Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

mogen ze daar pruttelen
het paard is niet mijn gelijke
IK bepaal uiteindelijk, mijn mening is doorslaggevend
en de nieuwe doen binnen een week mee
geeft je een warm gevoel
ik maak alleen mijn grenzen heeeeeel duidelijk
en dat doe ik het liefst maar een keer

maar als het vaker gebeurd en ze het met opzet gaan doen, tja dan zou ik het ook niet meer pikken denk ikJamezy schreef:celticpony schreef:vraag me af of wij als mensen wel zo natuurlijk slaan als paarden in het wild...? Ik sla persoonlijk liever niet;nooit; ben het dus met je eens.(mijn kinderen niet,mijn hond niet en dus ook mijn paard niet....)twijfel eerst aan mijn eigen signalen en ben meer van positief belonen. vraag het niet lief,maar probeer duidelijk en consequent te zijn...lange adem vereistsoms.
Inderdaad! Natuurlijk rammelt het van alle kanten... "ja, maar in het wild!"![]()
In de vrije natuur zijn er geen mensen die onduidelijke hulpen geven, die je op de meest rare tijden meenemen om de meest vreemde dingen te doen etc. Bovendien zijn de leefomstandigheden (ook qua sociale contacten) never nooit niet te vergelijken met die van onze paardjes.
Volgens mij heeft 80% geen enkel idee hoe het voelt om met eigen zweep geslagen te worden. Dus wees eens stoer, en mep eens op je eigen achterste met de kracht waarop je op je paard inhakt!
Paardrijden is meer dan erop klimmen, hakken erin duwen en gaat het niet helemaal naar wens? Zweep erbij! Ga eerst eens te rade bij jezelf, een paard loopt tenslotte naar het niveau van degene die erop zit, voordat je de zweep trekt.
Persoonlijk ben ik liever de slimste dan de -afgedwongen- sterkste!
maar als mijn vz pony weer eens of heel sloom doet krijgt hij een tikje en schop met mijn benen... maar als hij echt heeeeel irrie is krijgt hij een hele harde klap met de zweep en ik weet hoe dat voelt
KiWiKo schreef:de huid is gevoeliger, het lichaam an sich niet![]()
![]()
![]()
het lijf kan een veel hardere klap hebben dan wij mensen kunnen![]()
KiWiKo schreef:nee![]()
het paard is niet mijn gelijke
IK bepaal uiteindelijk, mijn mening is doorslaggevend
![]()
Maarrrr ik vind het wel fijn als het paard laat merken dat het blij is me te zien, dat het op zijn manier met mij even knuffelt. Dat hij voor mij zijn beste beentje voor wil zetten.
dat geeft een fijn gevoel
Miss_Montana schreef:Wat ben jij van de big smiles vandaag Kiwiko! Word helemaal blij van je berichtjes. Ik ga ook maar even meedoen![]()