Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suleilitha schreef:Aannames en suggesties, voortkomend uit jaloezie, daar draait het om helaas.
Het had weinig gescheeld of ik had laatst zelf een strafblad, omdat ik mijn paard een (welverdiende!!!) tik gaf en hij binnenkort, nu vier jaar oud, wedstrijden gaat lopen. Een en ander werd ook verkondigd door een stel van die bakrandruiters.
En hoezo een paard NIET als speeltje??? Het is toch een soort speeltje, omdat paardrijden een hobby is en het paard bedoeld is voor vrijetijdsbesteding... en daar is niks mis mee!!!!
Zo en nu ga ik mijn eigen speeltje treiteren...
Yamcha schreef:Idd.
Ik zal het eens overleggen
) imaudy schreef:Kijk daar is het nieuwe projectje van de PennyPatrouille al Haha!
suleilitha schreef:Gezien de ervaring die veel van de miepjes in dit topic hebben, zeg ik daar volmondig ja op. Dertien en veertienjarigen die zelf geen geld hebben bijvoorbeeld, en dus geen paard kunnen kopen maar klakkeloos mensen veroordelen die zich dat toevallig wel kunnen permitteren, já!!!
teneerste ben ik niet echt 14 hoortita schreef:suleilitha schreef:Gezien de ervaring die veel van de miepjes in dit topic hebben, zeg ik daar volmondig ja op. Dertien en veertienjarigen die zelf geen geld hebben bijvoorbeeld, en dus geen paard kunnen kopen maar klakkeloos mensen veroordelen die zich dat toevallig wel kunnen permitteren, já!!!teneerste ben ik niet echt 14 hoor
Ten tweede als je een baan heb, wil dat niet zeggen dat je automatisch een paard kunt onderhouden.
ten derde ik heb wel ervaring aangezien ik 22 jaar rij en daarvan 15 jaar een eigen paard heb...je kunt daar uit afleiden dat ik dan nog paar jaar paardjes verzorgd heb.
Ik veroordeel hem niet om het finaciele plaatje maar aan gebrek aan kennis en zijn vreselijk arrogante houding tov manege en leasepaarden.
Ik heb mijn pony ook eerst 5.5 jaar geleasd voordat ik hem kocht en ik had gewoon les en ging gewoon op wedstrijd.
Bovendien heb je nu goede FNRS manege's die wedstrijden organiseren op elke niveau dus vaak heeft een manege iid paar goede leerpaarden.
Tja Petertje zou daar niet gelijk op mogen hij moet eerst fatsoenlijk leren lichtrijden en doorzitten en als ik naar zijn HAW foto's ga kijken nou dan moet ik eerlijk zeggen dat ik niet vind dat ie talent heeft hoor cinnepin (zoals jij wel zegt)
tita schreef:Die 4 sterren heeft ie niet voor niks..je krijgt ze geen kado
En je opmerking over die kinderen slaat nergens op.
Het gaat mij om het feit dat erineens alleen maar afgestompte knollen zijn en dat je niks kunt leren op een manege.
De beginselen kun je heel goed leren...
Ik hoop wel dat iedereen het met me eens is, dat het veel verstandiger zou zijn dat Petertje eerst een verzorgpwoonie gaat zoeken om te kijken of ie het wel langer volhoudt dan aantal maanden.
Paarden fulltime werk en sociaal leven vind ik persoonlijk een hele moeilijke combinatie en ik heb er regelmatig ff problemen mee..
imaudy schreef:tita schreef:Die 4 sterren heeft ie niet voor niks..je krijgt ze geen kado
En je opmerking over die kinderen slaat nergens op.
Het gaat mij om het feit dat erineens alleen maar afgestompte knollen zijn en dat je niks kunt leren op een manege.
De beginselen kun je heel goed leren...
Ik hoop wel dat iedereen het met me eens is, dat het veel verstandiger zou zijn dat Petertje eerst een verzorgpwoonie gaat zoeken om te kijken of ie het wel langer volhoudt dan aantal maanden.
