Paard is 'boos' op me

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unicumW

Re: Paard is 'boos' op me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:13

bij ons op stal gaan ze ook gewoon een uur of 6 per dag buiten in de winter, en ja ze lopen de weide kapot, maar elke zomer staat er weer volop gras.. is inderdaad een kwestie van goede wei onderhoud, en niet maar 1 kleine wei hebben Knipoog

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:17

Als je maar durft.....en boeren durven het al niet eens te proberen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:39

Bij ons gaan de stalpaarden (we hebben maar 1 kudde die 24/7 buiten staat, de rest staat binnen van nov t/m april), maar sinds vorig winterseizoen (en nu gelukkig ook weer), mogen ze toch enkele uren dagelijks het land op, hoor. En wij staan nog wel op veengrond, wat nou niet echt makkelijk is 's winters Sigaar . Van het voorjaar slepen ze het land weer recht en groeit het gras wel weer aan. Heeft deze zomer ook prima gewerkt en ik ben allang blij met deze vooruitgang. Go jij! Go jij!
Wat is nou belangrijker? Dat je paarden even lekker er uit kunnen of dat je land netjes blijft, terwijl daar oplossingen voor zijn, zeker in het voorjaar. Ja

Het valt me ook op dat hier in de omgeving steeds meer paarden 's winters buiten staan overdag. Terwijl er ook jaren zijn geweest dat je bijna geen paard zag. Blijkbaar is er toch een verschuiving gaande Go jij! Go jij! . Ben daar echt heel erg blij om. Nu de rest nog. Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:26

jelle2005 schreef:
En als er dan toch mensen zijn die denken dat ze het zo goed weten snap ik niet dat sommigen zeggen dat hun paard 24/7 op de weide staat maar dat ze er niet elke dag komen...

Waarom richt je je dan niet met die opmerking op die ene persoon, die blijkbaar niet elke dag naar haar paard gaat? Ik ken eigenlijk helemaal geen mensen die niet dagelijks naar hun paard op het land gaan of ze regelen iets anders qua toezicht (ik kijk ook regelmatig bij anderman's paarden bij ons en bovendien gaan de staleigenaren ook minstens 2x per dag op de squad naar alle paarden en schapen kijken).

Overigens hebben er bij ons paarden op stal gestaan, waarvan de eigenaren helaas ook niet elke dag kwamen. Die paarden stonden dan rustig 3 dgn binnen. Kregen wel hun eten van de stalbaas, maar het was uiteindelijk niet hun verantwoordelijkheid om die paarden beweging te geven. Ik kan me daar nog kwaad over maken, dat je zo met je paard om kan gaan!!! Gelukkig is het nu niet meer aan de orde. Dus ook dat gebeurt en ik heb dat meerdere malen gezien in mijn leven. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:24

unicumW schreef:
bij ons op stal gaan ze ook gewoon een uur of 6 per dag buiten in de winter, en ja ze lopen de weide kapot, maar elke zomer staat er weer volop gras.. is inderdaad een kwestie van goede wei onderhoud, en niet maar 1 kleine wei hebben Knipoog

Laat mij raden, .... zandgrond. Knipoog

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:41

Er zijn zoveel paarden die op stal staan en dan vooral swinter's , denk maar aan pensionstallen enzovoorts.
Soms kunnnen ze gewoon niet op de wei, en dan snap ik het probleem. je kan niet 24 uur bezig zijn met je paardje.

Dit meisje probeert alleen een oplossing te vinden voor haar 2,5 jarige dat betekent dus dat ze wel iets wil veranderen. Het is ook nog eens een ongelukkige situatie omdat meerendeels van de paarden niet van haar zijn.

