Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Heleennn schreef:Ja zou ik normaal ook doen maar het deed zo'n pijn
mang schreef:Een band krijg je niet door aaien. Een band krijg je door een leider te zijn voor jou paard, alleen dan kan zij jou vertrouwen.. En een leider word je niet door te aaien en haar lieve woordjes in te fluisteren.
Tessa_ugo schreef:Weetje, jij bent super lief voor je paard. Te lief eigenlijk, dat is waardoor jullie nu onwijs vast lopen. Daarom verdien je een paard dat hier geen misbruik van maakt en minder 'uitprobeerderig' is qua karakter. Een paard die niet altijd de grens opzoekt en een minder consequente ruiter nodig heeft.
Ik denk dat het de juiste keuze is om haar te verkopen. Hoe zwaar het ook is, het is het beste voor jullie
Heleennn schreef:Ik zou niet weten waar ik een instructeur, instructrice vind die me wil helpen... Geen slecht idee om dat even op te zoekenMaar dan loop ik weer tegen het probleem aan dat er niet door andere mensen mag les gegeven worden op manege terrein...
Tessa_ugo schreef:Heleennn schreef:Ze doet het gewoon zo onverwacht als ik even niet kijk... en toen ik met het rijden gestopt was omdat ze zo liep te klieren wou ik haar nog een aai over haar bol geven en ze beet me gewoon.
Ai, sorry maar daar gaat het al mis. Stoppen ervaren paarden helaas altijd als dat ze gewonnen hebben.
Ik ga altijd door als ze gewoon domweg aan het klooien zijn, al wordt het mijn dood. Figuurlijk dan.
En als je haar dan ook nog een aai over haar bol wilt geven ervaart ze het helemaal als positief.\
Heleennn schreef:Ja ik zou het liefst van al gewoon paarden op stal bijrijden... En niet meer alle problemen van een eigen paard hebben. Met mijn vorig paardje kon ik lezen en schrijven, volgens mij heb ik toch een sorrt van trauma overgehouden aan heel het verhaal met mijn vorig paard en was ik ook gewoon nog niet klaar voor een tweede paard...
Heleennn schreef:Ik haat haat haat deze situatie, nu moet ik van mijn moeder nog zelf bellen om te zeggen dat de les niet doorgaat... Ik heb die les niet geregeld hoor... Ze moet maar zelf bellen! Ik ga echt niet lessen nu.
Ze is al bij de tandarts en DA geweest en is goedgekeurd.