Help! Valse pony gekocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Re: Help! Valse pony gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:23

Dalena waarom doe je niet samen met iemand werken met je pony?
Dan sta je er niet zo alleen voor en samen is nog leuker ook.Vaak helpt het al als er een volwassene bij is die al overwicht naar ze uitstraald.
Geloof mij die kleintjes zijn echt zooooo slim en gehaaid,die weten precies hoe ze je te pakken kunnen nemen om met rust gelaten te worden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:30

ts ik vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt.het is echt niet normaal dat hij jullie aanvalt zelfs al staan jullie buiten de paddock en dan ook nog een kind grijpt.als je geen geschikte baas vind zou ik hem toch wegbrengen naar slager/of een spuitje.want er staan genoeg shetten te koop die wel lief zijn

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:46

funnyhorses schreef:
Dalena waarom doe je niet samen met iemand werken met je pony?
Dan sta je er niet zo alleen voor en samen is nog leuker ook.Vaak helpt het al als er een volwassene bij is die al overwicht naar ze uitstraald.
Geloof mij die kleintjes zijn echt zooooo slim en gehaaid,die weten precies hoe ze je te pakken kunnen nemen om met rust gelaten te worden.

een kennis van me is een volwassen iemand die zelf 4 paarden en pony's heeft gehad,
maar zelfs zij denkt dat ik beter een nieuwe kan kopen..
ze staan op bokt met de naam: zeer mooie grote shetlander

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:13

Aah Dalena jij hebt ook al van die leuke kleine kabouters hihi misschien wel handig om bij de advertentie te zetten of het om merrie's,ruintjes of hengstjes gaat.En leeftijd vermelden.
Ik vind zulke deugnieten wel wat hebben hihi juist omdat ze zo klein zijn maakt dat bij mij verder geen indruk.Bij grote paarden die je aanvliegen trek ik ook een race-spoor om weg te komen hoor hahahaha

ZaraXme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:20

TamaradB schreef:
Iedereen bedankt voor de waardevolle tips, ik heb zin om morgen weer aan de slag te gaan.

Hey, ik heb echt heel veel boeken gelezen en overal heb ik zien staan dat deze dingen duidelijk leiden tot het dominant doen,
ik heb ook veel verhalen gehoord en die zeiden dat je moet proberen om hem e beleren na dat het beleren klaar is kan je een verzorgster vinden die stevig in haar schoenen staat. die kan misschien op der rijden. paarden denken namelijk dat als iemand het lef heeft om op de pony te gaan rijden de baas is. Groetjes Latifa

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:43

Zo heb alles bijgelezen en ben erg benieuwd of er al een passend goed thuis voor de pony is.
Aangezien de advertentie niet meer te zien is.

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:04

Als ze tegen iedereen zo aardig was over de mail als tegen mij dan raakt ze hem nooit kwijt!
Eerlijk over hoe hij werkelijk is was ze in ieder geval niet en verder als een poedersuiker shet kwam ze niet en dat ze er vanaf moest... Ben toen zelf gaan zoeken op internet en kwam toevallig dit topic tegen, hoop van harte dat het shetje bij een goed nieuw baasje terecht gaat komen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:45

-O- beetje jammer. Het dier is bij mij van harte welkom 24/7 buiten met drie vriendjes.. Maar helaas geen trailer plannen

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:53

Hoe bedoel je geen trailer plannen??

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:57

Telefoon. Geen trailer en geen trekhaak ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:01

O dat is jammer,kon je niemand regelen?

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:16

Ze wilde bij mij nergens antwoord op geven, vond ik ook een beetje raar. Alle info stond in de advertentie en ik moest maar lezen als ik interesse had. Verder klikte het niet, want het is een poedersuiker shet! Erg jammer, want hier krijg ik het idee dat ze het beste voor heeft met haar shet, maar via marktplaats absoluut niet...

Als mensen gewoon eerlijk zouden zijn dan zou zo'n shetje ook niet steeds van eigenaar hoeven te wisselen, op deze manier is alleen maar de shet er de dupe van en rara wat raar dat het een vervelende shetlander is. Hij komt steeds bij mensen terecht die niet alles eerlijk over hem weten, zielig hoor.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:21

Erg jammer is dat hoor..Het komt op mij over dat ts niets wil doen om het te laten slagen met de pony en er gewoon heel snel vanaf wil..

