Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zondebokje

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:45

Nou ik denk dat heeeeel veeel mensen maar hun paard weg moeten doen hoor... want volgens mevr Evil kan dit echt niet !

Mijn paarden hebben het super naar hun zin ook al staan ze merendeels in de winter op stal.. ben nogsteeds van mening dat paarden het belangrijker vinden dat ze volledige aandacht lekker gereden worden of los staan of wat dan ook dan dat ze heel dag buiten in een modderpoel staan en niet bereden worden omdat de bak tever weg ligt.....

(niet tegen iedereen bedoelt want genoeg paarden die wel heel de dag buiten staan en ook bereden worden super is dat)

Ik durf met 100% te zeggen dat mijn beestjes niks te klagen hebben ondanks dat ze nu opstal staan maar gelukkig over 2 maandjes weer lekker naar buiten gaan Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:47

Die van mij heeft een uitloopstal samen met haar maatje.
Ze komt buiten zoveel ze zelf wil, en binnen is dat net zo.
Hoeveel tijd ze buiten of binnen doorbrengt weet ik niet.
Ik vermoed dat ze meer binnen staat dan buiten.
Vooral omdat binnen de hooiruif is Lachen
De waterbak is wél buiten, dus ze moet zo nu en dan toch echt een frisse neus halen Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:50

weldoeners Haha!
mensen die het beter doen dat de rest Knipoog
en daar anderen op aanvallen omdat hun niet deze kans hebben.dus dat niet doen.
zo zwart /wit als jij het neerzet is het helaas niet.
jij hebt gelukkig de keus wees daar maar heel blij om
ik heb helaas die keuze niet ,dus mijn pony staat binnen Clown
en ik vind dat zeker geen mishandeling!!
want als je dat zo gaat bekijken dan word er heel wat afmishandelt in Ned.

ik zou willen dat mijn pony een loopstal had,maar die heb je hier niet!

ik ben blij dat onze oude bak een losgooibak is,de meeste stallen in de omgeving hebben een ronde longeerbak waar 1 paard tegelijk in past.
wij kunnen er nog 8 paarden tegelijk in doen zodat ze nog wat te spelen hebben.

maar je bent in de winter gewoon afhankelijk van de stallen in de omgeving,of je daar nu blij mee bent of niet! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:50

Ik ben er absoluut erg mee bezig dat [***] zoveel mogelijk buitenstaat. Ik had de ideale situatie maar daar moest ik weg.. das balen.. je paard heeft het dan minder ideaal, maar je moet zelf ook lol blijven hebben in je hobby. Even paar maanden minder buiten dus.. maar ik zit wel iedere avond tot 11uur op stal zodat hij er minstens 4uur uit is. Is niet echt bevorderlijk voor je sociale leven kan ik je zeggen Clown
En nu gaan we ergens heen waar hij meer buitenkomt en waar ik erg blij mee ben Ja

Maar het is hier in de buurt een hele flinke zoektocht om iets te vinden wat aan alle eisen voldoet.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:52

Lins_Vetra schreef:
HELder schreef:
oh ja, en nog even over dat slechte weer...Paarden kunnen best tegen een beetje regen of kou hoor!

Ik zet mijn paard liever niet in een drassig stukje modder buiten, terwijl ze op stal lekker kan knagen aan stro bijv.

Kunt ook wat hooi op de wei gooien. Hebben ze daar ook wat te knagen.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:52

Om te rijden: ongeveer 1,5 uur -2 uur inclusief verzorgen ed. en minimaal 4-5 uur op de wei.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:53

Vjellko schreef:
Vind deze conclusie wel erg kort door de bocht hoor. Jij zal wel een bak hebben die goed is en daarom komen jouw paarden minder buiten omdat jij perse veel wil rijden.

En wie zegt dat haar paarden het niet naar hun zin hebben?

Tuurlijk is het niet goed als ze zo veel binnen staan, maar dat heeft weinig te maken met als jij in de sloot springt, spring ik er achter aan. In sommige gebieden is het heus verdomd moeilijk om je paard het meest ideaal te stallen en moet je roeien met de riemen die je hebt.

Als jij dat een conclusie noemt, ga je gang Ja
Ik bedoel het helemaal niet als conclusie.

Kijk, daar ging het me om. Om dat dikgedrukte stukje.
Ik zeg toch ook niet dat jullie allemaal je paarden weg moeten doen Verward
Waar dat je dat vandaan haalt, vera23, dat snap ik ook niet.
Ik geef mijn MENING, en dan is het meteen weer fout.
Het is goed met jullie.

Wat zou je er zelf van vinden om 23uur op een dag in een stal te staan? Ja, jijzelf.
Goh, nee, dat lijkt je niet zo leuk.
Gek hé, dat ik jullie duidelijk probeer te maken, dat dat voor een paard ook niet leuk is.
Verward
Maargoed, ik houdt mijn mond wel. Ik weet er toch niks van volgens jullie, dus het is wel goed zo, klets het maar goed met 'argumenten' Lachen

(Owja, nog 1 ding: Ik heb niks persoonlijk bedoelt, behalve aan die ene bokker die iets vroeg. Dus waarom vatten jullie het zo persoonlijk op? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:54

MissEvil ik denk dat die andere meiden ook heus wel weten dat 23u op stal niet fijn is voor hun paard. Ze zeggen zelf dat ze het liever anders zien toch?

