Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:Maar misschien ook wel
poes schreef:Miss_Malfoy schreef:(Weet niet of je nog steeds op die schop die ik gaf doelt, maar het was IN een gevaarlijke situatie.)
Paard stond al stil en jij stond er al naast, het was dus echt wel erNAVoor het paard dan toch... Verdiep je eens in hoe een zoogdier leert en welke mechanismen daarbij aan het werk gaan, dan kun je veel efficiënter trainen
Zoezi schreef:Ik vraag me altijd af wat nu echt een op hol geslagen paard is.
Is dat A. Een paard die er galoperend vandoor gaat maar je blijft er nog wel opzitten
Is dat B. Een paard die niet kan galoperen, maar wel vol wegdraaft maar je blijft er nog wel opzitten
Is dat C. Een paard die weg galopeerd/of draaft en je valt er af en meneer staat stil.
Is dat D. Een paard die er vandoor gaat, jij ligt er af en je paard is niet meer terug te vinden?
Ik heb B. al een aantal keren meegemaakt. De ene noemt het geluk, de andere goed gevoel van evenwicht![]()
Hoe dan ook, geen pretje!
Ninx schreef:Zoezi schreef:Ik vraag me altijd af wat nu echt een op hol geslagen paard is.
Is dat A. Een paard die er galoperend vandoor gaat maar je blijft er nog wel opzitten
Is dat B. Een paard die niet kan galoperen, maar wel vol wegdraaft maar je blijft er nog wel opzitten
Is dat C. Een paard die weg galopeerd/of draaft en je valt er af en meneer staat stil.
Is dat D. Een paard die er vandoor gaat, jij ligt er af en je paard is niet meer terug te vinden?
Ik heb B. al een aantal keren meegemaakt. De ene noemt het geluk, de andere goed gevoel van evenwicht![]()
Hoe dan ook, geen pretje!
Dat is geen van allen eigenlijk....
Een paard dat echt op hol slaat is een paard in paniek, zit 'stuck' in zijn vluchtreactie (en niet in draf of een handgalopje, maar een rengalop of de uiterste snelheid die het paard paard op dat moment op die plek kan maken).... en hulpen hebben weinig tot geen vat meer op het paard. Een erg extreme situatie.... vele situaties die ik hier heb gelezen zijn wel beangstigend, maar illustreren geen op 'hol geslagen' paard. Een aantal mensen hebben dat meegemaakt, en het beangstigende moment waarop je voelt dat je 'nul komma nul' controle kunt uitoefenen is doodeng!
Silence schreef:Heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt dus kan er niet over meepraten. Schrikken zal ik zeker wel.
Waar ik in dit topic wel verschrikkelijk van schrok is de reactie naar het paard toe van barvrouwke.Citaat:Daar ben ik eraf gesprongen en heb hem toch een rotschop verkochtCitaat:En na nog 3 schoppen opgestapt
Dat vind ik dus gewoon verschrikkelijk om te lezen.
Logisch dat je paard er de tweede keer weer vandoor ging.
Als jij hand in hand met iemand loopt en jij wilt persé ergens anders heen en deze persoon wil dat niet en geeft jou een rotschop, dan loop je toch ook niet zomaar zonder pardon netjes en rustig hand in hand verder.
Ik schrik gewoon van reacties als deze, dat mensen zo op hun paard kunnen reageren.
Natuurlijk mag je hem op zijn plaats zetten, hij moet weten dat ie fout zat, maar in mijn ogen doe je dat nooit, maar dan ook nooit met schoppen.