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:09

Rodi schreef:
...... Alle info stond in de advertentie en ik moest maar lezen als ik interesse had. Verder klikte het niet, want het is een poedersuiker shet! Erg jammer, want hier krijg ik het idee dat ze het beste voor heeft met haar shet, maar via marktplaats absoluut niet...

Als mensen gewoon eerlijk zouden zijn dan zou zo'n shetje ook niet steeds van eigenaar hoeven te wisselen, op deze manier is alleen maar de shet er de dupe van en rara wat raar dat het een vervelende shetlander is. Hij komt steeds bij mensen terecht die niet alles eerlijk over hem weten, zielig hoor.

Helemaal mee eens! En aan het eind van het liedje....enkele reis slager? Terwijl als ze er eerlijk over is er vast wel iemand is die er een uitdaging inziet en het wil proberen met dit kleine ding. zeker aangezien het waarschijnlijk over een opvoedingsprobleem gaat. En van hand tot hand gaan bevordert een goed gedrag tenslotte ook niet.

Nog iets anders: Kan iemand mij uitleggen wat een poedersuiker shet is???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:12

Poedersuiker is Bokt-censuur voor küt zeg maar :P

Wat jammer dat TS zo bot reageert op geïnteresseerden....

Wie van jullie hier in dit topic zou nou serieus het diertje willen hebben, en bij haar op willen (en kunnen) gaan halen, is er wel een serieuze kandidaat bij eigenlijk? :)

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:12

k-u-t shet, daar maakt bokt poedersuiker shet van ;)

Dus toen ik vroeg wat doet hij dan dat het een k-u-t shet is, kreeg ik een kort mailtje terug dat ik de advertentie maar moest lezen en het klikt gewoon niet klaar! Erg raar dus allemaal...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:19

Ik denk dat de ts alle vooroordelen wel een beetje zat is -O- ,dat er ook vast een hoop mensen die hier in het topic hebben gereageerd ook via marktplaats hebben gereageerd en ik kan me voorstellen dat zoiets dan wel vervelend begint te worden. >;)

Zo slecht zal ts het niet voorhebben met de pony anders zou ze zich niet deze moeite en marktplaats moeite hebben genomen.
We kennen ts niet persoonlijk dus niet te snel iemand veroordelen hoor.
Pony komt vast goed terecht. :j

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:38

funnyhorses schreef:
Ik denk dat de ts alle vooroordelen wel een beetje zat is -O- ,dat er ook vast een hoop mensen die hier in het topic hebben gereageerd ook via marktplaats hebben gereageerd en ik kan me voorstellen dat zoiets dan wel vervelend begint te worden. >;)

Zo slecht zal ts het niet voorhebben met de pony anders zou ze zich niet deze moeite en marktplaats moeite hebben genomen.

Toch denk ik dat je boven de vooroordelen dan moet staan. Zeker als je wil dat je shet nu wel op goede plek terecht komt. Als je het beste wil, moet je elke reactie waarbij interesse wordt getoond netjes beantwoorden. Eigenlijk hoop ik, tegen mijn principes in, dat er gekozen wordt voor de bestwil van de shet en zoals het nu gaat, is dat helaas maar 1 adres. Ik neem aan dat ik mijzelf niet verder hoef toe te lichten.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:50

martine0503 schreef:
funnyhorses schreef:

Toch denk ik dat je boven de vooroordelen dan moet staan. Zeker als je wil dat je shet nu wel op goede plek terecht komt. Als je het beste wil, moet je elke reactie waarbij interesse wordt getoond netjes beantwoorden. Eigenlijk hoop ik, tegen mijn principes in, dat er gekozen wordt voor de bestwil van de shet en zoals het nu gaat, is dat helaas maar 1 adres. Ik neem aan dat ik mijzelf niet verder hoef toe te lichten.

Nou ik kan me de zeurberichtjes wel voorstellen via marktplaats hoor. :j
Mensen lezen "gratis shet" en hup daar gaat weer een leek op af.Iemand die gewoon echt kundig is die weet wat het inhoud om een shet te houden,met al zijn/haar streken dan ga je ervoor en stel je niet veel vragen maar bied je jezelf aan voor een goed kundig huis.

Shetters zijn geen speelgoed voor de mens,en zoals ook mensen hebben dieren hun karakter en voorkeuren.Wij als mens klikken ook niet met iedereen,toch?
Dus iemand die écht serieus geïnteresseerd is die maakt gewoon duidelijke afspraken en haalt het dier op.

