Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Carretje1

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:41

ik vind het best wel weinig
mijn ponys gaan om ong 9 uur naar buiten of wat later en om iets van 5 uur weer naar binnen,

en als het in de zomer heel erg warm is zet ik ze s avonds buiten en soms ook snachts, hebben ze ook geen last van vliegen en horsels,

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:46

Vjellko schreef:
missevil LEES eens.

er zeggen meerdere mensen hier dat ze hun pony ook het liefst meer of langer buiten zien, of met een loopstal. maar soms is dat dus niet mogelijk! soms moet je heel lang zoeken voor je zo'n plek vind. soms zit je dan dus zoals ik tot 23uur op stal om toch je paard buiten te krijgen...

zie eens in dat er mensen zijn die het met je eens zijn, maar door omstandigheden die ideale manier van houden niet kunnen verwezenlijken en met alle liefde in hun hart proberen er het beste voor hun paard van te maken...

*zucht*

ik krijg nu het idee dat ze alleen leest wat ze wil lezen,en dat ze alleen die dingen eruit oppikt waar ze tegen in verzet gaat.

ik wil mijn pony ook buiten!!!maar er is hier de kans niet voor!! niemand stelt zijn land daarvoor open!!
geeneen stalhouder neemt die moeite om paddocks te maken en om elk paard een paar uur buiten te zetten omdat dat teveel tijd kost!!!en ook geld en ruimte!!
hun hebben ook een leven!!
en die bestaat uit meer dan een pensionstal runnen!!
helaas jammer voor mijn pony en vele andere paarden.pony`s maar de wintermaanden moeten ze het doen met de tijd die WIJ de eigenaren hebben om ze uit de box te laten.

ik vind dat ook niet fijn ,de wintermaanden zijn lang en mijn pony is het ook niet eens met de boxplicht,maar het is niet anders!!

gelukkig is het weer snel eind april.mei dat de wei weer open gaat
reken maar dat ze als errste buiten staat!!
en ook zo snel ze gewend is aan het gras 24 uur buiten staat!!

ik ben het juist wel met je eens over de stalling maar niet op de manier zoals jij dat brengt
geeneen eigenaar wil zijn paard 24 uur in hokje van 3 bij 3 hebben maar dit is overmacht
en niet iedereen heeft de middelen om een eigen stek te kopen,was dat maar waar!! Haha!

en nou hou ik er over op ,ik val niemand aan en geef mijn mening en reageer op andere meningen Knipoog

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:07

MissEvil schreef:
Kijk, ik snap ook wel dat het voor sommige niet mogelijk is. Dat begrijp ik ook. Maar 1 uur vind ik nog steeds te weinig. (dan heb ik het ook niet over mensen zoals jou Vjellko, die er alles aan doen om te zorgen dat ze zoveel mogelijk buitenkomen)
Maar er zijn genoeg mensen die het 'doodnormaal' vinden om je paard zolang op stal te laten staan, en dát begrijp ik niet!
Ik snap ook wel dat dat niet voor iedereen haalbaar is, maar het wordt eerder als normaal gezien. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
Het is tegenwoordig 'raar' als je paard zonder deken op buitenstaat, en 23uur op een stal is doodnormaal. Dat is niet iets waar ik het mee eens ben.
Dát is alles wat ik probeer te zeggen.

Dan zijn we het eens!
Knipoog
Misschien dat de toon van je berichten iets anders doet vermoeden bij bokkers.
Maar nu is het me duidelijk Knipoog

Madelonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:50

Tuurlijk probeer ik hem zo vaak als ik kan in de paddock te zetten! Maar idd ik moet eerst een half uur drie kwartier fietsen voordat ik eindelijk bij hem ben. Als ik zou kunnen zou ik hem natuurlijk veel vaker naar buiten doen, als ik er in 't weekend ben is hij er ook 5 per dag ofzo uit, oké nog weinig maar iig meer dan doordeweeks.. En sommige mensen kunnen idd beter anders reageren. Waarom ik dan een paard heb? Hallo, soms lukt het gewoon niet, ik doe wat ik kan JA!!

