Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Eileen_ schreef:Haha, nee daar heb je helemaal gelijk in hoormaar dat is wat dat paard wou zeggen op dat moment. Vooral met dat duwtje. Niet dat TS moet doen wat paard zegt! Juist niet.
Ik gaf in het begin al aan dat ze dat duwtje nooit had moeten accepteren, nooit, van geen enkel paard. Net zoals even langs je schuren na het rijden met een bezweet hoofd. Dit maakt je ondergeschikt en je laat ze in je ruimte komen op hun voorwaarden. 999 keer gaat dat prima maar zit er eentje bij, zoals het paard van ts, dan kan het goed fout gaan zoals ook hier gebeurt is.
bigone schreef:Geeft niet Eileen, in je jeugdige enthousiasme bedoel je het zeker goed. Alleen had je de pech dat er al meerdere reddingsreacties voorbij gekomen waren en vooral de opmerkingen van enkelen, niet alleen hier maar ook in andere topics dat het zo zielig is voor het paard komen mij soms echt de strot uit. Paard denkt niet zoals een mens, dus kun je moeilijk zeggen: Nog één keer en je krijgt de kogel. En dit paard is geen klophengst, heeft geen tumor, heeft alleen de grote pech gehad dat hij in zijn eerste levenstijd niet is opgevoed als paard. En na 18 jaar en meerdere aanvallen houd het op.
Anne_GTI schreef:Wat bij dit paard nog zou kunnen werken is bij een paar dominante merries inzetten en die hem een cursus paard zijn gaan geven. Maar ik zou als het enigszins mogelijk is zorgen dat ie retour ging.
Anne_GTI schreef:Wat bij dit paard nog zou kunnen werken is bij een paar dominante merries inzetten en die hem een cursus paard zijn gaan geven. Maar ik zou als het enigszins mogelijk is zorgen dat ie retour ging.
mrie schreef:Anne_GTI schreef:Wat bij dit paard nog zou kunnen werken is bij een paar dominante merries inzetten en die hem een cursus paard zijn gaan geven. Maar ik zou als het enigszins mogelijk is zorgen dat ie retour ging.
Nou Anne, ik denk echt dat we dat stadium al lang voorbij zijn. Paard heeft onvoldoende de basis van het paard zijn meegekregen. Hij is dominant wat op zich niet erg is, maar hij is dat ook op de hardhandige paarden manier naar mensen. En dat gaat er echt niet meer uit, geen merrie die hem dat bij kan brengen.
Ik beveel psychotherapie aan.... of hebben ze dat niet voor paarden
Anne_GTI schreef:Ik zou, als eigenaar van een zeer dominante merrie, mijn paard niet eens bij zo'n paard willen hebben.Wat bij dit paard nog zou kunnen werken is bij een paar dominante merries inzetten en die hem een cursus paard zijn gaan geven. Maar ik zou als het enigszins mogelijk is zorgen dat ie retour ging.