Ik kan me de frustraties wel voorstellen,je neemt een shet en vervolgens wijst het dier je helemaal af en kun/durf je er niks meer mee.Dat is niet leuk,zeker als je nog niet zo heel stevig in je schoenen staat tegenover paarden/pony's.

Weet je hoe ik mijn fjord heb gekocht?Ik ben naar de handelaar gegaan,zag daar mijn fjordje lopen,ben eromheen staan springen(letterlijk),heb aan d'r staart getrokken en d'r oren,heb hoefjes getild en verder nog heel gek gedaan.
En weet je waarom?Omdat ik toendertijd een 3 jarig dochtertje had die zulke dingen echt wel deed!
Dat dier stond zo braaf,liet alles met zich doen in die weide waar 20 andere paarden en pony's nog liepen,ze liep niet voor ons weg en deed niet lelijk.

Dát was het dier wat wij als gezin zochten,rijden heb ik niet eens gedaan,was toen niet belangrijk voor ons dat was bijzaak.En jongens wat zijn we nog steeds gelukkig met ons fjordenmuppie.
Zo lief en betrouwbaar dat ik echt denk dat ik zoiets nooit meer zal krijgen.

Wat ik dus wil zeggen is dat ik wel kan begrijpen hoe teleurgesteld ts zal zijn met dit dier want er zijn maar weinig mensen die bewust een "probleem paard" aanschaffen.Daar heb je ervaring en kundig inlevingsvermogen voor nodig.

Ik zou me ook niet kunnen ontspannen als er peuters/kleuters in de buurt van zo'n pony zouden lopen met dan misschien alle gevolgen van dien.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:59

Dankjulliewel voor de uitleg over de poedersuiker. Dom dat ik daar niet aan gedacht heb. Kende wel al de banketstaaf, maar bij de poedersuiker ging er bij mij geen lichtje branden.

Wat betreft de vraag of er nu niemand in dit topic is die hem wil hebben. Ik denk dat er wel mensen zijn, maar dat er vervoers problemen zijn: huidige eigenaar kan hem niet brengen stond duidelijk in de advertentie. Tevens stond er in de eerste advertentie dat ze hem niet gratis weg ging geven: tja en wie gaat er betalen voor een shet met zo'n enorm verhaal (en misschien ook nog wel een gezondheidsrisico voor jezelf) terwijl ervoor 100 euro ook hele leuke kind/mensvriendelijke shetjes worden aangeboden?
Laat ik eerlijk zijn: op zich wil ik het wel met hem proberen, maar we hebben er al 9 en nog 3 ezels en ik kom momenteel echt een beetje tijd te kort, daarom ben ik ookal een tijdje op zoek naar goede bijrijdsters/verzorgsters, maar die liggen niet voor het oprapen helaas. Dus... nee, hier gaat het ben ik bang niets worden, hoewel ik hem niet uit mijn hoofd krijg en steeds zijn leuke koppie voor me zie (en dat heeft in het verleden ervoor gezorgd dat we dus nu 9 van die monsters hebben staan). :+

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:04

funnyhorses schreef:
Nou ik kan me de zeurberichtjes wel voorstellen via marktplaats hoor. :j
Mensen lezen "gratis shet" en hup daar gaat weer een leek op af.Iemand die gewoon echt kundig is die weet wat het inhoud om een shet te houden,met al zijn/haar streken dan ga je ervoor en stel je niet veel vragen maar bied je jezelf aan voor een goed kundig huis.

Shetters zijn geen speelgoed voor de mens,en zoals ook mensen hebben dieren hun karakter en voorkeuren.Wij als mens klikken ook niet met iedereen,toch?
Dus iemand die écht serieus geïnteresseerd is die maakt gewoon duidelijke afspraken en haalt het dier op.

Ik kan me de frustraties wel voorstellen,je neemt een shet en vervolgens wijst het dier je helemaal af en kun/durf je er niks meer mee.Dat is niet leuk,zeker als je nog niet zo heel stevig in je schoenen staat tegenover paarden/pony's.

