Help mijn paard is gestoord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:42

djune ik wil in ieder geval nog even zeggen, petje af dat je het toch gaat proberen met een dier waarvan het gemakkelijker was geweest hem retour afzender te sturen.

Ik wens jou, PVD en natuurlijk je paard succes ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:43

PVD: wanneer ga je er naar toe?

En TS: goed dat je het niet zomaar opgeeft en hulp inschakeld!
Lijkt me doodeng zo'n onberekenbaar paard...terwijl je toch om zo'n dier gaat geven.

Ben heel benieuwd naar de bevindingen van PVD! Ga het even volgen...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:44

ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat verlopen met het paard! houden jullie ons wel op de hoogte?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:44

soms moet de eigenaar er niet bij zijn........... want soms is het ernstig lastig voor een puppiepennie eigenaar om te zien dat hun hartedief een pak op zn sodemoeter krijgt./.........

beteer is dan om eigenaar dit stukje niet mee te geven en dan vevolgens de eigenaar zo te instueren dat dit nooit meer hoeft te gebeuren

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:44

potverdikkie schreef:
Ik had aangeboden het kosteloos te doen, en dan blijf ik daar ook bij.
Inderdaad, ik stuur de eigenaar dan zeker niet weg! Ik wil haar eerst zelf met hem bezig zien.
En zij zal moeten leren omgaan met het paard. Ze heeft er niets aan als ik het zel klaar krijg, en ze vervolgens nog niet weet hoe ze ermee om moet gaan.
Maar eerst wil ik zien hoe zij met het paard omgaat.
En mocht het wel zo zijn dat ik hem af moet straffen dan doe ik dat waar ze bij is. Dan kan ze zien hoe het werkt.
Maar ik denk dat afstraffen hier niet nodig is. Hier ontbreekt het aan respect, en respect kun je niet afdwingen, dat moet je verdienen.

De eigenaar wil niet wegstuurd worden en weet ook dat zij een deel van het probleem is... onervarenheid en paardje die geen respect heeft...
De eigenaar wil wel leren...

KiWiKo

Re: Help mijn paard is gestoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:47

als de eigenaar wil leren............. dan moet die erbij zijn vanaf stap 1........

maar veel eigenaren denken het al te weten, en die willen een kant en klaar paard terug......

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:48

KiWiKo schreef:
als de eigenaar wil leren............. dan moet die erbij zijn vanaf stap 1........

maar veel eigenaren denken het al te weten, en die willen een kant en klaar paard terug......

Ik denk denk niet dat een kant en klaar paard bestaat hoor.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:49

gelukkig heeft iedereen een andere mening hierin Kiwiko ;). En lastig zal het zeker zijn, leuk zal het ook niet zijn. Maar nodig...? Ja ik denk dat dat deel er gewoon echt bijhoort zoals PVD al zei.

Het is natuurlijk mogelijk dat de TS met haar gedrag en reactie en het missen van signalen het paard (onbewust) verergerd heeft..Mocht zoiets gebeuren weet ze gelijk dat ze het NOOIT meer zo ver moet laten komen.

Maar goed dit is op de feiten vooruit lopen, misschien is hij wel een engeltje bij PVD :D. Who knowes.

Het beeld van de eigenaar dat ik heb is er een die niet zo gemakkelijk de handdoek in de ring gooit, en wel open staat voor
leren. Want anders was ze al lang vertrokken van bokt na die tirades over haar heen :Y)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:50

naaah........... ik heb gruwelijk veel vraag gehad naar kant en klaar :D :D

bijna de standaard vraag :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:51

en je hebt die dan toch wel doorgestuurd naar de supermarkt he :D. Daar staat heel veel kant en klaar _O- .
Verpakt wel te verstaan.

KiWiKo

ik durf bijna wel te beweren dat het dier een engeltje is bij PvD op stal :)

sonjim

Djune13, ik ben blij om te lezen dat je inziet dat het aan beiden ligt en niet alleen aan het paard, er zijn zo veel mensen die het op het paard afschuiven, toppie.

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:53

KiWiKo schreef:
naaah........... ik heb gruwelijk veel vraag gehad naar kant en klaar :D :D

bijna de standaard vraag :)

Ik dacht dat me mijne kant en klaar was, ondertussen ben ik al wijzer geworden.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:54

TS heeft al meerdere malen aangegeven dat dit haar eerste paard is en dat ze onervaren is.

En dat ze voor alles open staat...

