Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:58

Ik doe het inderdaad ook pas als hij erom vraagt.
En als ik wegga krijgt ie ook een knuffel, das standaard.
Maar dan eet ie gewoon verder Knipoog

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:09

wahahaha ,
dat doe ik ook & hij eet ook verder, alleen soms kijkt die even op van hee ga je weg?!
en dan eet hij weer verder ROFL

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:12

Clown Ja, Silence is precies zo.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:25

hahaha Tong uitsteken

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:53

Ik denk dat het per paard verschillend is, de ene houdt niet zo vn knuffelen en de ander wel! Zo heb ik ene paardje op stal die je gewoon lekker moet poetsen en rijden maar verder lekker laten eten, ja een kroel en een aai een kee rmaar dan is mevrouw het ook wel zat.

Maar meneer de buurman (winston) die in zijn stal staat is dól op knuffels, lekker in de stal zijn hooi eten terwijl ik op hem lig (zonder iets) en lekker op hem hang vind ie heerlijk, of zijn hoofd op me schouder gaat ie lekker kroelen, of dan drukt ie zijn neusje in je buik dat je je armen om zijn hoofd moet slaan, en hoe meer hoe beter haha *LOL*.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:15

Vanochtend heb ik nog even heelijk mijn vzpony 'doodgeknuffeld' Clown
Het is ook zo'n heerlijke kroeldoos, geeft kusjes, legt zijn hoofd op mijn schouder als ik zijn hoofdje poets met een zachte borstel, tja dat kan ik niet weerstaan hoor Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:07

Hahaha, Mas, zo eentje heb ik ook. Haha!
Vooral de momenten dat hij zijn hoofd op mijn schouder legt of met zijn lipjes mijn wang of nek of weet ik veel wat aflebbert.... Zo zoet en dan knuffel ik absoluut mee, hoor. Lovers

innetrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:46

Ach ik zou me er niet druk omgaan maken.. Ik ben ook geen knuffelpersoon maar ik denk niet dat de paarden er last van hebben..

OwimPowerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:42

Nou heb ik wel een enorme GVR van 1.82m, en ben ik zelf 22 jaar...

Maar die paardengekte blijft er denk ik levenslang in zitten... Overdags denk ik zo'n 50 tot 80 % alleen maar aan m'n paard en wat ik hem kan bieden zodat hij een verschrikkelijk fijn leventje heeft, en als ik savonds mijn ogen sluit dan droom ik snachts gewoon lekker verder.

Ik knuffel hem iedere dag, maar het is een heel lief paard dat veel toe laat... Heb geen idee of hij het werkelijk zo fijn vind als dat 't lijkt... Maar neem wel aan dat alstie me echt vervelend had gevonden, dat hij na een jaar tijd toch wel een kick had gegeven! Sterker nog, hij heeft in een jaar tijd nog nooit wat geflikt. Is een keertje weg gesprongen onder 't rijden, maar schrok toen van iets en had hem toen nog maar heel kort. En met de tijd mee is hij een heel stuk tot rust gekomen, dus doe ik toch wat goed?!

Ik denk dat paarden wel degelijk houden van een lekkere knuffel, misschien niet allemaal maar dat zal dan wel aan het karakter liggen.

Al met al, doodknuffelen? Volgens mij vinden paarden het in het algemeen heeeeerrrrlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:46

Yvke wordt echt boos als ze geen aandacht krijgt Huilen van het lachen ..

Die pest ik niet met een knuffel Haha! ..

Moet wel zeggen, dat je ook van die dood-knuffel-mensen hebt, dat je zo'n paard echt ziet kijken van 'wat mot dat' .. En die dan overal gaan lopen verkondigen dat ze zoooo'n goede band hebben met hun paard Haha! . Dat ik echt denk van, hoe kom je daar nou weer bij!

Maargoed, dat is verder ook niet mijn probleem..

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:17

ik doe het alleen als mijn paard dat zelf wil Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:17

ook die van mij word blootgestelt aan knuffels

ze staat 24/7 in de groep op de wei , is de helft van de tijd een modderkroket
vlechtjes , setjes en andere onzin komen niet bij haar in de buurt, als ik een dekje onder het zadel mik is het al veel

maar een knuffel, sja dat waardeert ze zeer, ze komt ook echt naar je toe , hoofd op je schouder, onder je arm , tegen je aan
en niet alleen bij mij, ook bij de pensioneigenaar, mede pensionners en de kids van mijn pensionhouder , welke ook mijn jonge paard lekker poetsen etc
het is nu eenmaal zo dat sommige paarden leven voor aandacht en de knuffels en lichamelijk contact nodig hebben
en een ander paard niet ,
maar ergeren aan iemand die knuffelig of juist niet knuffelig is ?
snap niet waar je je dan druk om maakt Clown

