Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

noudy schreef:had een verzorgster voor 1 van mijn paarden (haflinger) die is nu doodsbang voor de zweep als ik erbij was deed ze altijd poeslief tegen het paard maar met buitenritten die haflinger is nogal eigenwijs wil soms niet meer lopen sloeg ze hem echt helemaal lens hebben mensen me voor gewaarschuwd ben zelf een x gaan kijken heb haar meteen teruggestuurd naar huis en gezegd dat ze op kon donderen zo hoeft het van mij niet
Marliesje schreef:Ik moet eerlijk zeggen, als welk paard dan ook mij bijt, dan krijgt ie een lel van me, of de eigenaar het er nu mee eens is of niet, volgens mij alleen al puur uit reflex.
Vandaar dat ik ook ver uit de buurt blijf van paarden die geen corrigerende tik mogen krijgen van hun eigenaar.

Debortje_ schreef:Als een paard mij bijt, krijgt die automatisch een tik terug...

Maar dan houden ze meestal wel op maar ik ben niet echt van het slaan dus ..
PouFlam schreef:BRANDENDE VRAAG.....................
Ik was laatst buiten rijden met een pony en hij stond om de 4 passen stil dan stapte ik af en liep ik mee maar hij werd heeeeel vervelend ik moest steeds afstappen en toen als hij ook aan de hand niet mee wou lopen trok ik heel hard aan de teugels en ik spoorde ook keihard aan hij is heel klein en ik ben best lang ik voel me nu heeeeel schuldig.
Willen jullie je mening hier over geven.
Groetjes N

Narya schreef:Debortje_ schreef:Als een paard mij bijt, krijgt die automatisch een tik terug...
Ook als het je eigen schuld is dat hij bijt?

Lauss schreef:PouFlam schreef:BRANDENDE VRAAG.....................
Ik was laatst buiten rijden met een pony en hij stond om de 4 passen stil dan stapte ik af en liep ik mee maar hij werd heeeeel vervelend ik moest steeds afstappen en toen als hij ook aan de hand niet mee wou lopen trok ik heel hard aan de teugels en ik spoorde ook keihard aan hij is heel klein en ik ben best lang ik voel me nu heeeeel schuldig.
Willen jullie je mening hier over geven.
Groetjes N
Paard stopt vaak niet zomaar he
Hij zal iets eng gevonden hebben, dat los je niet op met heel hard aan de teugels trekken en vooruit trappen, maar met vertrouwen bieden en een leidende rol!