Xx_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:51

In de winter 10 uur per dag in het weiland. En in de zomer dag en nacht in het weiland.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:58

In de winter rond de 3,5 uur in de bak + rijden (ongeveer uurtje)
En in de zomer staan ze van 9 tot 5 buiten Lachen

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:31

Ja precies
Ik zou mijn haflinger ook het liefste buiten willen hebben, maar dat kan dus simpelweg niet altijd
En op mij komt het over dat sommige mensen hier dan direct beginnen te brullen dat dat zielig is en waarom je dan een paard hebt

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:26

Zomer's staat ze bijna de hele dag op de wei + rijden
's Winters staat ze op stal, ik rijd elke dag een uur en ik zet haar meestal nog een paar uurtjes in de paddock Lachen (als het niet keihard regent)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:27

Overdag altijd op de weide. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:20

Ik snap je punt hoor missdevil Ja

En ze zijn er wel die stallen.. je moet alleen soms even goed zoeken hier Haha!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:55

mirgino schreef:
Vjellko schreef:
geeneen stalhouder neemt die moeite om paddocks te maken en om elk paard een paar uur buiten te zetten omdat dat teveel tijd kost!!!en ook geld en ruimte!!

Nou dan boffen ze toch maar met ons.Wij hebben dan wel geen paddock, maar wij zorgen er wel voor dat alle paarden de nodige uren op de wei komen. Dat wisselen van de paarden op de wei is toch ook het werk niet.
Als de wei door het weer echt te slecht is, dan laten we ze allemaal om de beurt een tijd los in de rijbak, zodat ze toch even de benen hebben kunnen strekken. Als dat te veel werk is moet iemand geen pensionstalling beginnen ( is mijn bescheiden mening).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:00

verkeerd gequote hoor, ik heb dat niet gezegd

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:03

Vjellko schreef:
verkeerd gequote hoor, ik heb dat niet gezegd

Sorry, ik ben nog niet helemaal wakker (ik zit in de nachtdienst Bloos ) Ik weet ook niet hoe ik dat nog moet corrigeren.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:04

Die van mij komt 7 uur per dag buiten, soms wat minder, soms wat meer.

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:41

wij hebben ook geen wei erbij das jammer maar voor mijn pony is het niet erg want die kan toch niet zo goed tegen de wei(ivm haar oog en ze kan niet zo goed tegen gras). ze komt 's ochtens in de stapmolen of wordt gelongeerd en 's middags is ze er altijd wel 2 uur uit met poetsen/longeren/wandelen en als ik weer mag rijden dan rij ik 's middags Clown
overgens is naast de manege een natuurgebied dus kan je altijd buiten wandelen en buiten rijden dus dat is heel fijn Haha!.
Ik snap wel dat mensen het weinig vinden maar de hele dag op de wei is niet voor iedere pony goed (neem die van mij)

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:03

in de zomer staan die van mijn ech de heledag buiten en nu hebben ze allemaal een deken op en staan lekker de hele ochtend buiten en af en toe als ik savonds kom dan gooi ik ze ook nog ff los kenne ze lekker spele met elkaar

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:04

[
[/quote] [/quote]
Nou dan boffen ze toch maar met ons.Wij hebben dan wel geen paddock, maar wij zorgen er wel voor dat alle paarden de nodige uren op de wei komen. Dat wisselen van de paarden op de wei is toch ook het werk niet.
Als de wei door het weer echt te slecht is, dan laten we ze allemaal om de beurt een tijd los in de rijbak, zodat ze toch even de benen hebben kunnen strekken. Als dat te veel werk is moet iemand geen pensionstalling beginnen ( is mijn bescheiden mening).[/quote]
================================================================================

mijn stal is bij een spruiteboer,en de paarden is voor hun een extra inkomen ernaast.
en ze hebben er gewoon de tijd niet voor.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:10

Citaat:
mijn stal is bij een spruiteboer,en de paarden is voor hun een extra inkomen ernaast.
en ze hebben er gewoon de tijd niet voor.

