gelukkig vind hij wedstrijden tot nu toe erg leuk. Hij vind dressuur zo wie zo erg leuk, het bos in biedt hem te weinig afleiding.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
shan schreef:Ik val ook even binnen: Een veulen met een lage langwerpige kruin, (hopenlijk goed genoeg te zien)
Haar moeder heeft 2 kruinen tegen elkaar aan tussen de ogen.![]()
Maar is een zeer vriendelijk en verstandig paard. Wel gevoelig en soms met een bepaalde gebruiksaanwijzing, maar dat vind ik persoonlijk juist prettig.

. Hij doet alles braaf, maar op zijn manier dan zegmaar. Ook als je 1x over de AC-lijn rijdt en je gaat bijv. wijken, dan doet hij dat de 2e x uit zich zelf al, terwijl ik dat dan helemaal niet wil. Ook probeert hij nog elke x te stoppen tussen de X en G als ik mijn proef binnen kom. Hoelang moet dat nou al niet meer...
haha
SuperRoos schreef:shan, prachtig expressief paardje vanaf beide foto's, lekker stimuleren nu dan heb je er later alleen maar profijt van..
ik kom in de analyses helaas nog te vaak paarden tegen die te weinig gestimuleerd en gemotiveerd zijn om te ontwikkelen...
SuperRoos schreef:dresslover, is moeilijk wat over te zeggen nu, een paard met 3 kruinen is vaak wat gecompliceerd maar niet onvoorspelbaar...
bij jouw paard liggen ze alleen niet aangesloten en dat ben ik nog nooit tegen gekomen, ook in het boek staat dit voorbeeld niet..
als je wil mag je een ingezoomde foto maken van de kruinen, 1 recht van de voorkant van haar hele hoofd, en 1 recht van de zijkant van haar hoofd...
dan kijk ik wat ik denk hoe ze is en wat de invloed van de 3 kruinen is en dan wil ik het natuurlijk heel graag van jou horen..
omdat dit voor mij zo zeldzaam is kan ik hier veel van leren..
Ik ga er morgen mee aan de slag, ga een paar foto's schieten en hopen dat ze stil wil staan. Denk dat het verstandig is om nog niet teveel over haar te vertellen om jouw niet te beinvloeden of wel? Zeker omdat je het voorbeeld nog niet tegen bent gekomen, of wil je wel graag al wat over haar weten?

SuperRoos schreef:dresslover, is moeilijk wat over te zeggen nu, een paard met 3 kruinen is vaak wat gecompliceerd maar niet onvoorspelbaar...
bij jouw paard liggen ze alleen niet aangesloten en dat ben ik nog nooit tegen gekomen, ook in het boek staat dit voorbeeld niet..
JoviBan schreef:SuperRoos schreef:dresslover, is moeilijk wat over te zeggen nu, een paard met 3 kruinen is vaak wat gecompliceerd maar niet onvoorspelbaar...
Tot 2 dagen geleden dus.![]()
Dresslover, heb je de foto's van de 3 kruinen van mijn merrie gezien? Ongeveer 2 pagina's terug.
en ze kende ons toen nog helemaal niet
(snapte toen ook meteen mijn paard nog beter
)
Ondertussen is haar reactie wel een stuk minder geworden, maar voel het nog steeds wel aan haar als een ander paard bv nogal spanningen heeft of zo
en ze reageert verder ook op best wel op stemmingen van mensen
Maar als je haar dus voldoende vertrouwen kunt geven, merk je er dus uiteindelijk bijna niks meer van! Dit heb ik dus wel echt bij haar extra geleerd
--> toen viel het me dus pas echt goed op dat ze dat vertrouwen dus écht nodig heeft om een relaxed, leuk, fijn paardje te zijn

DresslOver schreef:Die twee naast elkaar lijken wel op die twee bij verola,die twee zitten ook zo kort bij elkaar, maar die andere zit er een stukje onder, niet veel, maar hij is niet zo aangesloten als die andere 2.