Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Liz_dilana schreef:bij mij op het werk werden de veulens laatst bekapt. Omdat het nog maar de tweede keer was, waren ze dus onrustig.
de hoefsmit begon ze te slaan met zijn vijl en 1 veulen sloeg hij zovaak dat zijn neus heel erg begon te bloeden.
ik keek echt een andere kant op, want hier kon ik niet tegen. de baas stond er bij en keek ernaar.
OT. ik vind het niet normaal dat de hoefsmit paarden slaat of schopt. En als ik er iets over te zeggen had, had ik er echt ook wat van gezegt.
Sonja schreef:Als mijn paard zich bewust misdraagt, dan mag mijn smid hem een enorme rotschop voor z'n kont verkopen. Geen probleem. Het is ZIJN veiligheid, dat moeten we niet vergeten.
Onterecht straffen is altijd onacceptabel, wie het ook doet. Dan grijp ik overigens ook meteen in.
Lynn_ schreef:Ik vind dat het niet mag kunnen, dat de hoefsmid nou een tik geeft nouja, dat kan wel, maar een schop in de buik dat kan niet hoor.
Misschien is het wel een moeilijk beroep hoefsmid, maar dan hoef je toch niet gelijk te gaan schoppen... Ik zou er wat van zeggen tegen de hoefsmid

xjudithx schreef:Ik vind het persoonlijk absoluut niet normaal. Ik zou er zeker wat van zeggen, van mij mag hij niet op die manier aan mijn paardjes komen.

Crazy_Angel schreef:tears_85 schreef:Uhm nee, als mijn hoefsmid dat zou doen zou ik hem gelijk de deur wijzen, een corigerende tik oke, maar ga niet in de buik van een paard schoppen.
Heb je er nog wel wat van gezegd of ook niet??
ik heb er niks van gezegt, maar ik weet 1 ding wel zeker: Die hoefsmit wil ik nooit meer terug!
ik vind het zielig voor mijn ponytje, hij is echt harstikke braaf en had die kei hard trap nooit verdient
wie weet wat voor letsel hij eraan overgehouden heeft
Toen we mijn pony kochten, was die 4jr, en strontvervelend
Geen smid gewent niks niet! Praam hielp in het begin niet, en mijn opa bekapte hem.. tot op een gegeven moment mijn pony rakelings met zijn voorbeen langs het hoofd van mijn opa sloeg.. nou toen heeft die een flinke optater gehad en sindsdien is er niks meer te doen als de smid er is. Hij staat graag stil!!