Valse shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Valse shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:33

brave bert ZONDER ballen ROFL

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:03

Allereerst heb niet alles gelezen want je beginpost is mij overduidelijk.

Wat ik mij als eerste afvraag is hoe je er bij komt dat zulke dingen typisch shetten gedrag zijn?

Verder zie ik absoluut geen levensgevaarlijke en al helemaal geen valse pony. Maar een dominante pony waar niet de aandacht, tijd en opvoeding aan besteed is die de pony nodig heeft.

Heb er dan ook een hekel aan als zulke deiren worden afgeschilderd als vals.

Met voldoende tijd aandacht en vooral opvoeding zal de pony binnen de korste keren veranderen van gedrag.

En vergis je niet, niet elke pony is geschikt om alleen als grasmaaier te dienen. Ook shetten kunnen de behoefte hebben aan regelamtig wat leuks te doen en op pad te gaan.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:04

maar ladpr,
nu doet ze dat ook. heel veel aandacht en trainen? Dus nu gaat het geloof ik goed toch ? Lachen
gelukkig maar!
maar ik begrijp je berichtje op zich ook wel

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:06

LADPR schreef:
Allereerst heb niet alles gelezen want je beginpost is mij overduidelijk.

Misschien had je het dan toch maar moeten doen Lachen had je dit bericht kunnen besparen Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:06

Misschien wel misschien ook niet

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:10

LADPR schreef:

Ik denk van wel, je trekt namelijk een conclusie obv mijn eerste post en ben heilig van mening dat ik mijn shet niets bied, niet opvoed en er niks mee doe. Kort door de bocht en onjuiste conclusie, heet dat.

Een pony die fazanten in de wei opvreet, trekkers aanvalt en zijn weidemaatje in elkaar ramt zonder reden, is wel degelijk vals, punt. Aan mij de taak hem bij te spijkeren, dat zonder meer. Maar ga niet oordelen enkel en alleen op een beginpost Lachen

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:10

LADPR schreef:
Wat ik mij als eerste afvraag is hoe je er bij komt dat zulke dingen typisch shetten gedrag zijn?

Het is toch echt shetten gedrag hoor! Mijn kolossen komen niet stiekem van achteren aangeslopen en bijten me vervolgens in mijn kuiten. Nee zeg, dan moeten ze bukken, daar word je moe van.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:12

Pensionnetje schreef:
LADPR schreef:

Het is toch echt shetten gedrag hoor! Mijn kolossen komen niet stiekem van achteren aangeslopen en bijten me vervolgens in mijn kuiten. Nee zeg, dan moeten ze bukken, daar word je moe van.

hahahahhaa
ohnee stel je voor!!
straks ga je nog zweten...

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:12

Barmat schreef:
LADPR schreef:

Ik denk van wel, je trekt namelijk een conclusie obv mijn eerste post en ben heilig van mening dat ik mijn shet niets bied, niet opvoed en er niks mee doe. Kort door de bocht en onjuiste conclusie, heet dat.

Een pony die fazanten in de wei opvreet, trekkers aanvalt en zijn weidemaatje in elkaar ramt zonder reden, is wel degelijk vals, punt. Aan mij de taak hem bij te spijkeren, dat zonder meer. Maar ga niet oordelen enkel en alleen op een beginpost Lachen

Oh god, vreet ie ook al fazanten op? Bertje, eerste carnivoor onder de paarden!
Jeeh zeg, voed em eens op Vork

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:16

Barmat, nee het is niet kort door de bocht. Ik zeg helemaal niet dat je hem niks bied ik zeg dat je hem dus te weinig opvoeding gegeven hebt, niet dat je hem hebt laten verpieteren.

Een pony vals noemen die simpelweg de opvoeding en aandacht al die begin van zijn leven heeft gemist want dat begrijp ik uit jou verhaal dat hij als jonge pony bij zijn vorige eigenaar nooit in handen kwam vind ik echt grof en belachelijk. Die pony heeft niks kwaads in de zin die pony is simpelweg in de wat en weet niet waar hij aan toe was. Daarom gedroeg hij zich zo.

Om dan maar lekker af te schepen als de pony was vals is lekker makkelijk hoef je niet bij jezelf na te denken of je de dingen misschien anders had moeten aanpakken, nee schuif het lekker gewoon op het dier af.

Pensionnetje: Sorry hoor een goed opgevoede shet doet dat soort dingen niet, dus nee dat is geen typisch shetten gedrag.
Laatst bijgewerkt door LADPR op 14-04-08 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:16

Jahman Barmat, stel nou eens een opvoedplan op. Kunt die arme fazanten toch niet zomaar laten opvreten door zo'n bijtend onderdeurtje. Haha!

