andermans paard slaan ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noudy

Re: andermans paard slaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:51

had een verzorgster voor 1 van mijn paarden (haflinger) die is nu doodsbang voor de zweep als ik erbij was deed ze altijd poeslief tegen het paard maar met buitenritten die haflinger is nogal eigenwijs wil soms niet meer lopen sloeg ze hem echt helemaal lens hebben mensen me voor gewaarschuwd ben zelf een x gaan kijken heb haar meteen teruggestuurd naar huis en gezegd dat ze op kon donderen zo hoeft het van mij niet

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:56

groot gelijk noudy

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:25

noudy schreef:
had een verzorgster voor 1 van mijn paarden (haflinger) die is nu doodsbang voor de zweep als ik erbij was deed ze altijd poeslief tegen het paard maar met buitenritten die haflinger is nogal eigenwijs wil soms niet meer lopen sloeg ze hem echt helemaal lens hebben mensen me voor gewaarschuwd ben zelf een x gaan kijken heb haar meteen teruggestuurd naar huis en gezegd dat ze op kon donderen zo hoeft het van mij niet

en DAT is één van de redenen waarom ik geen verzorger meer wil. ik heb het ook geprobeerd, maar het wil gewoon niet. mijn paard heeft een stalgenoot ooit een welverdiende bloedneus geslagen, dus andersom kan het ook.

'andermans ruiter slaan?' hihi!

Aliekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:21

Als een andersmands paard mijn bijt, krijgt ie gewoon een tik.. Behalve als het niet mag van de eigenaar denk ik
Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:41

Ik moet eerlijk zeggen, als welk paard dan ook mij bijt, dan krijgt ie een lel van me, of de eigenaar het er nu mee eens is of niet, volgens mij alleen al puur uit reflex.

Vandaar dat ik ook ver uit de buurt blijf van paarden die geen corrigerende tik mogen krijgen van hun eigenaar. Nagelbijten / Gniffelen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:01

Ik raak andermans paarden niet aan. tenzij ze mij bijten als ik gewoon langs de box loop. Ik loop nooit zomaar een box binnen of onaangekondigd achter een paard langs.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:45

ik rijd op een paard van iemand anders, als die bijt of slaat ( gebeurd zelden) dan krijgt ie wel een tik ja.
ik help anderen oko wel eens met hun paarden ( rijden, scheren enz. ) als die dan bijt of mij omver loopt of trapt, die krijgt dan echt wel een tik. jij bent de baas en dat paard niet. ook al is het paard van een ander.

voorbeeld: een pensionklant bij ons opstal, is eigen te lief voor haar paard soms. vant winter moest ik hem scheren we zouden de praam omdoen maar hij zette zijn hoofd erop en dramde gewoon door bijna over mij heen, ik gaf hem een tikje maar reageerde niet, toen heb ik hem dus een beste tik gegeven, ik laat me niet over mij heen lopen. ze keek me wel wat aan en toen zei ik sorry maar laat me niet over mij heen lopen. ze werd niet boos en begreep me volkomen. paarden kunnen echt wel wat hebben hoor.

ik vindt dat het best kan, als het maar terrecht is

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:46

Ik heb een eigen paard, maar als bij ons op stal een paard naar mij bijt dan is er wel een kans dat ik 'm een tik geef, maar niet echt slaan (hangt er wel vanaf hoe erg het is).

Dit vinden de meeste eigenaren ook wel goed. Dat zeggen ze ook gewoon van; 'Je mag 'm gewoon een klap geven als ie vervelend is, hoor . '

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:56

Marliesje schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, als welk paard dan ook mij bijt, dan krijgt ie een lel van me, of de eigenaar het er nu mee eens is of niet, volgens mij alleen al puur uit reflex.

Vandaar dat ik ook ver uit de buurt blijf van paarden die geen corrigerende tik mogen krijgen van hun eigenaar. Nagelbijten / Gniffelen

Precies! Het is voor mij ook een reflex als een paard mij bijt. Mijn pony mag dan misschien wel goed opgevoed zijn, maar er zijn zat paarden die het wel leuk vinden om even flink naar je uit te halen. Sja dan kunnen ze het terug verwachten Knipoog

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:01

Nou als mijn verzorgpaarden mij bijten of slaan, dan mag ik ze wel een tik terug geven, maar ik zou nooit zomaar een paard slaan

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:02

Maar welk normaal mens slaat er nu 'zomaar' een paard.
Ze zijn er wel, dat snap ik, maar de meesten gebruiken toch hun gezonde verstand en 'slaan' (of tikken) alleen als het nodig is. Lachen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:11

Ach, ik zie het vaak genoeg dat een paard een trap krijgt omdat het niet snel genoeg reageerd op een duwtje tegen de kont of omdat het niet stil staat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:12

van mij krijgt een paard een trap als het naar naar mij is........