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:15

Ik erger me hoogstens aan mensen die een paard knuffelen dat er duidelijk niet van gediend is. Maar als een paard het duidelijk waardeert, waarom niet?
Mijn merrie is niet van het knuffelen, onze ruinen wel. Moet ik alleen uitkijken dat ik niet "teveel" aandacht geeft aan de heren, want dan is madam natuurlijk wel beledigd Knipoog Zijn hoeft het zelf niet, maar het is natuurlijk wel "aandacht van haar mens en dus van haar". Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:34

Ik heb een merrie en een ruin, de merrie vindt een aai wel leuk, maar liever geen gehang. Mijn ruin daarentegen is zo'n oude vrijdoos, die doet niet liever, als het kon, zat ie aan je vastgeplakt Haha! Die wordt dus regelmatig doodgeknuffeld, de merrie alleen als ze er om bij me komt en heeel af en toe doet ze dat es.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:10

Ah neee ik hou ervan mijn hafje te knuffellen! Haha!
hij heeft er ook heel veel behoefte aan,
Soms wou ik dat ie een teddybeer was! Bloos

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 01:25

wat mij opvalt is dat mensen die niet knuffelig zijn, ook vaak paarden hebben die niet knuffelig zijn. aangeleerd gedrag?

mijn ruin van tien houdt niet zo van dat gerommel, hij eist respect en eromheen hangen hoort daar niet bij. een aai of lekkere flinke kriebel is af en toe best welkom, maar samenzijn door even bij hem te staan en te praten vindt hij veel prettiger.
mijn vijfjarige merrie houdt het midden, de ene keer MOET je aan d'r zitten en de andere keer mag je naast haar staan, ze vertelt zelf wel wat ze wil of niet. dat wisselende is zowiezo typisch voor haar, en imo ook meer een merrie- dan een ruinending.
mijn 2,5 jarig ruintje vindt het meestal wel prettig om aangehaald te worden, komt ervoor staan en geeft ook aan waar je dan moet frutten. niks mis mee ook.

verder vind ik het opvallend dat juist die knuffelige combinaties vaak ook te maken hebben met bijterigheid of het probleem van het paard dat niet aan de kant gaat wanneer je erlangs wilt. met knuffelen leer je een paard een hoop over jezelf, meer dan alleen het feit dat je kan knuffelen. een hoop mensen vergeten dat, en vinden flink kroelen heerlijk maar het paard mag niet bijten... misschien iets om over na te denken...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 08:54

Ik vind niet dat heel knuffelige combinaties meer tegen dominantieproblemen aanlopen, dat is van zoveel meer afhankelijk dan puur knuffelen. ik zie juist ook vaak problemen bij de niet-knuffelaars die hun paard niet genoeg vertrouwen om hem echt dichtbij te laten komen, en daardoor ook geen vertrouwen krijgen van hun paard. Als jij gewoon duidelijk aangeeft wat kan en wat niet kan, in alle facetten van het omgaan met je paard, is er niets aan de hand. Zo weet mijn merrie heel goed dat ze me mag terugkroelen, maar zonder tanden aangezien ik geen paard ben Haha! Als jij gewoon een goede leider voor je paard bent maakt wel of niet knuffelen echt geen kont uit, vind dat erg kort door de bocht gesteld.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:14

What about paardjes die je zoveel komen knuffelen dat je daar moe van word? Tong uitsteken:P
(nee.. word ik nooit moe van hoor!)

Check Alex:
Mijn man aait (na 3 kwartier alex te hebben geknuffeld) eventjes een ander paard, duuwd meneer zichzelf gewoon tegen hem aan! Tong uitsteken )
Heeerlijk ding!
Afbeelding

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:17

Ach, wat lief, die oogjes helemaal dicht Lovers

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:21

jaaa, lieff he? En dat terwijl mijn man hem negeert Tong uitsteken:P

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:23

ik knuffel ook met mijn pony's maar zet daar geen kracht bij Lachen
en ook ik steek mn paardjes in setjes omdat ik dit gewoon leuk vindt staan Lachen

ik zie er niks mis in hoor Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:37

kjoetie schreef:
Ik vind niet dat heel knuffelige combinaties meer tegen dominantieproblemen aanlopen, dat is van zoveel meer afhankelijk dan puur knuffelen. ik zie juist ook vaak problemen bij de niet-knuffelaars die hun paard niet genoeg vertrouwen om hem echt dichtbij te laten komen, en daardoor ook geen vertrouwen krijgen van hun paard. Als jij gewoon duidelijk aangeeft wat kan en wat niet kan, in alle facetten van het omgaan met je paard, is er niets aan de hand. Zo weet mijn merrie heel goed dat ze me mag terugkroelen, maar zonder tanden aangezien ik geen paard ben Haha! Als jij gewoon een goede leider voor je paard bent maakt wel of niet knuffelen echt geen kont uit, vind dat erg kort door de bocht gesteld.

