Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Francieen schreef:Waratje schreef:Twee keer is niet "vaak", maar wel 1x teveel. Paard kreeg de kans om het een tweede keer te doen, dus baas heeft niet opgelet.....
Klopt, maar hoe wil jij zien dat een paard op je voet gaat staan,
Francieen schreef:Waratje schreef:Twee keer is niet "vaak", maar wel 1x teveel. Paard kreeg de kans om het een tweede keer te doen, dus baas heeft niet opgelet.....
Klopt, maar hoe wil jij zien dat een paard op je voet gaat staan,
Waratje schreef:Door je ogen EN je verstand te gebruiken. Paard weet dondersgoed waar zijn/haar voeten uithangen en ook waar die van jou uithangen. Dus leer de signalen te zien en wees het paard voor.
Waratje schreef:Wat ik zeg, 1x op de voet van de baas gaan staan kan, de tweede keer is de fout van de baas, want je bent dan gewaarschuwd. Bij de eerste keer zorg je dat je voldoende indruk maakt op je paard dat dit ontoelaatbaar gedrag is en daarna smoor je dat slag ideeen in de kiem zodra je ziet dat er een idee opkomt in het koppie. Daarnaast geef je ook duidelijk aan welk gedrag WEL gewenst is en beloon je dat ook, waar het zinvol is.
Bij mij mag er ook veel, inclusief pootjes optrekken en (beperkt) draaien, maar altijd met respect voor waar ik sta.
Elena, ik bedoel vooraf corrigeren om situaties te voorkomen. Ik ben een groot fan van voorkomen van risico-situaties
Pocca_Locca schreef:YoutuberPMP schreef:Ook komt daar nog bij dat als dit zou werken een politiepaard ook geen zin zou hebben.
Je denkt toch niet dat een politiepaard onder de indruk is van een schop van een relschopper. Deze paarden hebben geleerd om hiervoor niet bang te zijn. Als je een gewoon paard regelmatig schopt zal deze dezelfde houding aannemen en echt niet naar je gaan luisteren.
Het heeft alles met hiërarchie te maken en schoppen zal je echt geen hogere status geven bij een paard.
juist!!!dat is even een behoorlijk briljante quote!
my god, dit lijkt mij wel het allerbeste laatste woord.
Francieen schreef:Malyma schreef:@Bowen, dat vind ik goed verwoord en, helemaal mee eens.
@Francieen, van hard opvoeden "krijg je de fijnste paarden"? Klinkt nogal tegenstrijdig
Waarom? Als je van jongs af aan doordrukt wat je niet wilt hebben, doen ze dit vaker niet meer. Dus moet ke streng zijn.