ik een dierenbeul?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sagamore

Re: ik een dierenbeul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:13

dat kan dus echt geen kwaad, zolang dat je het bij 1 keer laat!:p

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:16

Noujaaaa zeg, dat doe je toch niet. Wow!

Haha grapje Haha! Ach joh, als zo`n zadel bijna niks weegt maakt het niet uit.. Knipoog

__Eefje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:03

Ik vind je geen dierenbeul hoor!! Haha! Het is een 2-jarig paardje, dus hij is al behoorlijk sterk!
Mssn dat de persoon dacht dat je begon met hem in te rijden?? Ik denk dat het gewoon een misverstand was!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:56

tis wel wat overdreven. Maar toch zou ik dit niet te vaak doen Lachen

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:02

Jeetje Jij dierenbeul!!!! Haha!

Nee hoor zo lang hij het prima vind en je niet aansingelt zou ik geen enkele redenen kunnen bedenken waarom dit niet zo kunnen. Je kan hier juist lekker je voordeel mee doen voor over een jaar. Hij heeft een keer wat op zijn rug gehad en is niet geschokken een positieve ervaring dus. Wij hebben een 6 maanden oud veulen een keer eenb bitje voor gehouden die ze zelf meteen in de mond nam en er lekker op ging kouwen. Dierenmishandeling? denk het niet. Het was vrijwillig en op een speelse manier. Ik heb op mijn 2 jarige ook weleens een sjabrak gelegd. Zo bereid je je paard ook spelendewijs een beetje voor op de dingen die later gaan komen. Naar mijn idee niks mis mee

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:06

Ik zie hier echt geen probleem in.. Het is al twee jaar en pittig sterk.. dit kan echt totaal geen kwaad.. ik zou er lekker je voordeel mee pakken en hem er lekker aan laten wennen.. Over een half jaartje moet het ineens geen kwaad kunnen en mag je hem wel gana longeren enzo.. nou dat zadeltje kan helemaal gen kwaad.. Ook niet als je het af en toe doet.. zolang je er zelf maar niet op gaat zitten.. Veel succes verder

zie nu dat je vlak bij mij woont jij staat zeker vlak bij autobedrijf weel en van straalen bij de rotonde Haha!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:10

Nou dat kan echt geen kwaad. Lees sommige reacties: 'Mits je het maar bij 1 keer laat". Wat weegt een Wintec zadel nou. Natuurlijk ga je hem nog niet zadelmak maken, maar het gewicht van het zadel, is echt niet slecht voor z'n rug hoor.

Ik heb bij de veulens bij ons op stal weleens een shabrak of zadelhoesje opgelegd. Gewoon er een beetje mee ouwehoeren, onder de buik kriebelen, ze worden er alleen maar harstikke mak van. Voor ik reacties krijg van: 'Ooooh zielig." Ik denk dat je wanneer je borstelt, nog meer druk uitoefent, dan wanneer je een shabrak opgooit..

Ik vind je dus absoluut geen dierenbeul..

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:07

Te vaak moet je het natuurlijk ook weer niet doen ( daaronder versta ik zadelmak maken zonder dat je erop gaat zitten), maar uit jouw bericht te lezen ben je dat ook niet van plan.

Nou, je paardje gaat er echt niet dood van hoor Haha!
Ik geloof dat een deken net zo zwaar weegt, of misschien nog wel zwaarder dan een wintec zadeltje dus dan zal dat ook dierenmishandeling zijn Clown

Jij een dierenbeul? whahah laat mij niet lachen Haha! Clown

Nee, je bent geen dierenbeul, het is echt geen ramp om eens een zadeltje op te doen.

PS: Ik las ook dat je hem wou inrijden/zadelmak maken als hij 3 is.
Maar ik wil je een tip geven, Kijk alsjeblieft uit aangezien hij dan vast nog volop in de groei zit, vergroeiingen, rugklachten en overbelaste peesen kunnen snel opkomen bij een jong paard dat op 3 jarige leeftijd al ingereden word .