Dat is jammer. Is er voor hun ook niet iets te regelen zodat het wel gebeurd. Of zijn de stallingskosten wel aangepast omdat je zelf voor die dingen moet zorgen. Ik heb wel zo iets van, dat je bij een bepaalde prijs ook voor de bijbehorende service moet zorgen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:34

nou ,ik vind het een redelijk hoog bedrag ,maar je mag wel je paard tot z`n knieen in het stro zetten [zelf mesten] en je mag kuil en bix pakken zoveel je wilt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:25

Vanaf mei T/m begin oktober staat mijn paard 24/7 op de wei (behalve als ik iets met m aan het doen ben natuurlijk Clown )
De rest van de maanden staat hij vanaf 09.00 - 16.30/17.30 buiten. Mocht het nu echt pokkeweer zijn (zoals toen met de storm en hagelbuien, dan komen ze een uurtje even buiten om te luchten, mij maakt dat niet zo veel uit, want ben er toch iedere dag dus dan gooi ik hem ook los.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 20:59

Sinds de start van dit topic ben ik vaker naar mijn Paard toe gegaan om hem er gewoon vaker uit te halen.
Helaas, en ik herhaal; Heláas is er voor mij weinig mogelijkheid om hem in vréselijk weer los te gooien of whatever. Aangezien er 2x per week Gehandicapterijles is in onze 'losgooi' bak en wij in de winter geen beschikking over de wei hebben, en ook geen paddock. Dus op maandag en woensdag (wanneer die lessen zijn) zorg ik dat hij zoiezo 2u of meer zijn stal uit kan. Doordeweeks ga ik zo vaak mogelijk naar hem toe om hem los te gooien en op Zaterdag komt hij vaker per dag zijn stal uit. Hij knapt aanzienlijk op door de meerdere beweging die hij krijgt. Het is alleen erg vervelend dat ik hem nóoit alleen kan laten met losgooien (Ivm knabbelen aan de rand, poetskisten en caps van de bakrand afgooien of opeten, papiertjes o.i.d eten. Héel vervelend) Iemand tips daarvoor? Verder longeer ik hem elke dag, en rijd hem bíjna elke dag. Maar de zomerperiode komt eraan, dan mag hij het land weer op! Lachen

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:33

Ik hoor ook regelmatig berichten van mensen die in pension staan (ook in de Randstad) die de mogelijkheid hebben om hun paard buiten te laten zetten voor een dagdeel. Maar dat kost (extra) geld en pensiongeld is al duur genoeg in deze omgeving. Kan ik inkomen, maar dat extra geld heb je dan toch voor je paard over als die mogelijkheid je over het algemeen geboden wordt? Vind dat nu iets dat je aan je paard verplicht bent Als die mogelijkheid bij je op stal bestaat...

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:01

bij mij op stal of je er niet extra voor te betalen
het zit in de prijs alles paarden komen elke dag een dagdeel buiten en ze kunnen dan ook nog in de stapmolen worden gezet als je dat wil

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:39

Pony_Arie schreef:
het zit in de prijs alles paarden komen elke dag een dagdeel buiten en ze kunnen dan ook nog in de stapmolen worden gezet als je dat wil

Kijk dat is top. Zijn er dan ook nog mensen die er bij jullie op stal voor kiezen dat hun paard op stal blijft staan ipv buiten lopen of in de stapmolen gezet worden? Die verhalen ken ik nl. ook.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:52

Pony_Arie schreef:

Idem, dat zit bij ons gewoon in de service.(stapmolen hebben we niet) Dat vinden we gewoon een normale gang van zaken.