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:00

Als een paard mij bijt, krijgt die automatisch een tik terug...

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:20

Alleen als het echt nodig is.. bijv. als je pony een flinke hap in iemands arm zet en dan er aan gaat trekken. Party!!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:44

Debortje_ schreef:

Ook als het je eigen schuld is dat hij bijt?

PouFlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:50

BRANDENDE VRAAG.....................
Ik was laatst buiten rijden met een pony en hij stond om de 4 passen stil dan stapte ik af en liep ik mee maar hij werd heeeeel vervelend ik moest steeds afstappen en toen als hij ook aan de hand niet mee wou lopen trok ik heel hard aan de teugels en ik spoorde ook keihard aan hij is heel klein en ik ben best lang ik voel me nu heeeeel schuldig.
Willen jullie je mening hier over geven.
Groetjes N

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:56

Dat hij klein is en jij lang, heeft niets te maken met het feit dat hij niet luistert. Toch vind ik dat er geen enkele reden mag zijn om een paard in de mond te snokken of te schoppen, al kan ik me best voorstellen dat je gefrustreerd raakt als iets niet lukt.

PouFlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:38

Oke maar ik ben bang dat hij nu het vertrouwen in me kwijt is hij gedraagt zich niet anders naar me ofzo..

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:40

ik geef me verzorgpony eerst een paar waaarschuwingen niet nep slaan ofsow of echt of wat dan ook maar bv : pas er op ! of nou is het afgelopen he of ik knip wel is met me vingers Bloos Maar dan houden ze meestal wel op maar ik ben niet echt van het slaan dus .. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:58

PouFlam schreef:
Ik was laatst buiten rijden met een pony en hij stond om de 4 passen stil dan stapte ik af en liep ik mee maar hij werd heeeeel vervelend ik moest steeds afstappen en toen als hij ook aan de hand niet mee wou lopen trok ik heel hard aan de teugels en ik spoorde ook keihard aan hij is heel klein en ik ben best lang ik voel me nu heeeeel schuldig.
Groetjes N

Paard stopt vaak niet zomaar he Lachen
Hij zal iets eng gevonden hebben, dat los je niet op met heel hard aan de teugels trekken en vooruit trappen, maar met vertrouwen bieden en een leidende rol!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:49

Narya schreef:
Debortje_ schreef:

Ook als het je eigen schuld is dat hij bijt?

Hij heeft mij niet te bijten.
Hoe dan ook, tenzij ik mijn vingers in zijn mond steek terwijl ie net in een wortel wil bijten. Haha!

Lauss schreef:
PouFlam schreef:
Groetjes N

Paard stopt vaak niet zomaar he Lachen
Hij zal iets eng gevonden hebben, dat los je niet op met heel hard aan de teugels trekken en vooruit trappen, maar met vertrouwen bieden en een leidende rol!

Of hij zag een lekkere spriet gras staan die hij op wil peuzelen. Nagelbijten / Gniffelen

Moeilijk te beoordelen vanaf mijn pc wat er aan de hand was.
Maar hoe dan ook, de pony is het vast alweer vergeten, en je schuldig voelen heeft iig geen zin.
Ga thuis een aan de gang met netjes meelopen aan de hand. Neem een lange zweep in je hand en als ie niet wil lopen kriebel of tik je hem op zijn achterhand. Dus niet vooruit sleuren, hij moet zelf mee leren lopen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:51

Als het nodig is sla ik een paard van een ander, als het nodig is mag een ander mijn paard slaan.

Slaan ze onterecht word ik wel boos.
Maar ik laat eigenlijk niet zo vaak een ander op m'n beestje, heb zelf genoeg tijd om hem te onderhouden en anders maak ik maar tijd. Lachen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:57

Ligt eraan,als een andermans paard me een schop geeft zonder reden krijgt ie toch een schop onder zn holletje terug.
De verzorgster van Danka mag Danka indien nodig best een corrigerende tik geven maar er zit wel een verschil tussen een corrigerende tik en echt slaan.
Dat laatste gebeurt dus echt niet en wil ik ook niet van een ander zien.

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:03

ik handel naar~wat gij niet wilt wat u geschied, doet dat ook een ander niet~
dus fluit ik, maak een klikgeluidje of zeg nee niet doen naar een paard van een ander.