*ik vat niks persoonlijk op hoor*

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:54

Mirgino: Met jou kan ik praten Haha! Haha!

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:55

ongeveer van smorgens 9 tot savonds half 6..

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:55

mirgino schreef:
weldoeners Haha!

ik ben blij dat onze oude bak een losgooibak is,de meeste stallen in de omgeving hebben een ronde longeerbak waar 1 paard tegelijk in past.

maar je bent in de winter gewoon afhankelijk van de stallen in de omgeving,of je daar nu blij mee bent of niet! Knipoog

ik zei net, dat ik niks persoonlijk bedoel. En dat je het mishandeling noemt, zijn jou woorden, die heb ik niet gebruikt. Behalve bij die bokker die haar paard 1 uur uit de stal liet komen. Dat vind ik gewoon zielig.

En daarbij, waarom zou jij je mening wel mogen geven, en ik niet Clown
Ook een beetje vreemd hé?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:56

Missevil: naam zegt idd genoeg, hihi
Nee, ik sta niet op een stal met binnenbak
Wel een gedraineerde buitenbak, paddock en longeerkraal
En van April tot half Oktober weidegang Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:57

Vind wel beetje kinderachtig om nu opmerkingen over missevil haar naam te gaan maken hoor...

JessicaD88

Wat mirgino zei dat vind ik dus pas echt reeel. Er zijn nou eenmaal geen pensionstallen te vinden waar paarden de hele winter door naar buiten mogen. Hier teminste niet. Heel misschien dat je ergens een weilang kan vinden maar een fatsoenlijke stal zit er dan niet bij, om over een bak nog maar niet te spreken. En veel mensen hebben hun paard nu eenmaal om (wedstrijden) mee te rijden. En dan heb je aan een blubber weitje met schuilstalletje niet genoeg. Ik sta nu op een manege met 2 mooie binnenbakken en 2 gedraineerde buitenbakken, en het is super hier! Helaas is er geen stapmolen dat is het enige nadeel misschien, en hierdoor krijgt ze dus maar 1,5 uur per dag beweging. Was die molen er wel geweest had ze daar 's morgens nog ingekunt, en was het helemaal ideaal geweest. Want ik denk niet dat ik mijn paard plezier doe als ik haar de hele dag in een blubberwei in de regen neerzet.

Zondebokje

ik zit ook heel de dag op mn werk.. en kom ook alleen maar buiten om mn paarden te doen en dan ga ik weer slapen Knipoog ik zit dus ook heel de dag op 1 plek op mn kleine kantootr en ga niet naar buiten ..hmm ben niet echt ongelukkig ofzo Knipoog

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:00

vera23 schreef:
ik zit ook heel de dag op mn werk.. en kom ook alleen maar buiten om mn paarden te doen en dan ga ik weer slapen Knipoog ik zit dus ook heel de dag op 1 plek op mn kleine kantootr en ga niet naar buiten ..hmm ben niet echt ongelukkig ofzo Knipoog

Nee, maar jij hebt nog een telefoon, werk te doen.
Wat heeft een paard in zijn stal te doen..
Hooi eten? Dat is na een tijdje ook wel op hoor.

Verder probeer ik alleen mijn mening duidelijk te maken.
Als je dan gaat beginnen (bedoel ik jou niet mee vera23) over mijn nickname, dan ben je toch wel erg kinderachtig bezig..

Maargoed, ik denk dat mijn standpunt wel duidelijk is..
Doei!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:02

MissEvil schreef:
mirgino schreef:
weldoeners Haha!

ik zei net, dat ik niks persoonlijk bedoel. En dat je het mishandeling noemt, zijn jou woorden, die heb ik niet gebruikt. Behalve bij die bokker die haar paard 1 uur uit de stal liet komen. Dat vind ik gewoon zielig.

En daarbij, waarom zou jij je mening wel mogen geven, en ik niet Clown
Ook een beetje vreemd hé?

ik val jou echt niet aan hoor ,ik lees alles door en reageer daar op Knipoog
maar ik geef hier mijn mening over en wil helemaal geen persoonlijke vete`s hier.
iedereen mag hier zijn mening geven ,trek het je niet zo persoonlijk aan.
juist dan krijg je dit soort reacties Clown

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:03

(miss evil)

Bloos

Wilde even net zo flauw zijn als jouw opmerking dat je maar geen paard moet hebben als hij toch zoveel op stal moet staan Lips are sealed

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:15

ravellie schreef:
(miss evil)

Bloos

Wilde even net zo flauw zijn als jouw opmerking dat je maar geen paard moet hebben als hij toch zoveel op stal moet staan Lips are sealed

Dit is niet flauw, dit is gewoon kinderachtig.
Sorry hoor... Kan ik niet zo waarderen.

