Een paard dat 24/7 in de wei staat en niet gereden wordt ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjoppie

Re: Een paard dat 24/7 in de wei staat en niet gereden wordt ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:55

Ik geef je gelijk hoor. Ik zou daarvoor ook niet van smid veranderen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:05

Die bewering is best lachwekkend
Een paard 24/7 in de wei heeft uiteraard een luilekker leventje :D

JoviBan schreef:
Een paard behoefte aan actie, spanning en uitdaging??
Welnee.
In de vrije natuur betekent dit namelijk veelal het noodlot c.q. de dood.

Het enige waar onze paarden ons voor nodig hebben, voedsel, drinken, bewegingsruimte, kuddemaatjes en lichamelijke verzorging.
Rijden hoort daar absoluut niet bij. Paarden zijn fysiek gezien ook helemaal niet geschikt om bovenop te gaan zitten.

En bovendien, wanneer paarden het "nodig" zouden hebben om bereden te worden, waarom geldt dit dan alleen voor paarden? En niet voor bijv. koeien, schapen, geiten, die laat men toch ook gewoon lekker lopen. :D

Zo dus ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:29

mijn paardje staat ook 24/7 buiten in een kudde van 8-10 paarden en kan hier lekker paard zijn.
komt wel eens voor dat ik een periode wat minder tijd heb om te rijden, maar zou niet inzien wat hier voor het paard fout aan is.
stalgenootje van me rijdt hem ook nog tussendoor wel eens. en hij's niet te dik enzo dus zie het probleem hier niet van in..
En hij wordt goed in de gaten gehouden als ik er niet ben. als er iets is wordt ik meteen op de hoogte gebracht.
Dus denk dat hij eerder een 'Gouden plekje' heeft daar :D.. Zie het liever zo, dan paarden wat 5x per week gereden worden en de hele dag op stal staan en misschien 2uurtjes op de wei mogen per dag.. die zie je wat meer. dat hoeft voor mij weer niet :)

op de wei is overigens genoeg schaduw te vinden de hele dag door en ze hebben 2 mega grote kuilen in de wei waar de paardjes gezamelijk schuilen tegen regen/harde wind, etc.
dit geldt trouwens voor de zomermaanden. in de winter hebben ze beschikking tot paddock

Menna11

Re: Een paard dat 24/7 in de wei staat en niet gereden wordt ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:27

Zolang een paard soortgenootjes, genoeg ruimte, verzorging en eten heeft is dit zeker geen verwaarlozing.
Een paard kan hier zelfs gelukkiger mee zijn, al verschilt dat per paard wel.

Het ios pas verwaarlozing in mijn ogen als het paard te weinig ruimte heeft, geen schuilstal, geen gezelschap enz.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:05

Wat een dikke onzin :D
Zolang ze in een groep staan, heerlijk juist..
In een echt dazengebied kan ik me wel voorstellen dat het niet zo prettig is.
Ik vind overigens wel dat zo'n paard toch wel dagelijks even nagekeken moet worden. Ken ook mensen die hun paard het land op gooien en dan 4 maanden niet meer komen (paard zit vervolgens onder de schimmel en regenschurft), dat vind ik wel verwaarlozing.

Je hoort het wel vaker, zelfs paarden die ingeslapen worden omdat ze "ongelukkig" worden van alleen op de wei staan en niet hoeven werken (rijden dus, want je kunt natuurlijk nog op verschillende manieren met deze paarden werken).