Yamcha schreef:jodie schreef:Jeetje mina, wat hewbben mensen toch een tunnel visie hierzo![]()
ik heb zelf de ervaring mee gemaakt(al eerder gepost)
Deze pony gaat het heel goed af met zijn band. Sommige van jullie moeten toch is even nadenken voordat ze wat posten, het is een forum om wat te vragen of wat te bespreken.
Niet om totaal afgezeken te worden, en om door bepaalde van jullie te horen dat je paard zwaarmishandeld![]()
Iedereen doet wat goed is voor zijn paard. Als dat een zuigband weer omdoen is omdat je paard 2 keer gaskoliek heeft gekregen en daardoor ook nog is een peesblessuren heeft. Moet je toch bij jezelf de vraag neerleggen. Band of geen band? Tuurlijk een band als hij daardoor geen koliek meer krijgt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor de zoveelste keer: een paard krijgt geen koliek van luchtzuigen.
Een paard kan WEL koliek krijgen van teveel brok en te weinig ruwvoer. Een paard kan ook koliek krijgen van pure stress.
Een paard kan ook gaan luchtzuigen door stress.
Zet paard lekker buiten, geef hem fijn veel ruwvoer, en zet hem samen met andere paarden, en je kans op luchtzuigen is echt veel kleiner...
Je moet geen symptomen bestrijden... en op dat punt ga ik ook helemaal met Arabesk mee.
hoe verklaar je dan als het paard zijn zuigband af heeft in 2 dagen tijd 2x gaskoliek heeft ,en als hij de band nu in stal om heeft niet?????
En het paard staat op een kwart biks per dag en de rest hooi hij staat gemiddeld 7 per dag buiten met 2 andere vriendjes..... Het allemaal heel makkelijk ok te zeggen dat zo'n band slecht en mensen vertellen wat ze allemaal verkeerd doen. Maar als alles al geprobeerd is!. (lees me eerder post mr terug)