Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:09

maar dan alsnog moet je met dat ding het land uit, ook overmorgen Haha! Haha! en als hij zich losrukt......... hoe ga je dat dan oplossen???

Ik zou me ook terugtrekken uit een discussie als ik de antwoorden niet kon geven die gevraagd werden door de persoon die je door het slijk wil halen omdat die wel oplossingen heeft

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:11

whaha grappig dit Tong uitsteken
jullie moeten er samen heengaan volgens mij...dan kunnen jullie elkaar laten zien hoe het dan wel moet.

is dat geen ideetje?
want dit word wel heel erg een welles-nietus spelletje Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:12

ach......... getrut altijd met die dieren.......... ding moet gewoon meelopen, is niks raars aan Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:13

Dat is duidelijk, maar als jij het nou doet maak ik foto,s er van.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:16

KiWiKo schreef:
ach......... getrut altijd met die dieren.......... ding moet gewoon meelopen, is niks raars aan Lachen

whaha ik ben gek op trutten...heerlijk!!

ben benieuwd naar het filmpje,dat zal wel heel wat duidelijkheid gaan scheppen denk ik zo Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:16

jij weet hoe ik met paarden omga marleen, ik heb jou ooit eens geholpen met voetjes geven met jouw paard weet je nog?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:17

Ja en dat werkte gelijk,hup geen getrut geven die poten haha.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:19

heerlijk topic hier zeg, ben idd ook wel benieuwd naar het filmpje Lachen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:22

JoviBan schreef:
Kiwiko, de quick fix die jij wilt, is er niet. Ja, het paard plat drogeren en vervolgens meenemen de wei uit, da's dan het enige.

Vanwaar die haast trouwens? Waarom wil je dat het paard NU de wei uitloopt? Waarom niet morgen, of overmorgen?
Je zat/zit niet alleen tegen mij aan te drammen, maar zo ben je dus ook met paarden, blijkt wel. 'Kiwiko wil het NU'.

Resultaten met clickeren duren overigens ook geen week. Je kunt binnen een kwartier al dingen voor elkaar krijgen.
Ik vertelde je wat ik in een week tijd met mijn pony bereikt heb. Dus niet dat dit een week heeft geduurd, maar dat het een week geleden is dat we zijn begonnen.

Even voor arguments sake (en ik zweeer je dat ik dat fout heb geschreven Clown ). Stel hij heeft een wond, da wil hem zien. Of hij heeft in de draad gehangen, whatever. Dan zal je toch op een of andere manier een fjord moeten vangen zonder dat je arm uit de kom gerukt wordt wil je het dier kunnen behandelen.

Ik denk zelf ook als TS hem "op zijn plek zet" met het jouplekmijnplek, en daarna hem een cursus speed clickeren geeft het zal lukken. Niet binnen een kwartier, dan is ze nog aan het rennen waarschijnlijk. Haha! Maar er zal toch een x een grens gesteld moeten worden om hem te kunnen handelen.

En alleen van een wormenspuit zo over de pis gaan...Ik weet het niet. Het kan uiteraard, ik zeg nooit nooit, dat heb ik in 28 jaar knollen ook wel geleerd. Zet desnoods een cameraatje ergens neer, als je denkt dat er lui zijn die je paard lopen te klieren. Of zet een roundpen uit in de wei, jaag hem daarin en ga aan de slag. Maar er zal iets moeten gebeuren wil TS dit jaar nog van haar paardje kunnen genieten lijkt me. Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:24

KiWiKo schreef:
maar dan alsnog moet je met dat ding het land uit, ook overmorgen Haha! Haha! en als hij zich losrukt......... hoe ga je dat dan oplossen???

Ik zou me ook terugtrekken uit een discussie als ik de antwoorden niet kon geven die gevraagd werden door de persoon die je door het slijk wil halen omdat die wel oplossingen heeft

Nog één keer dan, speciaal voor jou: CLICKEREN.
Als je dat goed doet, dan rukt het paard zich niet meer los.

Btw, ik trek me niet terug uit deze discussie, 'k ga de rest van de avond lekker naar buiten.
En ik hèb je de antwoorden gegeven. Maar het dringt niet tot je door blijkbaar en ervaart dat als "door het slijk halen". Verward
Fijn discussieren met jou.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:27

Zo heb alle pagina's doorgespit en wat een gezeik die laatste paar. Ik ben het wel met Kiwiko eens dat net NU moet worden opgelost en niet morgen of overmogen. HALLO ze kan het al een maand lang niet, denk dat morgen of overmorgen echt geen verschil maakt hoor.
Ben erg benieuwd naar het filmpje
Laatst bijgewerkt door Onali op 30-06-08 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:28

lief, met klickeren rukt hij zich nog steeds los Haha! Haha! en ja, ik ben heel bekend met klickeren, en dat heeft geen invloed op een fjord die weet hoe sterk hij is...........

dus nogmaals............. hoe ga je het oplossen, want dat dier moet naar stal omdat inderdaad bijvoorbeeld de va komt, want hij heeft in zijn lompigheid door het hek heen gedenderd........

hoe ga ja dat dier duidelijk maken dat hij nu met jou meemoet en zich niet los mag rukken Knipoog

en over door het slijk halen........... zie je post op de vorige bladzijde even jongedame!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:32

En voor het clickeren zal ie toch moeten weten dat het de bedoeling is dat ie blijft staan. Anders loopt ie nog met zijn middelste hoef omhoog keihard weg.

