Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EskeGirl schreef:FancyMug schreef:Schoppen is volgens mij helemaal niet normaal meer.
Schop je een kind als hij iets doet wat niet mag ?? Nee
Schop je dan een paard dat iets doet wat niet mag ??
Wat is het verschil tussen een kind en een paard? 500 kilo en 4 levensgevaarlijke hoeven
Ayasha schreef:FancyMug schreef:Schoppen is volgens mij helemaal niet normaal meer.
Als je er geen boetes en gevangenisstraffen voor zou krijgen zou ik daar zo nu en dan weinig problemen mee hebben.
bruintje123 schreef:FancyMug schreef:Schoppen is volgens mij helemaal niet normaal meer.
Mijn volwassen paarden nemen de veulentjes inderdaad even apart.
Gaan op de bank zitten met een glaasje ranja en gaan dan uitleggen waarom ze teleurgesteld waren in het gedrag van hun kleine.
Charlottewie schreef:Absoluut niet, het heeft helemaal geen zin om je paard te slaan of iets. Hier worden ze alleen maar raar van, natuurlijk is het belangrijk om duidelijk te maken wie de baas is maar vertrouwen is de basis voor alles.
saddledancer schreef:Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'raar' worden van schoppen.
En tuurlijk is vertrouwen fijn. Maar als ik zoals vanmiddag bij een van de jonge hengsten de stal in loop om te voeren en meneer begint uit ongeduld te steigeren en rond te springen?
Kan hij erop vertrouwen dat ie een trap te pakken heeft![]()
Hij heeft allang geleerd dat hij stil hoort te staan als ik in de stal ben, maar moet er af en toe nog even aan herinnerd worden, zo blijft het voor ons allebei gezellig
palousa_boy schreef:Waarom zouden ze raar worden? Of leg dat "raar" eens uit
Hier zie ik weinig verschil, alleen dat ze na de correctie wel doen wat ik wil en daarvoor niet.
Tinky12 schreef:palousa_boy schreef:pakt een blaasje ranja.. Met een rietje uiteraard, want ik heb aan het vorige gesprek slechts 2 tanden overgehouden..
Dsus psaard, wat ging er het vorige gesprek mis?
De ranja was teveel aangelengt met water...ja...dat was het vast
EskeGirl schreef:khalid schreef:ik moet eerlijk bekennen dat ik wel eens een schop heb verkocht... maar niet zomaar hoor dan moeten ze echt wel heel stout zijn! Maar heb vaak het idee dat zo'n schop ook niet echt helpt, maar ja, het lucht op.
Dat is dus niet goed, je mag nooit schoppen uit woede of frustratie.
khalid schreef:ik moet eerlijk bekennen dat ik wel eens een schop heb verkocht... maar niet zomaar hoor dan moeten ze echt wel heel stout zijn! Maar heb vaak het idee dat zo'n schop ook niet echt helpt, maar ja, het lucht op.
khalid schreef:goed is het niet nee, maar ik denk dat de meerderheid het toch wel eens heeft gedaan of dit nu terecht was of niet.