papagroom schreef:Wat ik hier nog een beetje mis is dat als je een schop geeft,of welke straf dan ook,je wel gewoon moet doorgaan met waar je mee bezig was,want ander heeft het weinig effect,,,voorbeeldje ,,,,,,je hebt een paard met een grondige hekel aan de ontwormingsspuit,,,,,bij het toedienen probeert het van alles om er onder uit te komen,en in uiterste wanhoop probeert ze je met haar voorbenen weg te slaan.....deze krijgt van mij natuurlijk een rotschop,maar vervolgens gaat gelijk de spuit er in......stel dat je helemaal geschrokken besluit om (voorstelbaar) de pasta dan maar door de musli te roere,dan had het hele gebeuren gen enkele zin,en heeft het paard alsnog gewonnen.....ergo is dus wel....zorg altijd dat je als winnaar uit de strijd komt!
Als mijn paard raar doet om de wormenspuit dan gaan we een stapje terug ipv met een hoop gedoe het er toch in proberen te mikken.
Dan gaan we eerst weer wat werken aan de wormenspuit mag bij je hoofd komen, hou je hoofd eens netjes laag, als het echt lastig gaat oefenen we eerst eens met bv wat appelmoes in een spuit.
Waarom zou je hierover een gevecht met je paard aangaan die je moet winnen? Waarom het zo ver laten komen dat je paard zulk gedrag moet vertonen, je het geen andere mogelijkheid meer geeft?
Ik zou het niet als verlies zien om dan een andere strategie te kiezen, als dat spul er echt in moet op dat moment gaat het door de musli en ga ik in de aankomende dagen hard bezig met acceptatie van dat soort zaken.
Dan heb ik namelijk al wat steken laten vallen, heb ik niet goed voorbereid en dat is mijn fout, niet die van het paard.