Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Babootje schreef:Ik vind het op zich een goed idee van TS. Moet er wel de tijd voor nemen om het hem aan te leren, dat ie een tik krijgt op het moment dat ie achter de jaarling aan kan. Stroombanden worden bij honden al sinds jaar en dag gebruikt voor correctie; nooit gehoord dat er eentje als gevolg van het gebruik is overleden of zo. Ik denk dat het niet veel kwaad kan. Je kunt het iig proberen.
Gini schreef:Ik spreek mij niet uit over goed of slecht idee van TS, maar ik wil wel even de mensen die zeggen dat het "maar een stroomschokje is" even uit hun droom helpen.
De schok van een stroomband is zeker pijnlijk en voelbaar, zelfs op niveau 1. Als je met je hand aan schrikdraad komt of je paard met zijn gezicht, dan trekken jij en je paard meteen weg. De keel/hals is nog een veel gevoeligere plek. Ik wil niet weten wat er met luchtpijp en slokdarm gebeurd na meerdere stroomstoten. Ik vind dat dit dus ook niets iets wat je "even uitprobeert".
Kijk eens naar dit filmpje. Lachwekkend op het eerste zicht, maar kijk eens bewuster naar het filmpje. Zelfs op niveau 1 zie je al een duidelijk merkbare reactie, niveau 2 vind ik al heavy en verder...tja, moet ik niet zeggen zeker.En dit gaat dan om een mens. Iemand die bewust weet wat er gaat komen en dat ook kan rationaliseren, eigenschappen die dieren niet hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=_T9qiGCq ... re=related
ThreeFingers schreef:@russel
Dit is jouw tekst: Zelf aan de stroom blijven hangen thuis van omheinigen? Nou zeker wel! En of een paard het loodje kan leggen van te veel stroom? Nou zeker wel, op zijn minst een ritme stoornis, verdiep je daar eens in...
Natuurlijk kan een paard dood gaan van stroom, maar dan moet de hoeveelheid stroom die gegeven word wel erg hoog zijn, net als bij mensen bv op de elektrische stoel. Een paard gaat niet dood aan de stroom van een schrikdraad.
Ariebren schreef:Is dat voor honden stroombanden ook, een wettelijk voorschrift ??
. Ariebren schreef:Dat is Veerman, mijn dorpsgenoot.
Met andere woorden, een stroomband ??
Bij ondeskundig gebruik, levens gevaarlijk voor mens en dier.