Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
biscaya schreef:Als je kijkt naar de natuur van paarden dan is schoppen iets wat met regelmaat voorkomt..Echter alleen als daar al zeker 3 waarschuwingen aan vooraf gaan..Het gaat in fases bij paarden en een trap van een paard naar een soortgenoot toe komt nooit zomaar uit de " lucht" vallen..Een paard zal schoppen als er echt geen andere mogelijkheid meer is..Ik denk dat je je dit goed moet bedenken voordat je een schop uitdeelt..
biscaya schreef:Als je kijkt naar de natuur van paarden dan is schoppen iets wat met regelmaat voorkomt..Echter alleen als daar al zeker 3 waarschuwingen aan vooraf gaan..Het gaat in fases bij paarden en een trap van een paard naar een soortgenoot toe komt nooit zomaar uit de " lucht" vallen..Een paard zal schoppen als er echt geen andere mogelijkheid meer is..Ik denk dat je je dit goed moet bedenken voordat je een schop uitdeelt..
pipplover schreef:ik vind schoppen niet normaal als je dat doet als straf, natuurlijk kan je een keer echt goed kwaad zijn en wil je het echt goed duidelijk maken maar ik vind dat meer de kant van mishandelen op gaan.
Ananiem schreef:Het verschilt denk ik ook per situatie, maar schoppen lijkt me geen goed middel om je paar snel vooruit te laten gaan, zelf zou ik eerder een klein tikje met de zweep geven, al weet ik er niet veel van af lijkt dat me duidelijker en minder pijnlijk voor een paard dan steeds trappen in zijn buik, maar dit is natuurlijk mijn mening.
Bowen schreef:Waratje schreef:Hij is gevaarlijk (voor de meeste mensen) omdat hij wel vrij gemakkelijk in de aanval gaat en dan ook heel snel is.
Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Hij vertoond grote stress en wil echt weg, de bedreiging blijft maar komen en dan pas klapt hij er even op. En echt alleen maar om die ruimte te creeeren die hij zo hard nodig heeft. De schade blijft dan ook beperkt tot die hap op het hoofd.
Paard heeft nog net geen neonverlichting op zijn hoofd die verteld dat hij dit echt niet meer trekt zo en niet anders meer kan. Daar wordt gewoon niet op gereageerd.
Eikenbos schreef:biscaya schreef:Als je kijkt naar de natuur van paarden dan is schoppen iets wat met regelmaat voorkomt..Echter alleen als daar al zeker 3 waarschuwingen aan vooraf gaan..Het gaat in fases bij paarden en een trap van een paard naar een soortgenoot toe komt nooit zomaar uit de " lucht" vallen..Een paard zal schoppen als er echt geen andere mogelijkheid meer is..Ik denk dat je je dit goed moet bedenken voordat je een schop uitdeelt..
Dat is zeker niet altijd waar. Ik zie hier regelmatig hoe ontzettend smerig sommige paarden naar elkaar slaan. Zonder enige waarschuwing vol in de aanval. Niet speels, maar met volle kracht en goed gemikt. Daar gaat geen waarschuwing aan vooraf.
biscaya schreef:Francieen schreef:Vandaag draaide m'n veulen z'n kont naar met toe, toen heb ik d'r voor d'r kont geschopt
Waarom niet haar achterhand omzetten Door draaiende beweging te maken met touw ter hoogte van de flank? Dit zodat ze jou weer moet facen . .