Paarden fulltime werk en sociaal leven vind ik persoonlijk een hele moeilijke combinatie en ik heb er regelmatig ff problemen mee..
Peter oefent op het fjordje van Gast9373 en Gast9373 is er zelfs steeds bij. Dat is nog beter dan een verzorgpony toch? Ik snap echt je probleem niet.
En die 4 sterren...tja ze hebben mooie wc's
cissie schreef:Beste Peter,
Heb je topic doorgelezen en ook 1 keer serieus gereageert, niet om je de les te lezen maar je te helpen.
Niet iedereen deelt jou mening en opvattingen dat moge duidelijk zijn nav de diverse reacties, maar houd er rekining mee dat je toekomstige pony of paard ook wel eens dingen zal doen die jou niet zinnen of waar jij het als ruiter niet mee eens bent.
Ik kan alleen maar hopen dat je dan anders reageert op deze pony dan dat je je nu hier laat zien in dit topic.
Een brave lieve werkwillige pony heeft ook wel eens zn dag niet of trekt liever zn eigen plan, vooral een haflinger of fjord, want ondanks dat ze heel veelzijdig en lief kunnen zijn, zijn ze vaak ook eigenwijs, daar moet je wel mee om kunnen gaan.
Van zo'n pony kun je een heleboel leren, maar dan moet je wel je fouten erkennen en open staan voor adviezen anders wordt het echt niks.
Misschien is het verstandiger om eerst een tijd bij Gast9373 te blijven rijden en op die manier wat meer vertrouwd te raken met paarden, ook al zou zij niet degene zijn waar ik iets van zou willen leren (sorry Gast9373) is het wel een mogelijkheid om er gebruik van te maken.

Cinnepin schreef:en wie zegt dat t paard als speeltje word gebruikt? Ik ben wel eimand die vind dat een paard met RESPECT behandelt moet worden hoor. Kijk in mijn profiel, ziet het eruit alsof mijnpaard iets te kort komt? Nee he?
Nou dat gaat met die van peter ook zeker niet gebeuren! Waarom wordt dat toch niet geloofd? Jullie doen alsof jullie Peter al jaaren kennen en hij zo'n slecht mens is dat ie niet voor dieren kan zorgen!
dus hijs er al mee bezig om ervaring op te doen, om mijn pony te rijden en te poetsen en te doen 
Cinnepin schreef:het paard is er toch ook nog niet???ik snap echt niet waar je je druk om maakt hoor, hij wilde gewoonw at advies van mensen VOOR hij het paard ging kopen, en t paard is er nog niet,dus hijs er al mee bezig om ervaring op te doen, om mijn pony te rijden en te poetsen en te doen
superwoman schreef:Anoniem schreef:het paard is er toch ook nog niet???ik snap echt niet waar je je druk om maakt hoor, hij wilde gewoonw at advies van mensen VOOR hij het paard ging kopen, en t paard is er nog niet,dus hijs er al mee bezig om ervaring op te doen, om mijn pony te rijden en te poetsen en te doen
hmm, wanneer moet dat paard gaan komen dan?
Dat geeft igg hoop
)
Cinnepin schreef:Leuk dat je zoiets egt terwijl je me 1 keer in t bos bent tegen gekomen
Je kent me niet eens
Maarja mensen blijven vooroordelen hebben, weet met wie je omgaat dusja
, je reacties in dit topic zijn mijn inziens 'not fair' en niet in het voordeel van een toekomstige pony, vandaar mijn reactie.Roosje1987 schreef:*slik*
Op 1 april heb je voor het eerst op een paard gezeten (!). Je hebt al een fjord op het oog, die je graag wilt kopen, net als een zadel en stalling. Je vindt het zelf een beetje ondoordacht, maar je denkt dat dit helemaal jouw ding gaat worden. Je krijgt begeleiding van degene die daar het paard longeert en het paard wat daar dus met zijn hoofd loopt te gooien wordt jouw leerpaard.
[ITP] Dagje wezen rijden op Bonito
Hmz...Tsja...Ben héél jaloers ja.
. Elk paard schud wel eens met de hoofd hoor! sjoge jonge!