Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bertie schreef:Dat was nou net een voorbeeld waarbij je vaak ziet dat een paard inderdaad een mep krijgt.
Vanuit het mensenslachtoffer wel begrijpelijk, want het kan echt zeer doen. Maar de mep is voor het paard totaal onbegrijpelijk.
Want als iemand zó dicht bij een paard staat dat dat paard op je voet kan staan, dan kan dat paard je voet niet zien.
Paard stapt dus volledig per ongeluk op je voet. Is zich van geen kwaad bewust, en krijgt (naar zijn idee) 'zomaar' een lel.
bertie schreef:En tot slot: waarom in vredesnaam zou een paard op je af willen komen? Dan is er toch iets niet in orde met de verstandhouding. Des te meer reden om dáár aan te werken, en niet te gaan slaan.

Citaat:WolinLotte schreef: In de röntgen ruimte was zo'm k*tmuts van een assistente die haar wel even wilde aanpakken, want m'n merrie wilde niet graag stilstaan, tussen alle apparaten. Toen heb ik dat achterlijk mormel even goed verteld dat als ze dat nog keer zou flikken, ik de kop van haar romp zou trekken.

DendroFleur schreef:Ik ben het er niet mee eens dat je een paard niet mag straffen omdat hij op je tenen staat. Ten eerste staan ze dus te dicht op je want tenslotte zijn de meeste voeten geen meter lang.

) Als hij niet luistert krijgt hij een waarschuwing en luistert hij dan nog niet krijgt ie een tik..
Miss_Malfoy schreef:
Miss_Malfoy schreef:
colunder schreef:Ik schop niet met de punt van mijn voet in zijn buik ofzo hoor!!
Ik schop met de binnenkant van mijn voet tegen zijn kont!
Alleen als hij mij wil schoppen!
Ik beschuldig ook niet gelijk iedereen die zijn paard een keer een schop heeft verkocht. Want zoals ik al zei, het ligt aan de situatie. Als het paard jou schopt, en raakt, vind ik dat je best een trap terug mag geven om aan te geven dat dit pijn doet. En dan inderdaad tegen zn kont met de binnenkant van je voet ofzo. Maar ik bedoel meer, ik heb ook wel eens mensen gezien die keihard met de punt van hun voet tegen de buik van hun paard schopten, en dat vind ik gewoon echt niet kunnen...
Citaat:Wij liepen tegen een probleem aan met de rechtergalop, wilde niet aanspringen of met moeite, vaak overkruisd, advies: probeer aan de longe zonder (tegenwerking van) ruiter. Nou ik heb alle zeilen moeten bijzetten, was blij dat de instructrice op het terrein was en aanwijzingen gaf, ben al geen longeerwonder, sterker nog, heb er een hekel aan. Maar toen hij op mij af kwam bokken heb ik wel de zweep erover gehaald. Daardoor bleef hij in ieder geval uit mijn buurt. Al met al heeft het gevecht 15 min geduurd, zodra hij een heel rondje galop had gedaan, de hemel ingeprezen, wortel erin geduwd en aan de hand uitgestapt. Zweet stond op mijn rug, buiten adem maar wel goed geëindigd.
Hem nooit meer gelongeerd
Maar waarom hij zo uit zijn panty gaat tijdens het longeren, heb geen idee, hij is ook echt boos dan.
Verder is er geen noodzaak om hem te longeren dus laat het zo of denk je dat ik dit wel moet oppakken?

Ik sla liever niet, maar als het moet dan moet het.. En dan meteen zo goed dat het nooit meer herhaald hoeft te woren