Dus waarom zou je haar wegsturen op juist het meest belangrijke moment? Kan best zijn dat paard en ruiter daarna beter met elkaar om kunnen gaan, maar als ruiter bijvoorbeeld verslapt in haar omgang met dit paard en paard weer onberekenbaar wordt moet ze toch júist weten hoe ze de verhoudingen recht moet zetten???

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:55

Djune, heel veel succes met het oplossen van het probleem.! Het was zeker niet makkelijk, en er zitten hier zeker een aantal mensen op bokt die duizend keer hetzelfde gaan roepen. Super dat je toch doorgezet hebt. Ook heel goed dat pvd gaat komen, ik hoop dat jullie het samen kunnen oplossen!

@ KWK, ik ben het op sommige punten met je eens en op sommigen niet, maar wil je alsjeblieft stoppen met die ontzettend lange puntrijen? Drie puntjes zijn wel genoeg :P

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:56

KiWiKo schreef:

Dat zou heel goed kunnen... maar ik hoop van niet...

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:57

laetitia schreef:
TS heeft al meerdere malen aangegeven dat dit haar eerste paard is en dat ze onervaren is.

En dat ze voor alles open staat...

Dus waarom zou je haar wegsturen op juist het meest belangrijke moment? Kan best zijn dat paard en ruiter daarna beter met elkaar om kunnen gaan, maar als ruiter bijvoorbeeld verslapt in haar omgang met dit paard en paard weer onberekenbaar wordt moet ze toch júist weten hoe ze de verhoudingen recht moet zetten???

dank u

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:57

Lijkt mij idd een goed plan om erbij te blijven, wees er op voorbereid dat hij misschien wel even op zijn plaats gezet moet worden en dat dat er niet altijd even leuk uit ziet. Paarden onder elkaar zijn ook geen lieverdjes als het om rangorde gaat.
Ik wens jullie alledrie heel veel succes de komende periode.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:58

djune13 schreef:
KiWiKo schreef:

Waarom niet? Dan is wel in één klap duidelijk wat/wie het probleem is ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:58

djune13 schreef:
KiWiKo schreef:

Ik denk denk niet dat een kant en klaar paard bestaat hoor.

jahoor die bestaan wel......... laag in het bloed gefokte weinig teperament hebbende niets zeggende huis tuin en keuken paarden die op een leuke manier beleerd zijn......
heb je het kant en klare paard :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:59

zo,nou als jij die weet te staan??
heb nog maar zo weinig kant en klare paarden om me heen gezien, wat een opvoeding moeten de meesten nog hebben zeg!

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:00

Zoals ik reeds zei, het zijn vrouwen die het probleem zijn bij mijn paard... maar mijn onervarenheid zal ook wel een deel van de schuld zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:02

djune13 schreef:
KiWiKo schreef:

waarom?

l omdat jij dan het probleem in deze blijkt te zijn??

meid dat is nul schande hoor........ dat hoort erbij :) je wil niet weten hoevaak ik of PvD (denk ik) tot schande zijn gebracht in onze leermomenten..............

hoort er allemaal bij............

leermomenten zijn pas een schande als je ze onbeleerd voorbij laat gaan!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:05

ach ja,iedereen moet leren met paarden om te gaan toch?
hoe vaak ik wel niet gebeten en getrapt en geplet ik ben in het verleden.. wil je niet weten joh,
hoe langer je met de paarden om gaat hoe meer je over heen leert..
komt wel goed :D

maar ehm wacht es...gaat dit paard nou naar pvd toe dan?

maar als ie het daar niet doet dan ligt het misschien wel aan de stal waar het paard nu staat?
jullie gaan wel eerst gewoon bij haar kijken toch?

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:10

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit afloopt....

Ik heb zelf ook een dominante merrie die helemaal over mij heen liep. Zag de signalen niet en wou graag 'vriendjes' zijn. Op een gegeven moment wordt het van kwaad tot erger. Nou is mijn paard bij lange na niet zo vervelend geweest als die van jou, maar madam had geen respect meer voor mij en denderde gewoon door mij heen. Sinds ik goede lessen heb (in zowel rijden als grondwerk) gaat het nu goed! Ik leer mijn paard te begrijpen en ze wordt steeds makkelijker en vriendelijker. Ik heb een heel ander paard nu. En wat heel belangrijk is, ik heb er eindelijk weer plezier in! Eigenlijk vroeg ze om leiderschap. Dat kreeg ze destijds niet, dus nam ze zelf het heft in handen. Buitenrijden en wandelen is nog een project op zich, maar gaat hopelijk ook ooit goed komen :Y)

Succes!