ik dénk dat je me verkeerd begrijpt. ik scheer nl niet alle 'knuffelaars' over één kam, zelf heb ik dus twee ponies die over het algemeen nogal knuffelig zijn, vooral de jongste.

ik ben het met je eens dat veel niet-knuffelaars het ook gelijk onprettig lijken te vinden als het paard een keer te dicht komt en bijv. een duwtje geeft van affectie. mensen zien dat niet. aan de andere kant zijn er dus ook veel knuffelaars die niet zien wanneer hun paard geen trek heeft in knuffelen. paarden onderling beperken hun knuffelen tot speciale momentjes, ieder paard laat zien wanneer wel en wanneer niet. dat is een stukje gedragskennis en het weten te identificeren van kleinere signalen.
knuffelen op zich heeft niks met leiderschap te maken, het ene paard doet het graag, het andere minder. zo hoor je ook vaak dat paarden die hun hoofd tegen je aanleggen dominant zijn. grote onzin natuurlijk, mijn veulen zeurt ook bij de grote bazen om een kroelbeurt en krijgt die ook nog. andersom is het idem dito. en bij mij doet hij het ook, terwijl onze relatie en verhouding hartstikke optimaal is.

waar ik wel op doelde, is dat veel knuffelaars die constant aan hun paard zitten hun dier daarmee irriteren, zonder dit te merken. dit levert vaak miscommunicatie op, in de zin van het paard dat aangeeft er geen trek in te hebben, met een baas die toch doorgaat. sommige signalen van het paard worden daarin zelfs geïnterpreteerd als affectie zonder dat te zijn. mensen die graag knuffelen denken al snel dat dat ook voor hun paard geldt, terwijl dat soms ook gewoon niet het geval is. bij die gevalletjes zie je vaak een bepaalde bijterigheid. ook mensen die veel knuffelen maar hun paard niet leren dit zachtjes te doen (terwijl het paard het knuffelen wél als prettig ervaart), hebben nog weleens te maken met bijtertjes of paarden die niet voor ze aan de kant gaan. immers, elke vorm van fysiek contact wordt als prettig ervaren, en een paard is slim genoeg om zich te leren dat gedrag in mensen te stimuleren.

ik hoop dat het zo wat duidelijker omschreven is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:43

Die van mij heeft soms ook zoiets van, wat mot dat? Dan laat ik het dus maar zitten. Wat hij wel leuk vind is kusjes geven. Dan zie je ook direct wat voor bui hij heeft. Als hij kusjes geeft alsof ik z'n schoonmoeder ben, dan laat ik hem met rust en ga ik met een ander paard tutten, maar als hij enthousiast is gaan we lekker tutten natuurlijk.
Wat wel grappig is, z'n maatje heeft z'n deur pal naast zijn deur, en heeft op die manier het kusjes geven opgepikt. Als Michiel er niks van bakt, komt hij echt zo'n megasmakkerd geven met een gezicht van: "Kom maar hier, die snoepjes zijn aan Michiel niet besteed, aai mij, aai mij!"
En als ik dat dan doe, word Michiel weer jaloers, want "die klojo van hiernaast is lager in rang, je moet mij die snoepjes geven, komaar, ik doe al kusjes geven."
Een heerlijk stel dus. Clown

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:51

Ik ken een paardje die totaal niet graag geknuffeld wordt,
maar soms is het wel goed eens te tonen dat je er voor ze bent... en al bij al zie je dan wel dat het niet graag geknuffelde paard de knuffel toch wel waardeert,

ik snap wat je bedoeld,
zo het 'bekakken' van je paard met de setjes en al het knuffelen is er over... omdat het vaak niet gemeend is Knipoog

een af en toe gemeende knuffel denk ik dat door ieder paard wel geaprecieerd wordt!

de ene inderdaad al liever dan de andere..

xxx Florrtje

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:56

Ik werd gister door mijn paard doodgeknuffeld, wat vind je daar dan van?
Ik stond bij haar in de stal en ze heeft me compleet besnuffeld, op me gesteund, wat gelebberd hier en daar, en ik stond te genieten.
Denk dat ze het toch ergens wel lekker vinden Lachen