En voor er verhalen de ronde gaan wil ik een aantal dingen verduidelijken.
Ten eerste is hij absoluut niet plat gespoten of ook maar iets in die richting

En daarnaast was Duque bij mij niet zo bang als hij nu bij Floor lijkt te zijn, ik kon hem prima hanteren en heb hem ook meerdere malen gereden.
De reden van verkoop is wegens omstandigheden thuis (mijn moeder was ernstig ziek) en ik had de zorg over thuis en de dieren.
Het hele traject van verkopen had ik op dat moment geen zin in. Ik wou geen mensen over het erf hebben vanwege de situatie thuis en daarom is hij naar een trainingsstal gegaan die hem voor mij zou gaan verkopen.
Hij was daar 100% verkeersmak en je kon rustig dravend langs de weg met een trekker die langs je reed. Obstakel training, dwars door de plassen rijden en zonder zadel erop springen kon allemaal. Floor heeft hem ook langs de weg gezien en zelf nog dravend terug naar stal gereden.
Ik denk zelf dat het een combi is van meerdere factoren. Een nieuwe omgeving, een onzekere ruiter en de castratie.
Floor heeft meerdere foto's en filmpjes van mij ontvangen waar ik hem rijd of de trainer.
Ik denk dat Duque de spanning van een ruiter feilloos aanvoelt en daar zelf dan heel onzeker van wordt.
Nogmaals ik vind het heel vervelend voor je Floor en ik hoop dat je er een passende eigenaar voor vind. We houden contact via de app!