En ik erger me dood aan al die mensen die denken dat het goed is voor een paard om zoveel binnen te staan.
Owja, wat ik trouwens bedoelde met als jij in de sloot springt, spring ik ook.. Daarmee doelde ik op dat (denk ik, niet uitgezocht ofzo) de grote meute hun paarden binnen op stal hebben staan, dat daarmee iedereen denkt dat dat goed is. Dat het normaal is. En daar ben ik het niet mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:18

missevil LEES eens.

er zeggen meerdere mensen hier dat ze hun pony ook het liefst meer of langer buiten zien, of met een loopstal. maar soms is dat dus niet mogelijk! soms moet je heel lang zoeken voor je zo'n plek vind. soms zit je dan dus zoals ik tot 23uur op stal om toch je paard buiten te krijgen...

zie eens in dat er mensen zijn die het met je eens zijn, maar door omstandigheden die ideale manier van houden niet kunnen verwezenlijken en met alle liefde in hun hart proberen er het beste voor hun paard van te maken...

*zucht*

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:23

ik ben blij dat ik zo iemand ben die een grote weide heeft, incl schuilstal. Mijne lopen dus 23 van de 24 uur buiten =) Jammer dat niet iedereen hier de beschikking tot heeft

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:25

Helaas is niet iedereen zo fortuinlijk ja Lachen
Ik kan me niet weerhouden van een kleine opmerking hier nav de discussie die ontstaat.
Ik begrijp (denk ik) wat Missevil wil duidelijk maken, dat het niet erg best is een paard zo lang op stal te hebben.
Lekker naar buiten is veel beter.
Helaas kan niet iedereen dit zijn paard bieden.
Dat neemt niet eg dat anderen niet goed voor hun paard zorgen.
Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen zo goed als ze kunnen voor hun paard zorgen.
Maar er zijn altijd mensen voor wie dit niet genoeg is.
Ik las volgens mij ook dat missevil haar paarden aan huis heeft.
Als er meer mensen in deze luxe positie zouden verkeren zouden er ook meer paarden buiten staan.
Maar niet iedereen kan in de morgen voor het werk of de school eerst de paarden buitenzetten.
Simpelweg omdat het vaak te ver weg is.
Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat iedereen naar zijn beste kunnen voor zijn of haar paard zorgt. Of er de best mogelijke stalling voor heeft gevonden. (Afhankelijk van waar je woont)
Zo niet, dan.... (dat is een andere discussie Knipoog )

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:28

de hele ochend kom die van mij buiten

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:36

Kiara schreef:
Helaas is niet iedereen zo fortuinlijk ja Lachen
Ik kan me niet weerhouden van een kleine opmerking hier nav de discussie die ontstaat.
Ik begrijp (denk ik) wat Missevil wil duidelijk maken, dat het niet erg best is een paard zo lang op stal te hebben.
Lekker naar buiten is veel beter.
Helaas kan niet iedereen dit zijn paard bieden.
Dat neemt niet eg dat anderen niet goed voor hun paard zorgen.
Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen zo goed als ze kunnen voor hun paard zorgen.
Maar er zijn altijd mensen voor wie dit niet genoeg is.
Ik las volgens mij ook dat missevil haar paarden aan huis heeft.
Als er meer mensen in deze luxe positie zouden verkeren zouden er ook meer paarden buiten staan.
Maar niet iedereen kan in de morgen voor het werk of de school eerst de paarden buitenzetten.
Simpelweg omdat het vaak te ver weg is.
Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat iedereen naar zijn beste kunnen voor zijn of haar paard zorgt. Of er de best mogelijke stalling voor heeft gevonden. (Afhankelijk van waar je woont)
Zo niet, dan.... (dat is een andere discussie Knipoog )

Kijk, ik snap ook wel dat het voor sommige niet mogelijk is. Dat begrijp ik ook. Maar 1 uur vind ik nog steeds te weinig. (dan heb ik het ook niet over mensen zoals jou Vjellko, die er alles aan doen om te zorgen dat ze zoveel mogelijk buitenkomen)
Maar er zijn genoeg mensen die het 'doodnormaal' vinden om je paard zolang op stal te laten staan, en dát begrijp ik niet!
Ik snap ook wel dat dat niet voor iedereen haalbaar is, maar het wordt eerder als normaal gezien. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
Het is tegenwoordig 'raar' als je paard zonder deken op buitenstaat, en 23uur op een stal is doodnormaal. Dat is niet iets waar ik het mee eens ben.
Dát is alles wat ik probeer te zeggen.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:39

Hey, ik vind dat als je de mogelijkheden hebt het heus geen kwaad kan dat je het paard een ganse dag de weide op zet. Je moet hem natuurlijk niet op bevroren grond of in de giedende regen gaan buitenzetten Knipoog maar bij een ligt gedruppel en een beetje koude gaan ze hier de buiten in. De frisse lucht doet ze goed en ze kunnen wel tegen een stootje. Daar worden ze hard van Knipoog veel suc6