Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:Ja vooral gaan rennen. Zo wordt je welde baas ja. Ik heb eens zo'n pony gehad die iedereen aanviel in het land. De eerste keer rende ik heel hard weg, maar je schiet er niks mee op. De 2e keer had ik een zweep meegenomen en hem een mep verkocht. Hij viel mij nooit meer aan en kwam met zijn oortjes naar voren naar mij toe. Enige nadeel. Ik was ook de enige die hij niet aanviel dus alleen ik kon hem uit het land halen. Dit werd naarmate hij ouder werdt gelukkig minder. Wat is dit dan?
Zag hij mij wel als leider en de andere niet?

Meestal gebeurd dat niet.Marije1984 schreef:Correctie hns geen gestoord paard,maar een zeer dominant paard!
Citaat:Wat mij dan opvalt, is dat mensen die nooit paarden slaan, dit soort paarden ook nooit tegen zijn gekomen.
Hoe kun je dan oordelen dat geen 1 paard ooit geslagen mag worden?

hns schreef:Marije1984 schreef:Correctie hns geen gestoord paard,maar een zeer dominant paard!
Dominantie kan ook een reden zijn.
Máár je hebt ook gestoorde paarden en DIE kunnen werkelijk levensgevaarlijk zijn.

) dat ik een dekhengst moest gaan rijden, die als bijzonder dominant en agressief bekend stond. Dat was een paard wat bijzonder goed (lees: hard en streng) gereden was, maar na een aantal jaren wedstrijden lopen de prijzen niet meer won, en in de les gedaan werd (fout natuurlijk). 
Cer schreef:Nou Mireille, daar heb je gelijk in...
maar hoe eerlijk zijn mensen naar zichzelf toe?
Yamcha schreef:Absoluut waar... Alle liefde en eerlijke opvoeding krijg je in drievoud terug...
Citaat:Je kunt het paard beter iets laten doen wat hij niet leuk vind. Bij voorbeeld onder het rijden als hij iets doet een paar hele kleine voltes draven (dit vinden de meeste paarden totaal niet leuk) en als hij je bijt inderdaad terug bijten en dan negeren.

runningkawa schreef:Ligt eraan.
Om die reden zet ik bijv een paar niet achterwaarts als straf.
Nier op de grond en niet onder de man.
Achterwaarts is bij net iets als voetje geven, iets wat er gewoon bij hoort.
Dat wil ik niet koppelen aan iets onprettigs.
Bijv een kleine volte ook niet.
Ik wil niet het idee hebben dat hij denk dat hij stout is als ik gewoon een volte 10 meter aan het oefenen ben
Terugbijten, mag hopen dat ik dat niet te letterlijk moet nemen?