Ik verbied je niets! begin lekker als hij drie jaar is als je dat wilt, heb er helemaal niets op tegen Lachen begrijp mij niet verkeerd Lachen

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:36

Hoezo zou je dat niet vaker doen als dat beestje gewoon op een land staat en je legt er een licht zadeltje op en je doet verder helemaal niks kan dat echt geen kwaad. Ga je hem aan de longe zetten word het wat anders. maar om zoiets 1 x per maand te doen? Ik zie er echt geen kwaad ik

malu_tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:24

Ik vind dat je dan geen dierenbeul bent.
Als je er verder niks mee doet vind ik dat dat best kan!

miesnathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:28

belachelijk mensen maken problemen om niets je bent zeker geen dierenbeul

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:41

JOngens zeg, wat een flauwe opmerking. Ook weer zo iemand die denkt dat hij er verstand van heeft. Volgens mij is het alleen maar goed dat hij er vast aan went! Zoals je zegt, je gaat er toch niet zelf op zitten!

brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:01

ik vind het goed van je dat je het hebt gedaan want zo went ie erook aan! en je zal het paard er egt geen pijn mee doen! succes met beleren volgend jaar! Lachen

Udenz__LoveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 05:49

Niks ergs aan, even kijken kan geen kwaad. Dat hadden wij ook een keer gedaan toen ons paard bijna 2,5 was. even een wintec zadeltje erop gehad. stond ze gewoon vast aan der stalletje. en reageerde er ook helemaal niet op. Het was verder ook eenmalig maar nee, ik vind het niet zielig. Er zijn mensen die rijden al op paarden van 2, dat vind ik wel zielig.

PUCKxIERO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:56

Pffft! Onzin, dat kan makkelijk!

amondi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:44

Jij een dierenbeul nee
jij moet het gewoon zelf weten hoor zelf weten wat je met je paard doet .
maar als je weet dat hij het niet leuk vind meot je het ook niet doen maar dat weet je zelf ook tog Tong uitsteken

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:48

Ben het met mijn voorgangers eens.
Geen enkel probleem, moet kunnen.

aimeetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:43

als jij je paard niet aangesingeld of erop gezeten hebt, zie ik het probleem niet. volgens mij is het zelfs wel goed als je het zadel er eventjes op legt ( zonder aan te singelen )zodat hij eraan went dat er iets op z'n rug ligt.

Gytske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:34

Stalgenootje zal eerder zielig zijn dan jouw!
Is helemaal niets ergs aan!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:22

Prima tog? dan hebben ze het allemaal maar alvast een xtje gsien... Beter als een 3 jarige die nog nooit zelfs maar een zadel heb gezien, plotseling gaan inrijden omdat ''hij 3 is dus oud genoeg'' maar het beest vervolgens niet de tijd geven om het mentaal allemaal te verwerken. Rare stalgenoot hoor, maarja, zulke mensen heb je nou eenmaal, en het enigste wat je kunt doen is erboven staan, en je niet tot dat soort onzin verlagen!!!

xxx ciska

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:16

ik vind het wel kunnen voor heel eventjes hoor als je hem nou een uur laat staan met dat zadel oke maar dat doe je niet dus je moet je niks van die stalmeester aantrekken hij steld zich gewoon aan!

xxLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:18

Ik vind er niks ergs aan, Knipoog

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:09

Dit topic is 5 maanden geleden gestart!!!! Beest is ondertussen drie en heeft waarschijnlijk nu wel vaker een zadel op Haha!

la_i_la

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:19

bij ons beginnen we de paarden te laten wennen aan zadel en hoofdstel enzo als ze eind 2 zijn dus dat als ze 3 zijn je ze kan gaan beleren
volgens mij is er niks mis mee om dat zadel erop te leggen hoor

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:13

ceesje schreef:
Ons twee jarig veulen daar zit mijn dochter van 35 kilo zonder zadel op.De 1 jarigen hebben op hun verjaardag allemaal een zadel opgekregen.

Sorry maar ik vind dit een klein beetje dierenmishandeling, een 2 jarig veulen kan echt nog geen licht kind tillen, dit is redelijk slecht.