Ik vind ook dat vooral zo'n jong paard weidegang nodig heeft... kijk in de buurt of je iets kan vinden/ regelen?

sucses ermee!!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:11

ik denk dat het door de beweging komt.. 2x per week 15 minuutjes is best wel kort... en voor de rest alleen wandelen..? Slapen
Ik denk dat ze meer beweging nodig heeft Clown
Veel succes~!. Ojah tis niet banketstaaf of boos bedoeld Knipoog.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:44

russel schreef:
unicumW schreef:

Laat mij raden, .... zandgrond. Knipoog

Mijn paarden lopen ook buiten in de winter en ook ik heb weer volop gras in de zomer. En nee, geen zandgrond. Hier hebben we moorgrond, wat ook echt niet ideaal is.
Maar dan nog, als het niet weer aan zou groeien, zou ik het opnieuw inzaaien. Ik ga mijn paarden toch niet hele dagen binnenhouden omdat ik te beroerd ben mijn grond te onderhouden?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:18

Diablo, zo zie ik het dus ook. En als het dan ECHT niet kan, dan zorg je maar voor een paddock. Maar je paard hele dagen opsluiten om deze reden(en), vind ik dus onacceptabel. En al helemaal bij jonge paarden.

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:03

Eerlijk gezegt kan ik me niet voorstellen dat een paard vanwege rubberbedekking ''boos'' tegen je doet. Als het zo doorgaat, zet haar dan is eventjes in een andere stal zonder rubberbedekking kijken of ze het dan ook doet. Dan weet je of het daar aan ligt. Is ze buiten de stal wel lief tegen je?

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:41

Ik heb 2 paarden en 1 pony en ik heb zelfs voor mn pony een verzorgstertje omdat ik anders niet genoeg tijd heb ovoor de andere 2 verkoop er een stel is beter voor iedereen.....

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:32

Ik snap dat het hard aankomt al dit commentaar, omdat je zóveel moeite doet voor je paarden!
En ook zeggen idd veel mensen dat je paarden helemaal geen weidegang krijgen, maar dat krijgen ze normaal gesproken toch wel, als er geen blubber is?
waarom je paard boos is, weet ik ook niet. en ik denk dat het nu wel duidelijk is dat je niet alles in je eentje kan, waardoor je paarden misschien niet het fijne leven hebben wat ze verdienen.
Maar om nu te zeggen dat ts haar paarden verwaarloosd..?
ik ben het er wel mee eens dat je misschien wat paarden moet verkopen, vooral omdat het gewoon echt te veel is voor jou. en daar hoeven je paarden niet onder te lijden

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:54

Het ligt volgens mij gewoon aan die rubberbedekking.
Probeer haar is in een normale stal te zetten,
doet ze dan nog boos tegen je?
En; is ze buiten stal gewoon normaal tegen je?
Want als dat zo is dan ligt het niet aan jou.

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:44

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.
Ik zou ze nooit van me leven weg doen, het zijn je paarden, en die wil je natuurlijk houden.
aangezien ze al je tijd opslokken is er niet meer wat je kan doen, en als je (ongeveer) 6 paarden een kwartier per dag laat lopen (ik weet niet zeker, maar bijvoorbeeld) ben je natuurlijk al anderhalf uur bezig, en dat dan zonder borstelen, stallen doen, enzovoort...
24 uur is gewoon te weinig in jou geval...
mischien moet je je boze paardje wat meer aandacht geven, mischien zijn vertrouwens oefeningen iets voor je?
dan zou je mischien kunnen doen dat je ieder paard om de dag een half uur beweging geeft.. het scheelt in totaal natuurlijk qua tijd niet veel (half uur in 1 dag of 15 min. in 2 dagen bedoel ik) maar mischien is het wel handiger...
Anders zou ik het ook niet weten... Iniedergeval... Mischien kan je even met je ouders of iemand die er veel verstand van heeft om de tafel gaan om te bedenken wat je kan doen...een soort schema maken ofzo ? Vork

Iniedergeval veel succes, het komt echt allemaal wel goed. Je moet gewoon goed nadenken. Koe

Groetjess!! Haha!

P.S. voor de anderen, ze verwaarloost haar paarden niet, ze doet alles wat ze kan, een meer in gewoon onmogelijk Boos!

P.P.S. Heb je niet een leuke vriendin ofzo die je een paar keer in de week wil komen helpen?? Das mischien leuk voor de paardjes, en gezellig voor jou xD