Ik wens jou, PVD en natuurlijk je paard succes
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
potverdikkie schreef:Ik had aangeboden het kosteloos te doen, en dan blijf ik daar ook bij.
Inderdaad, ik stuur de eigenaar dan zeker niet weg! Ik wil haar eerst zelf met hem bezig zien.
En zij zal moeten leren omgaan met het paard. Ze heeft er niets aan als ik het zel klaar krijg, en ze vervolgens nog niet weet hoe ze ermee om moet gaan.
Maar eerst wil ik zien hoe zij met het paard omgaat.
En mocht het wel zo zijn dat ik hem af moet straffen dan doe ik dat waar ze bij is. Dan kan ze zien hoe het werkt.
Maar ik denk dat afstraffen hier niet nodig is. Hier ontbreekt het aan respect, en respect kun je niet afdwingen, dat moet je verdienen.
. En lastig zal het zeker zijn, leuk zal het ook niet zijn. Maar nodig...? Ja ik denk dat dat deel er gewoon echt bijhoort zoals PVD al zei.
. Who knowes.
laetitia schreef:TS heeft al meerdere malen aangegeven dat dit haar eerste paard is en dat ze onervaren is.
En dat ze voor alles open staat...
Dus waarom zou je haar wegsturen op juist het meest belangrijke moment? Kan best zijn dat paard en ruiter daarna beter met elkaar om kunnen gaan, maar als ruiter bijvoorbeeld verslapt in haar omgang met dit paard en paard weer onberekenbaar wordt moet ze toch júist weten hoe ze de verhoudingen recht moet zetten???
djune13 schreef:KiWiKo schreef:als de eigenaar wil leren............. dan moet die erbij zijn vanaf stap 1........
maar veel eigenaren denken het al te weten, en die willen een kant en klaar paard terug......
Ik denk denk niet dat een kant en klaar paard bestaat hoor.
djune13 schreef:KiWiKo schreef:ik durf bijna wel te beweren dat het dier een engeltje is bij PvD op stal
Dat zou heel goed kunnen... maar ik hoop van niet...
je wil niet weten hoevaak ik of PvD (denk ik) tot schande zijn gebracht in onze leermomenten..............