EDIT: wel handig met Kerst, hoef je Bert maar op pad te sturen en je kerstmaal is binnen.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 14-04-08 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:16

Hij had gisteren een jonkie in zn bek ja Ja

Maar hij eet ze niet echt op hoor, hij schudt er alleen maar mee ROFL De veren vliegen je in de rondte, hij wordt er WOEST op, dat ze zomaar door zijn weide lopen, en mamma fazant maar op zn kop pikken...... ach, het brengt wat leven in de brouwerij.. en het houdt de reeën uit de wei gelukkig, want die maakten de boel toch maar stuk Tong uitsteken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:18

Oh men... dat was toch wel een foto waard geweest denk ik...

*krijgt allerlei beelden van woest schuddende shetlander, met furieus pikkende fazand op hoofd in een bedje van rondvliegende veren* (om maar even in de kerstmaalsfeer te blijven)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:20

Misschien moet ik hem gaan verhuren tijdens het jachtseizoen ROFL

Maar dat is de reden waarom ik hem maar een Jollybal gegeven heb, dan kan hij daar maar mee gaan schudden (doet hij ook) en niet met een jonge fazant) Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:20

mwah...dat is geen shettenkwaaltje hoor ,dieren doodmaken Knipoog

we hebben eens met verbazing staan kijken hoe mijn pony een eend doodtrapte,hem door de lucht smeet en er doodleuk gewoon echt moes van maakte Knipoog
honden zijn ook niet veilig,die worden ook rigoreus de wei uitgebonjourd..

je hebt gewoon een heel slim dier in je wei staan, tegen de tijd dat hij doorheeft dat meewerken leuk is zul je denk ik heel veel plezier met hem hebben

Daphna

het klinkt misschien heel cru.. maar ik zou hem inruilen bij de slager voor een lief paardje! Je kan moeite doen om zijn gedrag te veranderen, je kan hem ook inruilen voor een lief paardje... Bert zijn leven is goed geweest, je kan nu een ander LIEF paardje een goed leven geven!

Edit: spellingsfoutje
Laatst bijgewerkt door Daphna op 14-04-08 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Pensionnetje

LADPR schreef:
Pensionnetje: Sorry hoor een goed opgevoede shet doet dat soort dingen niet, dus nee dat is geen typisch shetten gedrag.

Als eerste is het misschien verstandig toch eens het gehele topic door te lezen.
En ja de pony is vals. Wat niet inhoudt dat het niet te corrigeren is. Maar ieder paard dat zich zo gedraagd is op dat moment vals. Nu kun je discussieren over wat de exacte omschrijving van vals is, maar dat laat ik graag aan de Neerlandicus over.

En nee, een goed opgevoedde shet of om het eender welk aander paard, doet dit niet.
Dus nogmaals lees het topic door. En ja, shetten heb hun eigenaardigheden, zoals arabieren, tuigers en koudbloeden dat ook hebben. Leuk toch?

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:22

Barmat schreef:

Maar dat is de reden waarom ik hem maar een Jollybal gegeven heb, dan kan hij daar maar mee gaan schudden (doet hij ook) en niet met een jonge fazant) Haha!

Pff, kan hij mijn jonge hengst niet komen terroriseren? Zodat hij eens een koekje van eigen deeg krijgt? Dan blijft de wild stand op pijl, jouw kuiten zijn tijdelijk veilig en ik ben rijp voor het gesticht Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:24

Daphnezz schreef:
het klinkt misschien heel cru.. maar ik zou hem inruilen bij de slager voor een lief paardje! Je kan moeite doen om zijn gedrag te veranderen, je kan hem ook inruilen voor een lief paardje... Bert zijn leven is goed geweest, je kan nu een ander LIEF paardje een god leven geven!

Misschien heb je gelijk... maar ik probeer nog eventjes het goede in Bert los te maken Knipoog

Zo niet, dan hebben we deze zomer BBQ ROFL

*grapje he*

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:26

Veel sterkte ermee of anders eet smakelijk!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:26

Paarden rookvlees? Als het van Bertje komt en je wilt een hap van je broodje nemen, bijt ie terug! Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:27

Zijn we dan ook uitgenodigd voor de bbq?

*oeh, morbide, duikt weg voor de bokt-reakties*

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:27

Pensionnetje: Wat jij beschrijft is wangedrag dat heeft niks met een ras te maken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:27

Pensionnetje schreef:
Barmat schreef:

Pff, kan hij mijn jonge hengst niet komen terroriseren? Zodat hij eens een koekje van eigen deeg krijgt? Dan blijft de wild stand op pijl, jouw kuiten zijn tijdelijk veilig en ik ben rijp voor het gesticht Haha!

En dan filmen, misschien is het wel iets voor alternatieve film ofzo?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:28

Maanling schreef:
Zijn we dan ook uitgenodigd voor de bbq?

*oeh, morbide, duikt weg voor de bokt-reakties*

Hij is dik zat voor een bokt BBQ hoor ROFL