En als ik wegga krijgt ie ook een knuffel, das standaard.
Maar dan eet ie gewoon verder
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ja, Silence is precies zo.
. 
..
..
. Dat ik echt denk van, hoe kom je daar nou weer bij!
Zijn hoeft het zelf niet, maar het is natuurlijk wel "aandacht van haar mens en dus van haar".
Die wordt dus regelmatig doodgeknuffeld, de merrie alleen als ze er om bij me komt en heeel af en toe doet ze dat es.

Als jij gewoon een goede leider voor je paard bent maakt wel of niet knuffelen echt geen kont uit, vind dat erg kort door de bocht gesteld.
:P
)
:P 

kjoetie schreef:Ik vind niet dat heel knuffelige combinaties meer tegen dominantieproblemen aanlopen, dat is van zoveel meer afhankelijk dan puur knuffelen. ik zie juist ook vaak problemen bij de niet-knuffelaars die hun paard niet genoeg vertrouwen om hem echt dichtbij te laten komen, en daardoor ook geen vertrouwen krijgen van hun paard. Als jij gewoon duidelijk aangeeft wat kan en wat niet kan, in alle facetten van het omgaan met je paard, is er niets aan de hand. Zo weet mijn merrie heel goed dat ze me mag terugkroelen, maar zonder tanden aangezien ik geen paard benAls jij gewoon een goede leider voor je paard bent maakt wel of niet knuffelen echt geen kont uit, vind dat erg kort door de bocht gesteld.