Weet je hoe ik mijn fjord heb gekocht?Ik ben naar de handelaar gegaan,zag daar mijn fjordje lopen,ben eromheen staan springen(letterlijk),heb aan d'r staart getrokken en d'r oren,heb hoefjes getild en verder nog heel gek gedaan.
En weet je waarom?Omdat ik toendertijd een 3 jarig dochtertje had die zulke dingen echt wel deed!
Dat dier stond zo braaf,liet alles met zich doen in die weide waar 20 andere paarden en pony's nog liepen,ze liep niet voor ons weg en deed niet lelijk.

Dát was het dier wat wij als gezin zochten,rijden heb ik niet eens gedaan,was toen niet belangrijk voor ons dat was bijzaak.En jongens wat zijn we nog steeds gelukkig met ons fjordenmuppie.
Zo lief en betrouwbaar dat ik echt denk dat ik zoiets nooit meer zal krijgen.

Wat ik dus wil zeggen is dat ik wel kan begrijpen hoe teleurgesteld ts zal zijn met dit dier want er zijn maar weinig mensen die bewust een "probleem paard" aanschaffen.Daar heb je ervaring en kundig inlevingsvermogen voor nodig.

Ik zou me ook niet kunnen ontspannen als er peuters/kleuters in de buurt van zo'n pony zouden lopen met dan misschien alle gevolgen van dien.
[/quote]

Ik geef TS ook groot gelijk om de shet niet te houden. Alleen moet ze wel de juiste verantwoording ervoor nemen. Dus of op zoek naar iemand die deze shet met traumaverleden kan opvangen of ervoor zorgen dat de shet nooit of te nimmer nog kwaad kan doen met een enkeltje eeuwige groene velden. Gezien de moeilijke tijden voor de paarden lijkt mij de tweede optie helaas de meest voor dehand liggende, zodat niet een echt gezonde en brave shet deze toekomst tegemoet gaat. Liever een shet met traumaverleden bij de slacht dan een gezonde brave shet. Ben nl. erg bang dat een evt volgend adres ook niet blijvend zal zijn, al kan ik er natuurlijk naast zitten. Wel hoop ik dan dat dit niet ten koste gaat van een jonge brave shet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:09

Ik denk dat die shet niet getraumatiseerd is maar gewoon nog veel hengst in zich heeft en daarbij weinig tot niks is opgevoed.
En ook voor zulke dingen moet je ervaring hebben.Ik zou ook nooit een (grote) hengst kopen omdat ik dan met mijn onkunde die hengst hormonaal vermoord haha dat werkt niet.Ik ben bijv ook iemand die "koeschiekoeschie" moet kunnen doen met een pony of paard en zeker omdat ik altijd wel een kind bij me heb.
En nu niet denken dat ik een debiel Pennymens zonder ervaring ben hoor hahaha maar het is mijn hobby en hobby's moeten ontspanning geven en geen doemsenario's opleveren.

Maar om nu meteen voor slacht te gaan vind ik ergens wel de meest wrede en makkelijke oplossing voor zo'n dier. ;( Dat zou ik never nooit kunnen. :n

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:21

Ik ben geen voorstander om een dier maar gelijk naar de slacht te brengen, dat voorop gesteld. Als de shet echt vals blijkt te zijn en echt om niks gemeen kan aanvallen dan moet er wel iets zijn in het koppetje. Denk ik niet gelijk aan tumor. Kan net zo goed een hele slechte opvoeding zijn of iets wat daar tussenzit. Daarnaast in korte periode al op diverse adressen is geweest met verschillende eigenaren. Dit komt het beestje dan niet ten goede. Kun je dan niet serieus gericht op zoek gaan naar iemand MET de bendigde verstand EN ervaring hiermee, dan zul je je verantwoording moeten nemen en niet je probleem weer bij een volgende eigenaar neer leggen, anders staat ie binnen no time weer te koop of alsnog naar de slager. Veiligheid voor de mens staat voorop, volwassen en kind.

Edit, door al dat verhuizen kan een slecht opgevoede shet getraumatiseerd worden. Alleen maar slechte ervaringen komt de opvoeding niet ten goede.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:55

Hoe komt het dat de advertentie niet te zien is?

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:57

Ik had interesse toen ik in de veronderstelling was dat de shet een grote maat was. Lijkt me erg leuk om hem weer handelbaar te maken en weet dat mijn kudde dit voor mij makkelijker zal maken. Hij zou dan ingereden worden en dan naar een goed tehuis worden verkocht. Ik zou hem niet houden.
Ik heb dus geen interesse, hopelijk een andere liefhebber wel.