Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
funnyhorses schreef:Dalena waarom doe je niet samen met iemand werken met je pony?
Dan sta je er niet zo alleen voor en samen is nog leuker ook.Vaak helpt het al als er een volwassene bij is die al overwicht naar ze uitstraald.
Geloof mij die kleintjes zijn echt zooooo slim en gehaaid,die weten precies hoe ze je te pakken kunnen nemen om met rust gelaten te worden.
TamaradB schreef:Iedereen bedankt voor de waardevolle tips, ik heb zin om morgen weer aan de slag te gaan.
Rodi schreef:...... Alle info stond in de advertentie en ik moest maar lezen als ik interesse had. Verder klikte het niet, want het is een poedersuiker shet! Erg jammer, want hier krijg ik het idee dat ze het beste voor heeft met haar shet, maar via marktplaats absoluut niet...
Als mensen gewoon eerlijk zouden zijn dan zou zo'n shetje ook niet steeds van eigenaar hoeven te wisselen, op deze manier is alleen maar de shet er de dupe van en rara wat raar dat het een vervelende shetlander is. Hij komt steeds bij mensen terecht die niet alles eerlijk over hem weten, zielig hoor.

,dat er ook vast een hoop mensen die hier in het topic hebben gereageerd ook via marktplaats hebben gereageerd en ik kan me voorstellen dat zoiets dan wel vervelend begint te worden.
funnyhorses schreef:Ik denk dat de ts alle vooroordelen wel een beetje zat is,dat er ook vast een hoop mensen die hier in het topic hebben gereageerd ook via marktplaats hebben gereageerd en ik kan me voorstellen dat zoiets dan wel vervelend begint te worden.
![]()
Zo slecht zal ts het niet voorhebben met de pony anders zou ze zich niet deze moeite en marktplaats moeite hebben genomen.
We kennen ts niet persoonlijk dus niet te snel iemand veroordelen hoor.
Pony komt vast goed terecht.
martine0503 schreef:funnyhorses schreef:Ik denk dat de ts alle vooroordelen wel een beetje zat is,dat er ook vast een hoop mensen die hier in het topic hebben gereageerd ook via marktplaats hebben gereageerd en ik kan me voorstellen dat zoiets dan wel vervelend begint te worden.
![]()
Zo slecht zal ts het niet voorhebben met de pony anders zou ze zich niet deze moeite en marktplaats moeite hebben genomen.
We kennen ts niet persoonlijk dus niet te snel iemand veroordelen hoor.
Pony komt vast goed terecht.
Toch denk ik dat je boven de vooroordelen dan moet staan. Zeker als je wil dat je shet nu wel op goede plek terecht komt. Als je het beste wil, moet je elke reactie waarbij interesse wordt getoond netjes beantwoorden. Eigenlijk hoop ik, tegen mijn principes in, dat er gekozen wordt voor de bestwil van de shet en zoals het nu gaat, is dat helaas maar 1 adres. Ik neem aan dat ik mijzelf niet verder hoef toe te lichten.
funnyhorses schreef:[/quote]Nou ik kan me de zeurberichtjes wel voorstellen via marktplaats hoor.![]()
Mensen lezen "gratis shet" en hup daar gaat weer een leek op af.Iemand die gewoon echt kundig is die weet wat het inhoud om een shet te houden,met al zijn/haar streken dan ga je ervoor en stel je niet veel vragen maar bied je jezelf aan voor een goed kundig huis.
Shetters zijn geen speelgoed voor de mens,en zoals ook mensen hebben dieren hun karakter en voorkeuren.Wij als mens klikken ook niet met iedereen,toch?
Dus iemand die écht serieus geïnteresseerd is die maakt gewoon duidelijke afspraken en haalt het dier op.
Ik kan me de frustraties wel voorstellen,je neemt een shet en vervolgens wijst het dier je helemaal af en kun/durf je er niks meer mee.Dat is niet leuk,zeker als je nog niet zo heel stevig in je schoenen staat tegenover paarden/pony's.
Weet je hoe ik mijn fjord heb gekocht?Ik ben naar de handelaar gegaan,zag daar mijn fjordje lopen,ben eromheen staan springen(letterlijk),heb aan d'r staart getrokken en d'r oren,heb hoefjes getild en verder nog heel gek gedaan.
En weet je waarom?Omdat ik toendertijd een 3 jarig dochtertje had die zulke dingen echt wel deed!
Dat dier stond zo braaf,liet alles met zich doen in die weide waar 20 andere paarden en pony's nog liepen,ze liep niet voor ons weg en deed niet lelijk.
Dát was het dier wat wij als gezin zochten,rijden heb ik niet eens gedaan,was toen niet belangrijk voor ons dat was bijzaak.En jongens wat zijn we nog steeds gelukkig met ons fjordenmuppie.
Zo lief en betrouwbaar dat ik echt denk dat ik zoiets nooit meer zal krijgen.
Wat ik dus wil zeggen is dat ik wel kan begrijpen hoe teleurgesteld ts zal zijn met dit dier want er zijn maar weinig mensen die bewust een "probleem paard" aanschaffen.Daar heb je ervaring en kundig inlevingsvermogen voor nodig.
Ik zou me ook niet kunnen ontspannen als er peuters/kleuters in de buurt van zo'n pony zouden lopen met dan misschien alle gevolgen van dien.
Dat zou ik never nooit kunnen.