Kan ook mn voet over zn ruggetje heenleggen ( ik leun er niet op, hr ) Pling

Montjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:19

Nouja zeg, dat vind ik echt raar van die stalgenoot. Dat is niet eens zielig!

Dat ze niets beters heeft te doen Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:21

Mensen hebben ook altijd wat te zeiken he?

Heb zelf een merrieveulen van 3,5 maand, die heeft mijn jack Russeltje een keertje even op haar rug gehad. Die is bereden!

Ooooooooooooooooohhh.. Bloos

gatsby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:01

yvotje14 schreef:
Tja daar werd ik vandaag zomaar voor uitgemaakt. Nu vraag ik me af of dat terrecht is.
Het zit namelijk zo, ik heb een 2 jarige hengst ik doe erg vrij weinig mee alleen wat wandelen en poetsen meer niet. Het is een super koele kikker en nergens bang voor echt helemaal super. Nu ging ik vanmiddag rijden op een andere pony en de mijne had ik net gepoetst en stond nog aan het hek zijn biks lekker op te peuzelen. Nu had ik het zadel in mijn handen (wintec dus hartstikke licht) en had die voor de gein even op zijn rug gelegt. Niet eens aangeslingeld echt er alleen misschien 3 minuten opgelegt gewoon voor de lol en om eens te kijken wat hij zou doen. Hij keek niet op of om en bleef gewoon lekker door eten. Nu kwam een van mijn stalgenoten aan en zei dat ik niet wijs was en dat het zielig was ect. en dat ik dus een vette dierenbeul zou zijn.

Nu zie ik zelf get kwade er niet van, het zadel weegt geen drol, ik doe hem niet vast en ik laat hem er geen half uur mee staan. En daarbij wacht ik echt wel netjes tot hij 3 is voor ik hem ga beleren of iets dergelijks hoor, ik ben niet gek. Dus mijn vraag; ik het echt zo zielig en verkeerd dat ik dat zadel er even zo op gelegt heb?

Geef jullie mening Knipoog mits onderbouwd
alvast bedankt, groetjes Yvon

ik vindt het wel goed dat je je paard overal aan laat wennen.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:18

ik lees in verschillende boeken dat het wel kan. Op een 2 jarig dier een zadel leggen. Puur zodat hij/zij eraan kan wennen. ZOlang er verder maar niets gebeurt

maxxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:22

Kan zeker geen kwaad! Wennen is noujuist goed dat die bekent is met het voorwerp zodra je m zadelmak gaat maken.
In een andere topic werd er gezet dat een meisje op dr jaarling ging zitten. Dát is pas dierenbeulerij!!!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:31

ik heb zelf ook een 2 jarige die ik af en toe wel eens een zadeltje op leg..
doe der verder ook niks mee hoor...
kunnen ze een beetje wennen toch?

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:40

Het kan zeker geen kwaad om een zadel erop te leggen! Ik vind het juist goed van je! Kan het paard er al fijn aan wennen, en een zadel erop leggen, dat kan toch geen kwaad.

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:49

dit is totaal niet zielig een tijdje terug stond een 2.5jarige hengst te koop wat al onder het zadel liep dat vond ik dan heel wat anders maar het kan heus geen kwaad!! (wat een aanstellerij op je stal zeg)

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:43

Pff.. Wat een doos joh :p Het is toch juist alleen maar goed dat je je 2 jarige alvast aan een zadel op z'n rug laat wennen? Zo krijgt hij het als hij 3 is niet allemaal in één keer op z'n dak toch ? Haha! Het kan dus echt gewoon geen kwaad :p

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:30

Het is idd goed hoor en cker nu je weet dat hij niks deed Knipoog Dat kan echt geen kwaad voor die 3 minuten!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:36

Echt belachelijk zeg. Bloos! Dat iemand je daarvoor dierenbeul noemt. Mensen kinderen, die heeft zeker niks beters te doen ofzo Verward Nee meid, echt niet zielig hoor!! Het was alleen voor de fun.. En dan daarbij, als het anders had geleken, dan kon ze het ook wel even vragen wat je precies aan het doen was.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:40

woow, wil die stalhulp watjes van alle paarden maken ofzo? ik zou dr nog een keer een zadel op leggen waar ze bij is!! en vragen.. zal ik er ook nog even op gaan zitten?? Tong uitsteken dat doe je dan natuurlijk nie Knipoog maar om haar te bokken zeg je da Tong uitsteken da zou ik doen whahaha, dan zou ik me kapot lachen als ze um doorflipt hihi!!

maar uhm, nogmaals jij bent zeker geen dierenbeul!! wat je van al die andere berichten ook al hebt gehoord Knipoog veel plezier met je hengstje!!

groetjes!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:57

Dierenbeul?? Die heeft vast niet verder gekeken dan haar neus lang was.
Haha!

_Roxy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:18

ik vind het wel kunnen hoor Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 07:12

pff dat kan je paardje echt wel hebben hoor. Lekker schijt aan dat kind hebben.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:11

Sorry hoor! Wat een toestanden allemaal. Nagelbijten / Gniffelen
Een paard kan je het beste zo snel mogelijk inrijden[min. 2 jaar]. Dit betekend dat een paard van 2 al best een zadel op kan!! Dit is vrij normaal. Een zadel op z'n rug leggen is geen punt. Hij moet tenslotte overal aan wennen. En ook al was ie geen coole kikker, dan alsnog kan het geen kwaad een zadel erop te leggen. Er zijn zat mensen die hun paard op zn 2e levensjaar al inrijden. Lachen
Denk dat mens werkelijk dat zij er verstand van heeft? Ik denk dat diegene niet eens weet hoe je een paard met een koliek aanval moet behandelen voordat de DA er is. Clown

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:47

Volgens van Dale: deurenbeul = iemand die dieren met opzet kwelt

Niet meer je jonge hengstje kwellen, dierenbeul Clown

Maarja, ze bedoelde het vast goed. Je moet maar denken dat ze het beste voor heeft met je paardje. Ze kwam aanlopen, misschien dacht ze dat je ging rijden toen ze dat zadel zag Koe En dat zou ik wel kwellen vinden.

Fantasiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:55

HIJS 2 KOM OP!

dat kan geen kwaad hoor! als je weet hoeveel paarden er op hun 2e al worden ingereden! is dat super lichte zadeltje voor 3 minuten alleen maar goed!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:54

Fantasiaa, dan zijn ze meestal al wel 2,5
Het is nu zomer, hij is waarschijnlijk nu nog maar een paar maanden 2.
En sowieso ben ik van mening dat je beter kan wachten. Zelf heb ik m'n pony ook jong ingereden, maar toen wist ik nog niet beter.
Maargoed, daar gaat het hier niet om. Het ging om alleen even een zadeltje opleggen en daar krijgen ze echt niets van.

Miss_Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:51

dat is niet zielig
je moet je niks van die mensen aantrekken..!!

JdBZadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:19

Zulk soort mensen snappen de (gein) dr gewoon niet echt van hun denken meteen het ergste .
Daar moet je gewoon niet op letten Knipoog