Clickeren helpt ja zeker, maar er zit hier nog een probleem dat met alleen clickeren niet opgelost gaat worden. Want heeft TS zich ondertussen in clickeren verdiept? Gaat ze zich verdiepen in of heeft ze ervaring met Natural Horsemanship? Is geen aanval, alleen interesse. We kunnen wel roepen clickeren en NH, maar als dat voor haar loze kreten zijn heeft het weinig zin.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:33

wat een getuttel Bloos
het is jammer dat die met andere paarden in de wei staat, anders wist ik het wel.
mijn haflingerhengst flikte dat ook.
oke als je wilt lopen , loop dan maar.
ik met een longeerzweep erachteraan, tot die doodmoe was, hij kon bijna niet meer lopen van moeiigheid Haha!
was ook de eerste en de laatste keer dat die het deed.
nooit geen problemen meer mee gehad.

niet mee lopen?
1e beste paal die ik tegenkwam, bond ik hem aan vast en liet hem de hele middag staan Clown
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 30-06-08 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:34

Ts heeft duidelijk géén zin om een tik te geven.

Peerd dat naast me staat en mijn leven even in gevaar brengt door er ongecontroleerd vandoor te gaan... wordt van mij toch echt even op zijn plek gezet. Voor de rest ben ik werkelijk veel te braaf voor paarden Knipoog

Het gezever over clickeren vs mep is onzin, beide zullen samen gaan in dit geval. Bekrachtigen van het goede gedrag en strak straffen van gevaarlijk gedrag. Wegrennen als je een paard vasthebt noem ik namelijk gevaarlijk en das dus gedrag dat ik liever niet zomaar negeer. Daarnaast blijf je uiteraard bekrachtigend werken: druk loslaten, aai geven. Maar eerst moet het paard wel braaf zijn, je kunt het niet omgekeerd forceren door eerst te aaien...

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:35

Hoi hoi,

Laat ik ook maar reageren want het gaat over mijn paard.
Bedankt voor al jullie reacties zeg!
Aan sommige heb ik echt wat!
Bij sommige heb ik een idee van jaa oke........??
Want hem gaan slaan en schoppen?
Dat vind ik geen goed idee dan kom ik never nooit meer bij hem in de buurt Sigaar

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:35

goed gedrag belonen, en stout gedrag bestraffen............. volgens mij werkt het alleen maar zo Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:36

PatriciAap schreef:
Hoi hoi,

Laat ik ook maar reageren want het gaat over mijn paard.
Bedankt voor al jullie reacties zeg!
Aan sommige heb ik echt wat!
Bij sommige heb ik een idee van jaa oke........??
Want hem gaan slaan en schoppen?
Dat vind ik geen goed idee dan kom ik never nooit meer bij hem in de buurt Sigaar

I rest my case.............. Verdrietig

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:36

KiWiKo schreef:
goed gedrag belonen, en stout gedrag bestraffen............. volgens mij werkt het alleen maar zo Knipoog

mee eens Haha!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:37

ik kom net dit topic binnenvallen. ik ben erg benieuwt naar het filmpje. ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zal proberen of ik aan de hand van het filmpje misschien nog wat tips kan geven. ben natuurlijk geen expert ofzo, maar heb wel eens zo'n 'geval' meegemaakt..

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:38

KiWiKo schreef:

Ben ik het mee eens.
Maar als ik nu het slechte gedrag bestraf kom ik weer heel lang niet in de buurt.
Dat vind ik wel een probleem
Want het is niet me bedoeling om maar te doen wat hij wil..
Wat een gedoe zeg.

PatriciAap

aliesjeh schreef:
ik kom net dit topic binnenvallen. ik ben erg benieuwt naar het filmpje. ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zal proberen of ik aan de hand van het filmpje misschien nog wat tips kan geven. ben natuurlijk geen expert ofzo, maar heb wel eens zo'n 'geval' meegemaakt..

Filmpje komt zo Lachen

Birdie60

filmpje?

edit: dacht al, mee door alle bladen doorgeworsteld en geen filmpje gezien Duivel

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:40

Patricia ik lees in je profiel dat hij nog erg jong is. Juist nu moet je hem duidelijk makne dat JIJ de leider bent. op dit ogenblik steekt hij echt zn middelvinger naar jou op. Nu kan je hem echt niet met snoepjes overreden, hard aanpakken en nee niet helemaal lens slaan maar zeker hem laten merken dat jij hier niet gediend van ben.
Mijn fjord liep onder het longeren weg, mooi dat ik met mijn 100 kilo aan de longeerlijn ging hangen en hoe snel hij stopte. Tuurlijk is pijnlijk, maar dan moet hij luisteren. Nu doet hij het niet meer.
Als jij hem niet hard durft aan te pakken laat iemand anders het dan doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:42

PatriciAap schreef:
KiWiKo schreef:

Ben ik het mee eens.
Maar als ik nu het slechte gedrag bestraf kom ik weer heel lang niet in de buurt.
Dat vind ik wel een probleem
Want het is niet me bedoeling om maar te doen wat hij wil..
Wat een gedoe zeg.

en daar ga je de fout in......... het paard komt niet in je buurt omdat hij het wel lekker vind zo.........

en als hij een keer in wel in de buurt komt, dan rukt hij zich toch los??

ding lacht zich helemaal tonnetje rond om mensen op dit moment......

En ik denk dat dit niet aan jou is om op te lossen, ik denk dat je er deskundige hulp bij moet halen die jou leert met dit dier om te gaan